› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › ventilerade??
- Detta ämne har 9 svar, 1,083 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
FeA.
-
FörfattareInlägg
-
10 januari, 2007 kl. 17:32 #5654
Antihero
DeltagareHej..
tänkte beställa bromsar …
Killen som ja skulle beställa av frågade om det va Ventilerade bromsskivor bak på bilen ( Gt Turbo -00 )
och jag har ingen aning.. kan inte heller kolla då min bil inte är hemma på några veckor..
tacksam för svar
10 januari, 2007 kl. 17:44 #74377.zip
DeltagareSjälvklart ska du köpa ventilerade. Jag kan då inte se någon nackdel med det.
//.zip
10 januari, 2007 kl. 18:44 #74374Antihero
DeltagareSjälvklart ska du köpa ventilerade. Jag kan då inte se någon nackdel med det.//.zip
Oki tack..
det va bara så att killen som säljer frågade mig om det satt ventilerade där förrut.. jag som itne ägt bilen särskild länge utan köpte den precis efter stora servicen va gjord och nya bromsarna va på plats, men vart besviken på orginal bromsarna när dom vart lite varma.. men dåså… då lägger jag order på dom slitsade bromsarna .. / tack tack
10 januari, 2007 kl. 21:15 #74378.zip
DeltagareJag har själv funderat på att plocka lös mina skivor och slitsa till dom. En gubbe i trakten där jag bor både riktar och slitsar skivor för 50:- 🙂
//.zip
11 januari, 2007 kl. 09:08 #74373MariaimprezaGT
DeltagareEtt annat litet tips.. EBC turbogroove skivor, ventillerade å borrade, dock inte igenom då risken för sprickor minskar då.
”EBCs Sportbromsskivor klarar upp till 850° C.
Svängda slitsar kyler skivan och dränerar den vid vått väglag.
Borrade gropar avlägsnar friktionsgas som bildas mellan belägg och skiva.
Groparna minskar risken för sprickor jämfört med skivor som är genomborrade.
Skivorna tillverkas i EBCs egna speciallegeringar.
Balanserade höger- och vänsterskivor.
Skivorna röntgas efter tillverkning.
Guldeloxerade för minskad rostbenägenhet.”/Maria
Audi is teh ####!!11 januari, 2007 kl. 15:18 #74371Digits
DeltagareSjälvklart ska du köpa ventilerade. Jag kan då inte se någon nackdel med det.//.zip
Oki tack.. det va bara så att killen som säljer frågade mig om det satt ventilerade där förrut.. jag som itne ägt bilen särskild länge utan köpte den precis efter stora servicen va gjord och nya bromsarna va på plats, men vart besviken på orginal bromsarna när dom vart lite varma.. men dåså… då lägger jag order på dom slitsade bromsarna .. / tack tack
Hrm.. Jag var inte sarskilt imponerad av bromsarna pa min WRX nagonsin… Har du 4-kolvs-ok redan (tror det kom runt 98-99) kan jag rekommendera godspeed-kittet om du har lust att montera det sjalv 🙂
http://www.godspeedbrakes.co.uk
Leverans tar lite tid, men det ar det vart, imo saklart 🙂
11 januari, 2007 kl. 16:19 #74375Antihero
Oki tack.. det va bara så att killen som säljer frågade mig om det satt ventilerade där förrut.. jag som itne ägt bilen särskild länge utan köpte den precis efter stora servicen va gjord och nya bromsarna va på plats, men vart besviken på orginal bromsarna när dom vart lite varma.. men dåså… då lägger jag order på dom slitsade bromsarna .. / tack tack
Hrm.. Jag var inte sarskilt imponerad av bromsarna pa min WRX nagonsin… Har du 4-kolvs-ok redan (tror det kom runt 98-99) kan jag rekommendera godspeed-kittet om du har lust att montera det sjalv 🙂http://www.godspeedbrakes.co.uk Leverans tar lite tid, men det ar det vart, imo saklart 🙂
hehe ok..
Ringde en kille ja skulle beställa bromsar från.
Han frågar nu vad det är för mått på mina skivor bak och fram [Impreza GT -00] är det nån som vet vad det är för mått på dom orginal ??
Tack På Förhand
11 januari, 2007 kl. 16:47 #74370Janne248
Deltagare…Killen som ja skulle beställa av frågade om det va Ventilerade bromsskivor bak på bilen ( Gt Turbo -00 )och jag har ingen aning..
Det ÄR ventilerade skivor bak orginal på GT årsmodell 99-00.
11 januari, 2007 kl. 17:58 #74376Antihero
Deltagare…Killen som ja skulle beställa av frågade om det va Ventilerade bromsskivor bak på bilen ( Gt Turbo -00 )och jag har ingen aning..
Det ÄR ventilerade skivor bak orginal på GT årsmodell 99-00.
okej..
men måtten va det viktigaste bak och fram.. ingen som vet ?
11 januari, 2007 kl. 18:59 #74372FeA
Det hade nog blivit trångt i oken med ventilerade skivor om det satt oventilerade där förut du 😉
Men som tur är så är det ventilerade på 99-00.266x18mm är storleken på skivan i bak iaf, enligt mekonomen.se. Fram står inte med…
Men är skivorna nya i bak så ser jag ingen som helst anledning till att byta.
Och tycker du att bromsverkan är för dålig så är det bara att öppna upp plånboken å köpa värre/större skivor, ok ock belägg till FRAMbromsarna. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.