• Detta ämne har 12 svar, 1,769 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av lunkan.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1016
    lunkan
    Deltagare

      Är det nån som kan vara min räddare i nöden o berätta vad ventilspelen för insug o avgas ska vara till GT´n? Reperationshandboken var till STI så det kanske är annorlunda? Vad vet jag :+ Dom här toleranserna stod skrivna: Avgas 0.35+-0.05 insug 0.2 +0.04 -0.06 Hoppas på svar innan jag slipar om schimsen (stavning?)

      #41864
      lunkan
      Deltagare

        Alltså spelet mellan kamaxel o schims (ventillyftare)

        #41869
        STIred
        Deltagare

          Mr. HemligAgentKokardoktor 😉 har säkert svar på din fråga, han pillade väl med nåt liknande när han byggde sin motor….

          #41865
          lunkan
          Deltagare

            precis vad jag hoppades på! Men varken doktorn eller kvarnis har skrivit nåt ;(

            #41870
            STIred
            Deltagare

              Verkar som HemligeDoktorn har tagit ledigt i helgen från forumet, skicka ett pm annars 🙂

              #41863
              Blocken
              Deltagare

                Doktorn har väl inte ständig jour…

                Förutom KokarRaul 😉

                /AB

                Gammkokarn

                #41866
                lunkan
                Deltagare

                  Får åka till subaru verkstan imorgon o fråga. Ska eventuellt slipa om 11 schims så jag får rätt spel om det nu är den toleransen som jag skrev som gäller!

                  #41860
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Verkar som HemligeDoktorn har tagit ledigt i helgen från forumet, skicka ett pm annars 🙂

                    …det är just det, folk börjar nästan ha en mer eller mindre otrevlig ton om man inte sitter och svarar 24/7.

                    /J – väljer själv när, om, hur och varför det svaras. basta…

                    #41867
                    lunkan
                    Deltagare

                      Har du nuffror eller var det ENGSON som fixade det?

                      #41871
                      STIred
                      Deltagare

                        …det är just det, folk börjar nästan ha en mer eller mindre otrevlig ton om man inte sitter och svarar 24/7./J – väljer själv när, om, hur och varför det svaras. basta…

                        Var aldrig min mening att mitt inlägg skulle tolkas som nåt negativt eller att tonen skulle vara otrevlig.
                        Tror inte att nån förväntar sig svar dygnet runt heller 😉 🙂

                        #41861
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          Raul – Det var mera en allmänt oggig reaktion, inget personligt alls. 🙂

                          Varför inte använda sökfunktionen på diverse subaruforum (22b rockar för mer tekniska specialfrågor)?

                          “8thou inlet 10thou exhaust” – angett i tum, räkna på’t.

                          /J

                          #41862
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Har du nuffror eller var det ENGSON som fixade det?

                            Nej, jag schimsade på helt egen hand.

                            /J

                            #41868
                            lunkan
                            Deltagare

                              För dom som vill veta: Insug 0.2mm Avgas 0.25mm ingen tolerans enligt Subarumeckarsnubben!

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.