Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16080
    Greenfin
    Deltagare

      Tjaba!

      Har faktiskt inget larm än 🙂
      Är lite fundersam på larm som ringer upp när nån inte kan holla koll på vad
      som är ditt o mitt. Är det nån som har ett sånt larm??
      Ringer det bara till vanliga hemtelefonen eller funkar det med ett mob. nr oxå?
      Pris? Märken?

      /Harka

      #163292
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Behövs det till gamla bilar….?

        😀 😉 :p

        Haha, jag åker med Defa, och det finns ett kit för “uppringt larm”.
        Har inte haft några problem, utom på parkeringen på Gelleråsen då en bil med ett likadant larm stod brevid…när han larmade av, löste mitt larm ut…skumt.

        Har inte hänt sedan dess dock.

        🙂

        /J

        #163294
        Twala
        Deltagare

          Ett litet råd: Använd inte Clifford, om du nu mot förmodan skulle få tag i ett sånt. Mitt har inte annat än krånglat, och eftersom det är monterat när bilen bodde i Tyskland så finns det inte någon i Sverige som kan hjälpa mig…

          Eller finns det? Larmet är hyperkänsligt, det går bara man tittar in genom sidorutan. Och då folk gärna gör det på våra bilar, av förklarliga skäl så går det ofta…

          Hjälp någon?

          Tobbe

          #163293
          meshwolf
          Deltagare

            >Eller finns det? Larmet är hyperkänsligt, det går bara man tittar in
            >genom sidorutan. Och då folk gärna gör det på våra bilar, av
            >förklarliga skäl så går det ofta…

            Går det inte att ställa känsligheten på det? T ex genom att riva loss en sensor eller nåt 😉

            /Pärra

            #163295
            Twala
            Deltagare

              Har för det första försökt att få reda på vilken modell av larmet jag har… inte det lättaste, det ska tydligen stå på styrenheten som dem dj**larna har gömt långt in under min instrumentbräda…

              Men jag ska nog riva ner den snart för lack så då får jag väl leta…

              Sedan så gick min ena Fjärr sönder… Kul att få åka till Tyskland och köpa en ny… Ska dit om två veckor så jag får väl se om jag hittar någon shop. Talar bara språket så otroligt bra…

              Sensorer har jag inte hittat en enda, fråga inte mig var dem är, jag har ändå installerat ett par larm tidigare så nån ren nybörjare är man väl inte 😉

              Annars funka bilen bra…

              Hodie mini, cras tibi.

              #163296
              LegacyLarsa
              Keymaster

                Skaffa ett cargard 950 s det funkar bäst, e´lätt och montera.
                har montat ett sådant i min, och personligen tycker jag att defa är mindre bra.
                ska man få detta monterat så går det på ca:4000:- plus minus nån hundralapp.
                det är ungefär det min arbetsplats tar för montering av ett 950 larm, sedan kan det tillkomma extra utgifter om bilen är import eller saknar centrallåsmotorer (kostar 500:- styck och det behövs minst 2st).
                mvh
                Larsa

                #163297
                LegacyLarsa
                Keymaster

                  tillägg: om man ska ha så det ringer upp från bilen så finns det en box (vet ej vad den heter)som kan ringa tre olika nummer, har för mig att den kostar en bit över 3000:- till kund direkt i handen
                  mvh
                  Larsa

                  #163298
                  Todos
                  Deltagare

                    Todos
                    Köp alla

                    #163299
                    TurboMannen_No1
                    Deltagare

                      >Behövs det till gamla bilar….?
                      >
                      >:D 😉 :p
                      >
                      >Haha, jag åker med Defa, och det finns ett kit för “uppringt larm”.
                      >Har inte haft några problem, utom på parkeringen på Gelleråsen då en
                      >bil med ett likadant larm stod brevid…när han larmade av, löste mitt
                      >larm ut…skumt.
                      >
                      >Har inte hänt sedan dess dock.
                      >
                      >:)
                      >
                      >/J

                      tjena..det låter som om ni hadde samma kod på eran “larmnyckel” jävligt sällan det blir så..för det finns hur många koder som hälst..

                      MVH

                      #163300
                      TurboMannen_No1
                      Deltagare

                        >tillägg: om man ska ha så det ringer upp från bilen så finns det en
                        >box (vet ej vad den heter)som kan ringa tre olika nummer, har för mig
                        >att den kostar en bit över 3000:- till kund direkt i handen
                        >mvh
                        >Larsa

                        ser att inlägget är lite gammalt men ändå..

                        Carguards nya larm T70C fungerar med en box från siemens. du kan larma på , larma av, få sms om larmet har gått via sms till simkortet som sitter i boxen i bilen..

                        MVH

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.