› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › VF35 vs VF34 ?
- Detta ämne har 24 svar, 2,049 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2009 kl. 20:22 #66217
Bodyshot
DeltagareHåller med Adam om det han skrev. 19.000kr för dogbox låda ligger ju under säljes här, passar GT, billigare lär du inte hitta!
10 november, 2009 kl. 08:45 #66203Kvarnis
DeltagareStoffe, mycket vill ha mer, jag har dock fått lite bakslag vid trimning, njut av dagens 330-350hk som du kanske har ett tag till, sen så kan du få ärva min FP RED turbo när jag går på ett GT42R kitt 😉
GT42R ? tror du verkligen din spis håller för en sådan ? då blir ja jävligt imponerad :9
Annars kan han förvara öl burkar lr telefoner i den, om motorn inte håller dvs 😉 😀
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0862.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0857.sized.jpg10 november, 2009 kl. 09:51 #66218Bodyshot
DeltagareKvarnis den där turbon är verkligen stor, sjukt vad seg den måste vara på spoola!
Bara stroka imprezan till 4.0L så kanske det går 😛
10 november, 2009 kl. 11:44 #66204Kvarnis
DeltagareKvarnis den där turbon är verkligen stor, sjukt vad seg den måste vara på spoola! Bara stroka imprezan till 4.0L så kanske det går 😛
Det är väl relativit beror ju på vad man ska köra..tight konbana nja 😀
Skulle gissa på att den kommer spoola vid ca 5k rpm på den motorn jag har.
10 november, 2009 kl. 12:36 #66219Bodyshot
DeltagareJasså det var ingen googlebild det där?
Det är alltså din egen turbo?Jävlar vilken pjäs, men ladd vid 5k är väl lite för mycket dragracing?
10 november, 2009 kl. 16:25 #66210Mats
DeltagareDet är väl dragracing som Kvarnis siktar på, såfort han får fart på den gamla vita…
Tycker det är lite väl länge sen man såg den rulla nu. Öka nu Kvarnis. 😉 😀Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson11 november, 2009 kl. 12:13 #66205Kvarnis
DeltagareDet är väl dragracing som Kvarnis siktar på, såfort han får fart på den gamla vita…Tycker det är lite väl länge sen man såg den rulla nu. Öka nu Kvarnis. 😉 😀 MatsType R ’99_________________”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”- Homer J Simpson
Den åkte ju runt midlanda i sommar, dock i barnvänlig ver. 😀
Får ha lite vinter terapi fram över.
Måste ju göra nått med alla delar som ligger och skräpar 😉11 november, 2009 kl. 12:19 #66206Kvarnis
DeltagareJasså det var ingen googlebild det där? Det är alltså din egen turbo?Jävlar vilken pjäs, men ladd vid 5k är väl lite för mycket dragracing?
Jo visst är det min lilla snurra, har även en liten GT37R som jag ska hitta på nått med 😀
Funkar utmärk vid bankörning oxå, arbetsområde på 3.5k rpm duger, och sen så är det ju bara på första växeln, när den är spoolad så är den det 😀
En GT rör ju sig i stort inte innan 3.5-4k oavsett turbo igentligen, så det är samma register som en GT, fast med något högre vrid/effekt
12 november, 2009 kl. 06:30 #66209bowser
Deltagare]Jo visst är det min lilla snurra, har även en liten GT37R som jag ska hitta på nått med :DFunkar utmärk vid bankörning oxå, arbetsområde på 3.5k rpm duger, och sen så är det ju bara på första växeln, när den är spoolad så är den det :DEn GT rör ju sig i stort inte innan 3.5-4k oavsett turbo igentligen, så det är samma register som en GT, fast med något högre vrid/effekt
hur mycket hp ska gt37R kunna ge?
12 november, 2009 kl. 07:19 #66207Kvarnis
DeltagareEn GT3788 har samma kompressor som en GT4088 men mindre turbin sida.
Så ca 675Bhp vs en GT4088 700Bhp.
En GT3788R flödar 70Ibs/min vs. GT35/82 strax över 60Ibs/min en GT3076 starx under 55Ibs/min som en jämförelse 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.