Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1045
    Building Micke
    Deltagare

      Har lite vibartioner i ratten.. Nya däck så de är det inte.. var å besikta nyss och styrleder och så såg bra ut..

      Det ända som är dåligt på den är att en drivknut knakar son fan när man svänger, kan det ha med det att göra?? Vissa gånger vibrerar det mer och vissa gånger mindre..

      #42045
      C.Barrow
      Deltagare

        Har lite vibartioner i ratten.. Nya däck så de är det inte.. var å besikta nyss och styrleder och så såg bra ut.. Det ända som är dåligt på den är att en drivknut knakar son fan när man svänger, kan det ha med det att göra?? Vissa gånger vibrerar det mer och vissa gånger mindre..

        När jag bytte till nya däck på min förförförra bil (BMW 328) Så blev det vibrationer i ratten efter bytet. Det var pga fälgarna var skeva och vinda som tusan. Kändes som att bilen skulle hoppa av vägen i hastigheter på 110 och mer. Slutade med att jag gjorde en helrenovering på fälgarna hos Intera, så vart dem som nya.

        Sade dem inget på däckfirman som monterade däcken?

        Vet inte vad det kan vara annars tyvärr…

        #42042
        Building Micke
        Deltagare

          ja men fälgar och hjulen är det inge fel på, är samma symtom på vinterdäck och fälg, och några andra också..

          #42044
          tendency
          Deltagare

            Har det kommit i samband med att drivknuten blev dålig? Isåfall är det kanske det.

            På min gamla Golf 1a vibrerade ratten när drivknuten höll på att gå. Ibland mindre vibrationer, ibland kraftiga juck/ryck i ratten och ibland inte alls.

            SSi ON ICE Surahammar
            Video: s-däck i v-väglag
            Impreza GT sedan 1999

            #42043
            Building Micke
            Deltagare

              Ja du, Den var lite dålig när bilen köptes, men nu fasen knakar den vid små svängningar till och med..

              trp nog nästan det kan vara den då..

              vad ska man köpa original eller pirat, är väl samma kvalite pirat? annars är det ju så dyrt med original..:(

              #42046
              ceemi
              Deltagare

                Kanske samma fel som det är på min då? =/ Exakt så började det för mig, och när jag tar bilen till verkstaden så visar det sig att centraldiffen är åt skogen.. Ska upp till Fürstenhoff Motor på Tisdag och laga det.. 11k åt skogen bläää..

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.