Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22315
    maxan
    Deltagare

      Som ett ytterligare steg att säkra och stabilisera driften av de webbar vi har hand om under impreza.nu är det nu dags för forumet att flyttas till en ny server.

      Detta kommer att ske under någon av de kommande dagarna.

      Forumet på den gamla servern kommer att stängas. Under den tid det tar för alla namnservrar på Internet att uppfatta den nya adressen kommer de som kommer in på forumet via den gamla servern att mötas av en sida med information om att forumet är stängt.

      Förhoppningsvis får ni inte så mycket abstinens.

      Vi syns på kullen!
      Subaru – AWD – All Well Driven

      #191192
      Blocken
      Deltagare

        Imponerande att se vilket arbete Maxan och Ozo lägger ner på hemsida och forum! Tummen upp och klapp på axeln till er! 🙂

        Mvh Block

        Min STi http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

        #191183
        maxan
        Deltagare

          Sådå,

          Då är forumet flyttat.

          Tappade headern och footern under någon minut, annars blev det vad jag vet inget annat missöde 🙂

          Mvh,
          Subaru – AWD – All Well Driven

          #191184
          maxan
          Deltagare

            Sorry,

            Missade en sak i konfigurationen, därför var webmailen och forumet nere från igår eftermiddag tills nu.

            Mvh,
            Subaru – AWD – All Well Driven

            #191188
            OzO
            Deltagare

              Är det någon mer än jag som har haft problem med att komma åt forumet sen flytten?

              På min hemdator (Win98) så kommer jag inte så långt som till forumet utan ser bara rubrik i IE “Welcome to Uplift” eller nåt sånt och en vit skärm. Nåt fel med DNS uppslagningen föreslår Max.

              Från min bärbara (WinXP) som går via samma jevla internet kabel/modem (Felia ADSL) så kommer jag åt forumet utan problem.

              Idéer mottages gärna! 🙂

              _______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

              #191185
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Det luktar DNS-strul japp, kolla att du får samma ip föreslagen hemma och på jobbet?

                /J

                #191189
                OzO
                Deltagare

                  Fast jag sitter ju i lägenheten med bärbara och stationära bredvid varandra uppkopplade till samma d-link router som är kopplat till mitt Felia ADSL-modem… och bara den bärbara kan surfa mot bbs.impreza.nu…

                  _______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                  #191186
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    >Fast jag sitter ju i lägenheten med bärbara och stationära
                    >bredvid varandra uppkopplade till samma d-link router som är
                    >kopplat till mitt Felia ADSL-modem… och bara den bärbara kan
                    >surfa mot bbs.impreza.nu…
                    >

                    Läs inläggen helt innan du svarar – repetera, repetera, repetera.
                    En till dum fråga – du har inte specat någon specialdns i någon av dem?

                    /J

                    #191190
                    OzO
                    Deltagare

                      >En till dum fråga – du har inte specat någon specialdns i
                      >någon av dem?

                      Inte vad jag kommer ihåg. Får kika mer ikväll. Provade att lägga till Bostreams DNS server till listan men ingen skillnad. Telia har tydligen bytt sin DNS server nyligen…

                      Blä… hata datorer… och bilar… 😀

                      _______________________________________________________________________________
                      ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                      #191191
                      OzO
                      Deltagare

                        Editera aldrig din host-fil. Editera aldrig din host-fil. Editera aldrig din host-fil.

                        …när f-n gjorde jag det och varför? Nåja, jag gör inte om det! 😀

                        (Nu funkar forumet även för webbis…)

                        _______________________________________________________________________________
                        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                        #191187
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          *asg*

                          MIFFO! 😛

                          /J

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.