Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34154
    SmilesPerHour
    Deltagare

      Hej!

      Har en 2006 3.0R Legacy kombi.

      När jag tittar efter bromsskivor och belägg finns flera dimensioner på både skivorna och beläggen.

      Vilka dimensioner passar min bil? – och hur matchar man skivor och belägg?

      Tack för svar! (=

      #279198
      Christian S
      Deltagare

        verkar bara finnas 1 storlek till legacy när jag kollar här http://importcarparts.co.uk/parts?cat=96&sub=501&sec=846&var=27&dc=y av någon anledning har outback mindre och det kanske det är det du har sett?
        är du osäker är det bara att mäta diametern på skivorna som sitter på nu.

        #279200
        SmilesPerHour
        Deltagare

          verkar bara finnas 1 storlek till legacy när jag kollar här http://importcarparts.co.uk/parts?cat=96&sub=501&sec=846&var=27&dc=y av någon anledning har outback mindre och det kanske det är det du har sett?
          är du osäker är det bara att mäta diametern på skivorna som sitter på nu.

          Det var en bra länk! Tack!

          På sidan du länkar till är bakre skivorna 274mm, och jag misstänker att mina är 290mm. Vilket skulle förklara läppen som bildats på ytterkanten. =/

          #279199
          Christian S
          Deltagare

            lagacy har 290mm medans outback har 274mm så om du har monterat outback skivor på din legacy så är dom för små.

            #279201
            SmilesPerHour
            Deltagare

              lagacy har 290mm medans outback har 274mm så om du har monterat outback skivor på din legacy så är dom för små.

              Om jag har 290mm skivor och det blir läpp på skivorna (en osliten yta) är väl beläggen för 274mm.

              Jag vet ej vilka bakbelägg som sitter på bilen, men jag fick med bakbelägg (Bredd 108,4mm, Höjd 42,5mm, Tjocklek 14,5mm). Är dem rätt för 290mm skivor?

              #279202
              SmilesPerHour
              Deltagare

                Nu har jag fått hem skivor och belägg, men jag blir inte klok på beläggen.

                Skivorna måste jag väl fått rätt, 316mm ? fram och 290mm ? bak, liksom de som redan sitter på bilen. Men beläggen verkar fortfarande för små. Det skiljer 18mm fram och 5mm bak.

                Framskivor
                Diameter; 316
                Höjd bana; 72,0
                Höjd belägg; 54,2 (sidan sa 63,5)
                Skillnad (bana – belägg) = 17,8

                Bakskivor
                Diameter; 290
                Höjd bana; 37,7
                Höjd belägg; 32,8 (sidan sa 41,5)
                Skillnad (bana – belägg) = 4,9

                Bakbeläggen lär kanske vara rätt men inte en chans att frambeläggen är rätt. Eller?

                Bilagor;

                Framskivor;

                Frambelägg;

                Bakskivor;

                Bakbelägg;

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.