Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34338
    legacy74
    Deltagare

      Har en Legacy 2014 diesel. Blir inte klok på vilka inställningar jag ska ha för att få bra ljud när man använder spotify. Tycker det blir för mycket bas m.m.

      #280280
      legacy74
      Deltagare

        Ok det kanske är allmänt kasst ljud i en Subaru? :confused:

        #280277
        Gystompa
        Deltagare

          Ok det kanske är allmänt kasst ljud i en Subaru? :confused:

          Tror snarare att det var en allmänt konstig fråga? Hur svarar man på en sån? Hur långt är ett snöre?

          Alla har väl olika smak på hur bilens radio anläggning ska låta. Det är väl bara att justera in det på Bas / treble justeringarna som finns på stereon. Och vet du inte hur du gör det så läs din manual till bilen

          #280279
          KingCon
          Deltagare

            Kan det vara så att enheten som du kopplat till stereon är inställd på mycket bas? Då följer väl det med in i stereon.

            #280281
            legacy74
            Deltagare

              Tänkte mest om någon har samma årsmodell och kan ta ett foto med mobilen på vilka inställningar ni använder? Jo jag vet och har ändrat treble/bas m.m. massor av gånger men får inget bra ljud ändå.

              #280275
              abacus
              Deltagare

                Om du har en Android lur så finns det en uppsjö med equlaziers att ladda ner

                #280282
                legacy74
                Deltagare

                  Vill helst inte använda Eq i mobilen och det borde väl gå få bra ljud med hjälp av inställningarna i stereon?

                  #280278
                  Gystompa
                  Deltagare

                    Tänkte mest om någon har samma årsmodell och kan ta ett foto med mobilen på vilka inställningar ni använder? Jo jag vet och har ändrat treble/bas m.m. massor av gånger men får inget bra ljud ändå.

                    Men vilka inställningar menar du då att nån annan ska fotografera? Om du ändrat treble/bas och inte är nöjd. Men ändå vill ha foto från nån annan på några inställningar?

                    Förstår inte frågan…

                    Det står klart och tydligt i instruktionsboken hur du ändrar ljudet.
                    Tycker du inte det är tillräckligt lär du väl byta stereo eller högtalare.. eller byta bil.. med motiveringen att du inte kunde ställa in spotify musik.. 😉

                    #280276
                    abacus
                    Deltagare

                      Nu har jag i inte orginal stereon i bilen. Dubbel din med pekskärm, men orginal högtalare som är skit om du frågar mig.

                      skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

                      #280274
                      Manor
                      Deltagare

                        Jag skulle överhuvudtaget säga att originalstereon är ganska kass. På min tidigare 3.6R så satt det en McIntosh stereo i med 10 högtalare. Någon har nämnt att Subaru tog 80.000:- för denna som “reservdel”. Hur som helst så var ljudet inge vidare alls…riktigt trist faktiskt och hela stereon liknade något skit från 80-talet.

                        #280283
                        legacy74
                        Deltagare

                          Aha, misstänkte det.

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.