SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning vilka sänkfjädrar?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Martinr
    Deltagare

fjädern har gått av och jag behöver nya… vad tror ni är vettigt att köpa?

H&R sitter på nu och ligger på 2500

jag letade lite på blocket och hittade ett ställe som heter GE-Motorsport och de har två olika fjädrar som sänker 30 eller 50mm
      länk: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=gemekan&subgid=269&gid=241

vad tror ni om kvaliteten på de sista?
      tar tacksamt emot andra alternativ om fabrikat, beg. vad som helst 🙂
      har ju en månad på mig 🙁

Mvh Martin

Niklas
      Deltagare

Tänkte köpa H&R, men nu blir man rädd…fast det är nog första gången man hört talas om en fjäder som gått av.

AK_Impreza
        Deltagare

gå in på http://www.jrm-racing.se

köpte mina därifrån, bra kvalite o sänker o blir lite styvare..

ja köpte apex o dessa var jättebra!

kostar 2500 o sänker 35 mm runtom!

p_ilis
          Deltagare

Tror nog inte några fjädrar som gick av ofta skulle fortsätta säljas så länge.. Har H&R på min och de fungerar bra.

Läste någonstans att man ska akta sig för fjädrar som sänker för mycket då det ökar slitaget på något (förutom dämparen, drivknutarna?).

Mvh
            Peter

dragster
            Deltagare

Kan inte annat än varmt rekomendera Prodrives fjädrar. 🙂
              Kostar runt 2000kr, och bättre fjädrar finns nog inte till Imprezan enligt mig i alla fall.;-)
              Vet dock inte om det finns till GT, men till alla Newage bilar i alla fall.

Holgersson
              Deltagare

Kan inte annat än varmt rekomendera Prodrives fjädrar. 🙂 Kostar runt 2000kr, och bättre fjädrar finns nog inte till Imprezan enligt mig i alla fall.;-) Vet dock inte om det finns till GT, men till alla Newage bilar i alla fall.

Vart hittar man dem fjädrarna då? Är 2000ikr inkl frakt och annat som kan tänkas komma till?

dragster
                Deltagare

Köpte mina direkt från Prodrive i England.
                  Skicka ett mail till Nick Wadeson på Prodrive och du får snabb hjälp.
                  Fick mina på mindre än 48 timmar.
                  Kostade £187.47 när jag köpte dom förra våren inklusive allt.
                  Lycka till. 🙂

HAEN
                  Deltagare

Tein på streetpower.Dom är jag grymt nöjd med.Kostade runt 2000.

/Daniel

Martinr
                    Deltagare

tack för alla svar!
                      faktum är att H&R sitter på nu och det är dem som gått av, monterades 2003. ibland har man väl otur!
                      men ni tror inte på de billiga som i länken? skall kolla lite på fjädrar från england med.
                      vad tror ni om eibach förresten?

tack för hjälpen!

Mvh Martin

Whiteline
                      Deltagare

Beställde från Prodrive förra veckan, tog 2 dagar sen kom paketet. Fick betala 214 pund med frakt (DHL).
                        Så, nu blir det montering

😛

dragster
                        Deltagare

Vill inte snacka skit om märken hit o dit men faktum är att jag hade problem med H&R på min gammla WRX MY01 också.
                          Efter ca: 2000 mil så skar mina bakre dämpare o då hade bara bilen gått strax under 5000 mil. 😮
                          Tycker att standard dämparna borde hålla lite lägre än så.
                          Men det är väl den vanliga oturen. :+ 😀

Adam K
                          Deltagare

Jag har eibach och har inget ont att säga om dem, dock bytte jag bussningar och hämmare samtidigt så jag kan inte uttala mg riktigt om vad just fjädrarna gör 🙂

Wagon-Mätz har dem och jag har inte hört han klaga heller 🙂

Martinr
                            Deltagare

nu har jag bytt till H&R och jävlar vad låg den blev =) dock tar den i innerskärmen med org fälgar och vinterdäcken…

får lösa det, tror filtret ligger och trycker mot skärmen.

Mvh Martin

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.