› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vilken koppling ska man ha?
- Detta ämne har 30 svar, 2,237 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
Building Micke.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2007 kl. 06:49 #50698
SecretAgentMan
DeltagareOk. 🙂
Men frågan kvarstår, hur gör du för att få 300, vad görs åt motorn, hur mycket skall du ladda?
/J
15 maj, 2007 kl. 06:59 #50717Building Micke
DeltagareOkej det är Inte säkert att jag kommer ha 300hk okej. men jag Har den gränsen:)
Och nu när jag ändå måsta byta koppling så tänkte jag sätta i det som var bäst för högst 300 så jag slapp byta efter nått år igen om det vart att jag vill bygga ut den så pass..
för jag har ingen sjö å ösa ur;)
Men Laddtrycket, kommer jag nog ha runt 1,2, Spärren slår ju In sen.. en får vi se om jag laddar på mer sen, men då är det kanske risk för växellåde ras..
15 maj, 2007 kl. 07:03 #50699SecretAgentMan
DeltagareOm du inte vill bränna pengar i onödan, och handla rätt saker så bör du nog göra en riktig plan först vad som måste bytas för att få 300 pållar, kika på hela paketet, inte bara på en detalj.
Trimma bilar blir alltid dubbelt så dyrt som man trodde från början.
/J
15 maj, 2007 kl. 07:30 #50718Building Micke
DeltagareNä jag vet , det är ju alltid det bästa ,men nu r det pengar som behöver gå till annat å så, tror topen å de gått eller bara packningen.. och då tänkte jag göra ett kopplingsbyte på en gång, hörde me dalhems , de hade några Organsika tror jag…
Den där satsen du tänker på, är det hela kittet me tryck och allt på exedy steg 1
16 maj, 2007 kl. 14:59 #50719Building Micke
DeltagareHar JRM bra pris i förhållande til andra på exedy kopplingen?
Och passar den som är till imprezan rakt av till legacy turbo -92, Lika i storlek som lamellens diameter, axelns diameter samt antal splines.
Så det Inte blir fel när jag får den;)
16 maj, 2007 kl. 15:52 #50714Tallen
DeltagareSom Jerry har skrivit till dig tidigare så passar kopplingar till ALLA femväxlade turbo Impreza på din bil!
/D
16 maj, 2007 kl. 17:19 #50700SecretAgentMan
DeltagareKör du på en standard imprezakoppling!
Den duger fint till sansade laddtryck med de prylarna du kommer köra med (om det siktas på max 300 pållar), och den sparar drivlinan.
Styvt 3000:- inkl. allt (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) från närmaste subaruhandlaren.
Högst troligtvis är det samma artikelnummer på legacykopplingen med – du kan ju få i specialuppdrag att kolla upp det när du ändå är där. 🙂
/J
16 maj, 2007 kl. 17:57 #50720Building Micke
DeltagareOkej men enligt förtagen så verkar de helt borta med vinden när det gäller sånt, men men DÅ tar ja gde som att den passar helt å hållet;)
16 maj, 2007 kl. 17:58 #50721Building Micke
DeltagareJa du de tar 6900kr för allt.. Så vad är adressen till den sidan?
16 maj, 2007 kl. 18:00 #50701SecretAgentMan
Deltagare(skriver jag med osynligt fantom-klubbs-bläck, har någon en dekoderring över till Micke här? :+ 😀 )
16 maj, 2007 kl. 18:01 #50722Building Micke
Deltagarehaha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe
Kör du på en standard imprezakoppling!Den duger fint till sansade laddtryck med de prylarna du kommer köra med (om det siktas på max 300 pållar), och den sparar drivlinan.Styvt 3000:- inkl. allt (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) från närmaste subaruhandlaren.Högst troligtvis är det samma artikelnummer på legacykopplingen med – du kan ju få i specialuppdrag att kolla upp det när du ändå är där. :)/J
16 maj, 2007 kl. 18:36 #50726Desen
DeltagareJag har en standardkoppling över som gått ca 1000 mil.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!17 maj, 2007 kl. 05:29 #50723Building Micke
DeltagareTack:)
17 maj, 2007 kl. 05:34 #50702SecretAgentMan
Deltagarehaha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe
…ja, och köper du en standardkoppling till Imprezan är det bara att skruva dit, passar alldeles utmärkt, räcker gott till för det du skall utsätta den för – och den kostar 3 lock, vad exakt är problemet? 🙂
/J
17 maj, 2007 kl. 06:15 #50724Building Micke
Deltagareär bara att jag vill var helt säker att den passar, så det Inte blir nå krångel.. För många har för lite kunskap om legacyn om det ser lika ut som imprezan.
Men nu har du intygat de så ska ringa till subaru imorrn å höra till en Impreza, Är det GT modellen du syftar mest på som kostar 3000.
haha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe
…ja, och köper du en standardkoppling till Imprezan är det bara att skruva dit, passar alldeles utmärkt, räcker gott till för det du skall utsätta den för – och den kostar 3 lock, vad exakt är problemet? :)/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.