SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vilken koppling ska man ha?

  • Detta ämne har 30 svar, 2,237 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Building Micke.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #50698
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Ok. 🙂

      Men frågan kvarstår, hur gör du för att få 300, vad görs åt motorn, hur mycket skall du ladda?

      /J

      #50717
      Building Micke
      Deltagare

        Okej det är Inte säkert att jag kommer ha 300hk okej. men jag Har den gränsen:)

        Och nu när jag ändå måsta byta koppling så tänkte jag sätta i det som var bäst för högst 300 så jag slapp byta efter nått år igen om det vart att jag vill bygga ut den så pass..

        för jag har ingen sjö å ösa ur;)

        Men Laddtrycket, kommer jag nog ha runt 1,2, Spärren slår ju In sen.. en får vi se om jag laddar på mer sen, men då är det kanske risk för växellåde ras..

        #50699
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Om du inte vill bränna pengar i onödan, och handla rätt saker så bör du nog göra en riktig plan först vad som måste bytas för att få 300 pållar, kika på hela paketet, inte bara på en detalj.

          Trimma bilar blir alltid dubbelt så dyrt som man trodde från början.

          /J

          #50718
          Building Micke
          Deltagare

            Nä jag vet , det är ju alltid det bästa ,men nu r det pengar som behöver gå till annat å så, tror topen å de gått eller bara packningen.. och då tänkte jag göra ett kopplingsbyte på en gång, hörde me dalhems , de hade några Organsika tror jag…

            Den där satsen du tänker på, är det hela kittet me tryck och allt på exedy steg 1

            #50719
            Building Micke
            Deltagare

              Har JRM bra pris i förhållande til andra på exedy kopplingen?

              Och passar den som är till imprezan rakt av till legacy turbo -92, Lika i storlek som lamellens diameter, axelns diameter samt antal splines.

              Så det Inte blir fel när jag får den;)

              #50714
              Tallen
              Deltagare

                Som Jerry har skrivit till dig tidigare så passar kopplingar till ALLA femväxlade turbo Impreza på din bil!

                /D

                #50700
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Kör du på en standard imprezakoppling!

                  Den duger fint till sansade laddtryck med de prylarna du kommer köra med (om det siktas på max 300 pållar), och den sparar drivlinan.

                  Styvt 3000:- inkl. allt (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) från närmaste subaruhandlaren.

                  Högst troligtvis är det samma artikelnummer på legacykopplingen med – du kan ju få i specialuppdrag att kolla upp det när du ändå är där. 🙂

                  /J

                  #50720
                  Building Micke
                  Deltagare

                    Okej men enligt förtagen så verkar de helt borta med vinden när det gäller sånt, men men DÅ tar ja gde som att den passar helt å hållet;)

                    #50721
                    Building Micke
                    Deltagare

                      Ja du de tar 6900kr för allt.. Så vad är adressen till den sidan?

                      #50701
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        (skriver jag med osynligt fantom-klubbs-bläck, har någon en dekoderring över till Micke här? :+ 😀 )

                        #50722
                        Building Micke
                        Deltagare

                          haha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe

                          Kör du på en standard imprezakoppling!Den duger fint till sansade laddtryck med de prylarna du kommer köra med (om det siktas på max 300 pållar), och den sparar drivlinan.Styvt 3000:- inkl. allt (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) från närmaste subaruhandlaren.Högst troligtvis är det samma artikelnummer på legacykopplingen med – du kan ju få i specialuppdrag att kolla upp det när du ändå är där. :)/J

                          #50726
                          Desen
                          Deltagare

                            Jag har en standardkoppling över som gått ca 1000 mil.

                            /Andreas, Skåne, Kristianstad

                            http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                            300 st posters av Block 1250kr
                            1st porrfilm 199kr
                            2st öl 28kr
                            Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

                            #50723
                            Building Micke
                            Deltagare

                              Tack:)

                              #50702
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                haha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe

                                …ja, och köper du en standardkoppling till Imprezan är det bara att skruva dit, passar alldeles utmärkt, räcker gott till för det du skall utsätta den för – och den kostar 3 lock, vad exakt är problemet? 🙂

                                /J

                                #50724
                                Building Micke
                                Deltagare

                                  är bara att jag vill var helt säker att den passar, så det Inte blir nå krångel.. För många har för lite kunskap om legacyn om det ser lika ut som imprezan.

                                  Men nu har du intygat de så ska ringa till subaru imorrn å höra till en Impreza, Är det GT modellen du syftar mest på som kostar 3000.

                                  haha Du, ringde runt till två subaru handlare här idag, till min kosta en hel sats 6200 på ett ställe och 5500 på ett annat, Helt sjukt asså, däröfr jag luta åt Den där organiska, Men de kanske är billigare till imprezan för att den är fler som har en sådan;) hehe

                                  …ja, och köper du en standardkoppling till Imprezan är det bara att skruva dit, passar alldeles utmärkt, räcker gott till för det du skall utsätta den för – och den kostar 3 lock, vad exakt är problemet? :)/J

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.