Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1404
    Tyson
    Deltagare

      Tja

      Ska nu i dagarna rensa min motor på all gammal olja. Undra nu vilken olja man ska ha i motorn?

      Vilka kör ni med ?

      MVH

      #44739
      Mats
      Deltagare

        Motul 300V 10w40 på vintern
        Motul 300V 15W50 på sommaren

        Mats
        Type R ’99

        #44743
        challe
        Deltagare

          Jag kör en GT-00 och i den har jag Redline 15W40

          #44747
          kamikaze
          Deltagare

            Hör med Maria “mariaimprezagt” på forumet hon kan ta fram en bra olja till dig

            #44741
            tendency
            Deltagare

              Motul 300V 10w40 på vinternMotul 300V 15W50 på sommarenMatsType R ’99

              Jag kör exakt sammalika.

              Impreza GT sedan 1999

              #44738
              Manor
              Deltagare

                Jag kör på den delsyntetiska 10-40 olja som finns i pumpen på Fürstenhoffs Motor. Olje- och filterbyte sker var 625 mil. Jag har nu kört 17600 mil, och det har fungerat perfekt.

                #44749
                Carpe_Me
                Deltagare

                  Kör på Shell helix Ultra 5w-40 helsyntet. Funkar perfekt med min bil och den går bra mycket bättre än på 300V´n som förra ägaren hade i.
                  Skillnaden på min vart enorm, mycket varvilligare, piggare, låter bättre i motorn och drar faktiskt mindre soppa.
                  Fast sen så köper jag den oljan för ca 60:- liter….

                  #44742
                  specialized
                  Deltagare

                    Kör på Shell helix Ultra 5w-40 helsyntet. Funkar perfekt med min bil och den går bra mycket bättre än på 300V´n som förra ägaren hade i. Skillnaden på min vart enorm, mycket varvilligare, piggare, låter bättre i motorn och drar faktiskt mindre soppa. Fast sen så köper jag den oljan för ca 60:- liter….

                    Ärligt ?? Skillnaden du tror dig känna är nog dessvärre bara placebo 🙂
                    Men det är klart, körde du utan olja innan så känns den nog mer varvvillig nu 😉 Men sådana skillnader på oljor är det inte 🙂

                    Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                    ———————————-
                    SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

                    #44744
                    .zip
                    Deltagare

                      Shell Helix Ultra 5W-40 året runt och det funkar fint.

                      //.zip

                      #44736
                      Palm
                      Deltagare

                        Redline i både motor & drivlina, de är bra skit 😉

                        #44748
                        whitestripe
                        Deltagare

                          Elf Excellium NF 5w-40 året runt och den funkar kanon. Den hette tidigare Elf Excellium LDX.

                          #44746
                          Falkestal
                          Deltagare

                            Lånar lite yta här å frågar hoppas det går bra ?

                            Vilken olja e det dom fyller på hos subaruverkstäder
                            till MY06or när man lämnar in dom på servic ?

                            Mvh Falkestål

                            #44745
                            .zip
                            Deltagare

                              Tror dom häller i Quaker State i alla bilar när det gäller service.

                              //.zip

                              #44750
                              Carpe_Me
                              Deltagare

                                Ärligt ?? Skillnaden du tror dig känna är nog dessvärre bara placebo :)Men det är klart, körde du utan olja innan så känns den nog mer varvvillig nu 😉 Men sådana skillnader på oljor är det inte :)Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857———————————-SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

                                hehe

                                Jo om jag ska vara helt ärligt så vart det en avsevärd skillnad på aset jag brummade omkring i när jag bytte från motuls 300V som var i enligt föregående ägare till shells helix ultra.

                                #44737
                                Palm
                                Deltagare

                                  Svar på falkeståls fråga:

                                  Det är upp till varje verkstad vilket oljemärke dom har avtal med men efterfråga du något speciellt märke borde dom ju kunna lösa det. Subaru specar väl bara ännu så länge att oljorna ska uppfylla vissa smörjkrav och då går det ju igentligen bra med vilket märke som helst bara dom tar olja av rätt kvalite, däremor har vissa biltillverkare bla volvo & bmw har nu krav på att bara märkesgodkänd olja får användas det resulterar i att vi på autoexperten har tex castrol edge olja både som är vanlig och sedan i dunkar med specialtext på där det står att den är godkänd enligt bmw krav xxxx.
                                  Det är samma olja som den “vanliga” men har egna dunkar och är dyrare.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.