• Detta ämne har 9 svar, 1,416 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av whitestripe.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1179
    Snowman
    Deltagare

      Tja!
      Går i funderingar på om man ska handla Snap Off och ratt. Har tittat på Sparco 300 och 383. Den ena är 300 mm, den andra 330 mm. Vad tror ni är bäst? Hur stor är originalratten (GT -00)?

      300mm ratten borde ju vara skönare än 330 mm, pga att den är lite mindre.. Men ser det lustigt ut tro?

      /Markus – vill oxå ha WallyWatt!

      #43105
      simo
      Deltagare

        Kommer inte ihåg vilken diameter jag har, men jag valde en ganska djup ratt så att den skulle hamna nära mig.

        /U – som tycker det är viktigt med rätt körställning

        #43107
        oskar
        Deltagare

          Kör själv med 330 mm OMP mocca ratt…tycker det är helt perfekt, mindre ratt skulle nog bara se konstigt ut.

          //Oskar

          #43109
          Snowman
          Deltagare

            Kör själv med 330 mm OMP mocca ratt…tycker det är helt perfekt, mindre ratt skulle nog bara se konstigt ut.//Oskar

            Ok.. Ja, det var det jag funderade på.. Ser kanske litet ut.. Men ör en 330 mm ratt mycket mindre än original? För original tycker jag känns stoor..

            Mocka eller skinn då? Bilen används året runt.

            /Markus – har ingen erfarenhet av sportrattar 🙂

            #43106
            simo
            Deltagare
              #43110
              Snowman
              Deltagare

                Ett annat snyggt alternativhttp://www.demon-tweeks.co.uk/resources/images/zoom/M_C1150272761.jpg/U

                Hehehe.. nja.. Är nog mer för en “vanlig” ratt 🙂

                /Markus

                #43108
                oskar
                Deltagare

                  Vet inte hur stor orginal ratten är men det känns mycket mindre med 330 mm.

                  Sen vet jag ju inte vilket material du vill ha men mocca passar nog bättre in i rally/racing
                  stuket och det är nog skönare med 🙂

                  //Oskar

                  #43111
                  Snowman
                  Deltagare

                    Vet inte hur stor orginal ratten är men det känns mycket mindre med 330 mm.Sen vet jag ju inte vilket material du vill ha men mocca passar nog bättre in i rally/racing stuket och det är nog skönare med :)//Oskar

                    Ja, mocca är ju coolt, men funkar det till vardags? Blir det inte skitigt/flammigt o dant?

                    Sen måste man väl rugga upp det ibland va?

                    /Markus

                    #43113
                    Niklas
                    Deltagare

                      Jag kör med mocca och fick ratten monterad i början av förra sommaren lagom till 5-årsträffen i Västerås vi hade då. Ratten har inte blivit mycket tråkigare sedan dess men detta då jag kör med moccahandskar varje gång oavsett om jag åker till ett bilevenemang, till IKEA eller på bröllop i värsta kostymen (frugan skakade på huvudet när jag satt där och tyckte det var lite småcoolt).

                      Att välja en moccaratt och köra utan handskar skulle jag aldrig göra, fast man kan ju köpa ny ratt när den gamla börjar bli lite tråkig. Onödiga pengar tycker jag ifs, drar gärna på mig handskarna när jag skall köra.

                      Själv har jag en “platt ratt” där navet sitter på samma djup som “moccaringen”. Vill ha ratten nära mig så jag har byggt byggt på navet som ratten sitter fast på så det går längre bak. Sen kan man sätta dit en djupare ratt också…om man vill sitta i baksätet.

                      Har stolen längst bak vilket är sjukt skönt då man har långa ben, en kombination som var jobbig tidigare då man var tvungen att ha armarna nästan raka. Detta är perfekt, dessutom sitter man mer skyddad bakom B-stolpen nu än om stolen är längre fram.

                      #43112
                      whitestripe
                      Deltagare

                        Jag har precis monterat en Momo ratt med snap off.

                        Nu till kruxet. Jag kunde inte lösa det med tutan. Måste man dra en helt ny kabel?

                        Blinkersspaken hoppas inte tillbaka när man svänger. detta är ett mysterium för mig för jag vet inte hur jag ska göra för att det ska funka. eller är det bara att gilla läget?

                        bild på skiten:
                        http://www.garaget.org/archive/5041/50367/large_50367-825834.jpg

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.