Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1333
    AK_Impreza
    Deltagare

      Bor i Bålsta, mellan stockholm/uppsala/västerås.

      Vilken verkstad är då bäst, vill höra från dom äldre herrarna här inne som servat sina bilar ett par gånger 😛

      Landrins?
      Fustenhoff?
      Risbergs?

      #44339
      BVS-Robban
      Deltagare

        Vad är det som du skall göra ?

        / R

        #44341
        Niklas
        Deltagare

          Service kanske? 🙂

          Fürstenhof är det många som varit hos, själv gjorde jag 10000mil där. Men det är lite långt så när jag skall göra nästa mindre service kommer jag åka till Risbergs i Täby.

          Hur är det med Autotec i Västerås? Det var mycket snack om dem förr från “Västeråsmaffian” men på senare tid har det inte sagts så mycket? Var ju många Imprezor från klubben som gjorde service där.

          #44335
          tendency
          Deltagare

            Jodå, det servas impreza på Autotec (hos Fredrik) i västerås fortfarande. Åtminstone jag gör det.

            Impreza GT sedan 1999

            #44336
            AK_Impreza
            Deltagare

              jag bor i Bålsta (mellan uppsala & sthlm)

              Ska göra service, + en stor genomgång av bilen, verkligen se till
              att allt står rätt till i motor/växellåda/drivlina/hjulupphängningar osv…Även kopplingsbyte!

              Åker helldre ett par mil längre så jag får bästa service o jobb gjort på bilen!

              #44337
              AK_Impreza
              Deltagare

                är det furstenhoff som gäller eller?

                #44332
                Manor
                Deltagare

                  Japp, det är Fürstenhoff som gäller. Jag är där var 625 mil, trots att jag har längre resväg än Äljen ;). Det har fungerat perfekt, och är nog helt klart den Subaruverkstad som har mest kunskap runt våra turbo Imprezor. Om det är ett större jobb så kan du passa på och boka en lånebil (gratis) :).

                  #44340
                  moller83
                  Deltagare

                    Jag tycker du skall vända dig till Kindwalls i Sätra.
                    Kunnig personal och bra att ha och göra med!

                    Där lämar jag in min Impreza 🙂

                    #44333
                    Manor
                    Deltagare

                      Jag tycker du skall vända dig till Kindwalls i Sätra. Kunnig personal och bra att ha och göra med!Där lämar jag in min Impreza 🙂

                      Fürstenhoffs har jobbat med Subaru i måååååååånga år, och det har inte (Ford)-verkstaden Kindwalls gjort. En vanlig service fungerar säkert, men är det mycket mickel så krävs det mer kunnande än att byta olja och tändstift. Prismässigt lär Kindwalls också vara rejält dyrare än Fürstenhoffs…det misstänker jag åtminstone.

                      #44342
                      Niklas
                      Deltagare

                        AK_Impreza: Sov du på geografilektionerna? Bålsta ligger väl ändå mellan Stockholm och Västerås längs E18 och inte mellan Stockholm och Uppsala längs E4an? 🙂

                        Välj Autotec i Västerås eller Fürstenhof i Huddinge, det är väl vad majoriteten tycker.

                        #44343
                        Niklas
                        Deltagare

                          Prismässigt lär Kindwalls också vara rejält dyrare än Fürstenhoffs…det misstänker jag åtminstone.

                          Det är väl inget vi behöver fundera över, vad betalar ni två för en “liten” service hos FH?

                          #44334
                          Manor
                          Deltagare

                            Prismässigt lär Kindwalls också vara rejält dyrare än Fürstenhoffs…det misstänker jag åtminstone.

                            Det är väl inget vi behöver fundera över, vad betalar du för en “liten” service hos FH?

                            Ett extra oljebyte med olja, filter, packning kostar runt 800:-, har jag för mig.
                            Priset lär väl A-K ta med i beräkningen om det är mycket som ska göras. Timkostnaden kan skilja massor mellan olika verkstäder, har jag sett och hört…

                            #44338
                            AK_Impreza
                            Deltagare

                              tack för alla svar 😛 jag fick faktiskt MVG på geografin 🙂 helt otroligt 😛 brukar alltid säga mellan sthlm/uppsala vet ej varför:P för att det är lika långt till båda kanske 😛

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.