SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vill provåka EcuTek3 mappad GT!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Hej hörni!

En lite udda grej då… Jag skall overseas till er nu på fredag.
      Finns det någon snäll människa som skulle låta mig få provåka en
      Subaru Impreza GT med EcuTek3 mappning och inte allt för mycket
      extra förutom förbrättrad andning? Visst provåker jag gärna en
      värre, men då får man sånt tokigt habegär… 🙂

Jag kör själv en GT MY99 med Blitz Nür Spec R och har bara en öppen
      dump än så länge (och lite yttre kosemetika), men funderar på
      EcuTek3-mappa den om det känns rätt.

Nån i norra Sthlm? Jag blir i närheten av Akalla. Har inte bilen med
      själv tyvärr… 🙁

/MickeM

tendency
      Deltagare

men funderar påEcuTek3-mappa den om det känns rätt.MickeM

Det känns rätt. 🙂

Impreza GT kombi -99 TILL SALU! http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=GT-kombi-99
        Impreza GT sedan -99

David
        Deltagare

Jag ska upp till stockholm på lördag så om ingen annan kan ge dig en åktur så kan ja nog det. Dock lite mer gjort än bara tek3

Mvh David

Guailo
          Deltagare

Tjenare!

Själv har jag possumlink, i en GT 97 kombi, som du kan få provåka lite om du vill…

Finns i Vällingby, rätt nära Akalla dessutom.

Dawes, avsnorklat, KN-filter i standardboxen, Possumlink mappat av SAM i Västerås… så är mitt recept. Att sen bilen rullar på sketna 15″ är ju lite sådär kul.

Dra ett PM om du vill ha nummer osv.

Mvh,
            Peter

MickeM
            Deltagare

Tendency: Hehe, joo, du har nog helt rätt 🙂 Men skulle ändå vilja
              prova på nån som inte kör helt orig. Har ju inte ens åkt min egen.

David: Låter intressant, dock så är jag bara dit över fredagen.

Peter: Låter ju ändå rätt EcuTek3-likt eller? Vad ger det för hp o
              moment? Nån 0-100-tid? 🙂

Planerna yr här just nu och frågan är om jag kommer hinna… vet mer
              i morrn torsdag. Måste hinna med en båt på kvällen. Så ska jag hinna
              åka nåt blir det före 19.00 nån gång…

/MickeM

skytiskapilen
              Deltagare

Rätt mappad så åker du lika/jämt med en M3 E46 i lite högre hastigheter. 0-100 drar du ifrån något om du får bra start. Räcker kanske som virtuell provkörning? 🙂 Gjorde ett icke vetenskapligt test igår…

Tek 3 räcker, begränsningen sitter sen i övriga bilen, bromsar, fjädring osv. Fasiken vad M3:an ligger fint på vägen i högre fart!

/Andreas
                – OG –

SecretAgentMan
                Deltagare

Jämnt med en E46:a i högre hastigheter innebär 0-200 på en bra bit under 20 sekunder, det trista är att 0-100 tar man dem, och det betyder att de är kvicka mellan 100-200..

Så jag är lite ”nja” till att man åker jämnt med mappat efter standardturbon (det blir inte mycket mer än 260 kusar hur man än gör faktiskt).

Silverpilen gjorde 0-200 på 16,9 sekunder som bäst – detta på en 402-meters-resa ( 😀 ) på 12,2 sekunder, med en slutfart på nästan 180 knutar (allt enl gtech competition pro).

…och jag åker jämnt med en E46 M3 upp mot 200 och över.

Tilläggas bör att standardturbon inte klarar 402 meter på låga 12or.

Inget oggigt, eller annat, vill bara se till att folk inte bygger upp överdrivna förväntningar. 🙂

/J

Strat
                  Deltagare

Totalt onödigt inlägg då jag läst tråden en andra gång :+

skytiskapilen
                    Deltagare

Min mening är ju inte att lura någon så ett litet förtydligande angående min, som tidigare nämnt, ovetenskapliga test: Från 100 till ca 150 kör du jämnt med M3:an förutsatt att du har rätt växel i och inte måste vänta på laddet. Däröver har jag ingen erfarenhet från verkliga tester men mycket troligt drar sen M3:an ifrån. Faktum är att jag var tvungen att släppa av vid ca 120 för att inte komma för nära(enfilig väg). 3:an är en riktigt rapp växel efter mappning, kanske också därför den kan rasa om man laddar på fullt i mappen…

Sorry för kapningen, slut kom.

/Andreas
                      – OG –

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.