Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1894
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Det beror på att du har växellådan alldeles bredvid dig, med minimalt av ljuddämpning – alla bilar viner på backen, då den nästan alltid är helt rakskuren.

      🙂

      Det är därför den är lite kinkig att få i…

      /J

      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

      Banträffsansvarig SSI

      #47652
      Aquila
      Deltagare

        >Det beror på att du har växellådan alldeles bredvid dig, med minimalt
        >av ljuddämpning – alla bilar viner på backen, då den nästan alltid är
        >helt rakskuren.
        >
        >:)
        >
        >Det är därför den är lite kinkig att få i…

        Fan vad coolt, jag har alltid undrat varför bilarna viner när dom backar…
        Jerry – Kunskapens källa….

        /Aquila
        NOW in upgraded version WITH Wheels!

        #47654
        Robban25
        Deltagare

          Jo jag vet att alla bilar viner när man backar för att det sitter rakskurna drev. Men detta ljudet är högre än alla andra bilar.
          Låter ganska högt så att man tror att något är fel på bilen. Så borde det väl inte vara??

          #47651
          ExOrdis
          Deltagare

            Det kan kanske ha att göra med hastigheten när du backar och de karmlösa dörrarna? Du vet 100 km/h på backen låter en del från låda + vindbrus från fel håll. *OBS* Skämt.

            #47653
            Robban25
            Deltagare

              Hallojsan, har precis varit o hämtat Imprezan som jag köpte i tisdags. Så jäkla nöjd jag är nu. Går så himla fint tycker jag.
              Men en sak undrar jag över, jag märkte att det är ett ganska högt vinande ljud som kommer från växellådan när jag backar. Högre än på en vanlig bil. Hur mkt låter det från en Impreza när man backar? Det är ju svårt att veta när man aldrig kört en Impreza innan, eller rättare sagt.. Jag har ju aldrig backat med en Impreza innan.

              Servicarna är gjorda iallafall dom flesta. 5000mila samt 10000mila servicen är gjorda så alla oljor är ju bytta.

              Någon som kan beskriva hur en Impreza låter i backen?

              Tack på förhand.. /Robban

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.