Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1306
    Star
    Deltagare

      Hejsan,

      Min Impreza GT -00 har börjat låta märkligt.
      Efter att Fürstenhof bytt botten på motorn efter ett litet vevlagerras jag råkade ut för, har nu bilen börjat vina/tjuta vid belastning över 4000rpm på 2-4:ans växlar.. Laddar 1,3 bar på dom.
      Inget ljud på 1:ans växel laddar där 1,0 bar, bilen rycker inte eller uppför sig dumt på något annat sätt utan svarar på som tidigare..

      Har rådfrågat JRM om vad dom trodde, och dom sa att ev. kunde vara turbon, så jag har nu bytt turbo (HeHeHe vilket jobb när man ALDRIG gjort något sånt tidigare, tur att man har kompisar som hjälper till och ställer upp med skruvhjälp.) men ljudet kvarstår precis som tidigare.. ;( ;(

      Vad tror Ni att det kan vara?? Och bör inte Fürstenhof ta på sig denna felsökning gratis, ljudet var inte på förra motorn..

      Och en annan fråga, iochmed turbobytet som vi nu gjort när vi startade bilen igen började det ryka lite svagt från turbon/uppipen hållet, inte myck men lite, tänkte att det var vatten blandat med glykol som rök lite, det for ju ut lite vatten när turbon byttes..
      Efter provkörningen av bilen, när vi kom tillbaka så rök det rätt mycket, ingen tjock rök utan ungefär som man häller vatten på varmt underlag.. Dock var det en ganska kraftig lukt på röken.
      Ingen olja har skvätt någonstans eller så, kan det vara att “vattenslangen” inte riktigt är tät, alltså att klämman inte klämmer åt.. 😉

      Tacksam för svar,

      //Stjärnan

      #44167
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Lite glykolvattenspill kan ryka i en dag eller 2, och det luktar rätt äckligt sötsliskigt på något sätt.

        Det vinande ljudet så fort du får lite mera laddtryck tyder på läckage på någon trycksida – antingen är det någon av packningarna på grenröret upp mot turbon (det finns ett par), eller så är det efter turbon på luftsidan.

        Jag skulle nog be Fyrsten snegla på’t jag, du har ju trots all betalat för en tjänst, och det har dykt upp nya problem efter detta…

        /J

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.