Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 65 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #77702
    FLeXible
    Deltagare

      Pröva att sätta rakblad på vingkanten. (Dubbelsidig tejp)
      Sätt på en 130-140db tuta vid bakvagnen som är kopplad till larmet och sensorer på vingen.
      Göra en liten ögla i vingen som man fäster en vajer till bogseringskroken.(Inte snyggt men då måste dom klippa vajern)

      Går det att fästa vingen bättre?

      Var bara några tankar…

      //Chris

      #77701
      Wanderer
      Deltagare

        Hmm …
        Vissa folk borde det vara skottpengar på …
        Fast det kanske bara är min åsikt … 🙂

        //B

        #77674
        Lasse
        Deltagare

          Ska väl som sagt inte vara så svårt att larma vingen. Själv har jag bara en MY98-vinge som ingen vill ha. 🙂

          #77683
          Mange
          Deltagare

            Allt utom rakbladet tänkte jag på igår ikväll..
            Risken är väl att man kan råka på skadestånd. Så det får bli en vajer.
            Vingen sitter med 8 st m8 bultar.

            Sen jag ska larm vingen.

            /Mange

            #77710
            Niklas
            Deltagare

              Trist som fan, du får slänga på någon form av snabbfästen och ha vingen i baksätet när du står parkerad. Fast bäst är att skaffa ett garage. En Impreza borde aldrig få stå ute, allt för många klåfingriga personer som vill pilla på, sabba eller ta.
              En temporär lösning kan vara en vajjer men det är ingen bra lösning det heller. De kommer troligen sabba något när de upptäcker att du gjort så och det kan bli dyrare och hemskare än en snodd vinge.
              Dina tjejkompisar borde istället berätta vilka det är som snor vingen, inte bara varna dig att de kommer försöka!

              x(

              http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

              #77703
              FLeXible
              Deltagare

                >Allt utom rakbladet tänkte jag på igår ikväll..
                >Risken är väl att man kan råka på skadestånd. Så det får bli en vajer.
                >Vingen sitter med 8 st m8 bultar.
                >
                >Sen jag ska larm vingen.
                >
                >/Mange

                Skadestånd kan det nog bli, men vad ska dom säga om dom vågar att gå så långt?
                “Vi skulle sno killens vinge, så skärde vi oss på rakbladet han hade fäst under vingen”. Tycker nästan det är värt skadeståndet… Tror heller inte att dom försöker en gång till efter en sånn veva..

                Frågan är om dom snor för att du är du(skadeglädje), eller för att dom får sålt den för en del kronor.

                //Chris

                #77661
                Practos
                Deltagare

                  kolla upp vem mupparna är och käka upp dem, sen byter du nick till hannibal.

                  #77657
                  Peter
                  Deltagare

                    Enda prolemet som jag ser är vad som skulle hindra dessa jon att inte slå sönder bilen som hämd för att de skar sig vid stöldförsöket.

                    Har hittat en ökänd Carina II i Tyresö som kopplats samman med en rad olika stölder, och gissa vad han nu har för vinge på bilen, jo en Impreza orginal.
                    Frågade killen, som är ett litet keps jon (inget ont om killar med keps, men han är ett jon och har keps), hur det kommer sig att han helt plötsligt har en sådan vinge när min försvann för ett tag sen och han satte genast taggarna utåt och sa han haft vingen länge. Eller hur sa jag och tjafsade lite till och gick där ifrån. Nu vet jag iallafall var han brukar ha sin bil, men frågan är om det är lönt att ta tillbaka vingen eftersom han vet var jag bor och vad skulle hindra honom att sabba min bil igen.
                    Men, om det skulle vara så att min nya vinge som skall sättas på skulle försvinna, så kommer nog jag och mina vänner ta lagen i egna händer. Jag säger som i en av de bästa filmerna som gjorts “Bring out the Gimp” x(

                    Peace

                    //PM

                    #77693
                    griml0ck
                    Deltagare

                      Ja tror du behöver göra något redan nu åt det han gjort.. annars tror han att du är en slappis o inte vågar göra nått åt saken. Annars kan du ju smyga på hans bil nån kväll o skrapa lacken på vingen.. om din original färg är kvar under vet du ju hur det ligger till. Jag hade då ringt snuten direkt.. det är därför vi har dom lixom =) dom tar inte bara folk för fortkörning 😀

                      The red Shagaru Impreza of Gefle
                      http://fullspeed.to/shagaru

                      #77658
                      Peter
                      Deltagare

                        Jag tänker inte göra nåt åt vingen, det jag tänkte göra är att skära söner alla fyra däcken och eventuellt sätta ett knä på vingen så att den går av.

                        Beträffande Polisen, har jag inte mycket tilltro för dessa. När polarn blev av med två uppsättningar hjul till sin nya CTR gjorde de inte ett skit trots att han hade namn på misstänkta, då det förövrigt oxå handlade om en viss Carina II.

                        Vill han testa mig som mes får han gärna göra det, finns det nåt bättre än nödvärn 😉

                        //PM

                        #77684
                        Mange
                        Deltagare

                          LAST EDITED ON Oct-31-02 AT 07:33PM (GMT)
                          Jag har nu snackat med bla Polisen och kompisen. Dom som ska ta vingen är inte härifrån, och polisen var jätte vänliga och lät mig ha bilen i deras garage under helgen 🙂 🙂

                          Hat tänkt på att trycka in en mobiltelefon med ett refilkort i vingen. Sen när den blir stulen så kan man ju köra Telias friendfinder tjänst som funkar jävligt bra. mäter ca 90m fel. Problemet är hur man ska lösa strömen.

                          Någon som ett tips?

                          /Mange

                          #77670
                          Subbarist
                          Deltagare

                            >Vill han testa mig som mes får han gärna göra det, finns det nåt
                            >bättre än nödvärn 😉
                            >
                            >//PM

                            Skicka PM om du behöver hjälp 😉

                            Subbarist javisst!

                            #77694
                            griml0ck
                            Deltagare

                              Har man en mobil övers ere bara gömma den nånstans i bilen o ge den ström från.. nånstans 😀 .. nemen de ska finnas en del ställen o hämta ström från.. sen ere ju bara tracka den om den blir stulen.. har stark funderat på de.. köpa nån billig mobil för nåra hundra oso ett refillkort plus installation (han som installera mitt cargard sa han kunde fixa de lätt).. borde la gå på under en tusen lapp iaf.. Fast man lär ju sitta o fundera på det tills det händer nått o lägga pengar på styling medans.. ujuj

                              The red Shagaru Impreza of Gefle
                              http://fullspeed.to/shagaru

                              #77685
                              Mange
                              Deltagare

                                Har fått reda på att stöld försöket kommer ske under helgen. Han som berättade det för mig är tjejkompisens fd pojkvän. Han tyckte att vi skulle sitta vakt och spöa skiten ur dom 🙂 Så att dom lär sig!!

                                /Mange

                                #77659
                                Peter
                                Deltagare

                                  >Har fått reda på att stöld försöket kommer ske under helgen. Han som
                                  >berättade det för mig är tjejkompisens fd pojkvän. Han tyckte att vi
                                  >skulle sitta vakt och spöa skiten ur dom 🙂 Så att dom lär sig!!
                                  >
                                  >/Mange

                                  Köp varsin Scream outfit och sätt er o vänta med varsin kniv :D:D:D
                                  Det borde skrämma skiten ur dom.

                                  :-)Happy Helloween 🙂

                                  //PM

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 65 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.