Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6003
    Subbahenke
    Deltagare

      Vad skall man ha för däck samt vilken dimenssion är vettig? Hade bestämt mig för ett par billiga 205/55 16 men efter att ha rammat en trottoarkant för en vecka sedan pga dåligt grepp, så har jag tänkt om. Några tips det kan ju inte va optimalt med 205 men jag har alltid haft mina fäck på sommarfälgarna

      /mvh Henke

      #76672
      preapus
      Deltagare

        Skaffa 15″ 185/65

        #76669
        Greenfin
        Deltagare

          Såg en P1 förra året på Svenska Rallyt som kördes av David Lapworth (boss för
          Burns och grabbarna) som hade 165-70 däck på 16″ fälgar.

          #76677
          Boboo
          Deltagare

            LAST EDITED ON Nov-07-01 AT 03:55PM (GMT)
            Är det nån som testat AGIs regumeringar?

            Jag har precis köpt mig ett set AGI M+S 200, tror jag dom hette. 185/65 15″. För 1600 kr.

            Egentligen hade jag tänkt mig AGI Hakka, med Hakkapelitta mönstret. Men den här turken “tracka” på mej dom här istället och sa, battre grapp, battre grapp.

            Är det nåt speciellt man behöver tänka på med regumeringar?

            ///Björn

            #76679
            jol66
            Deltagare

              Funkar det med 15″ 185/65 på en 00’a?
              Har ringt runt till olika däckförsäljare men alla verkar så skeptiska.
              Vad är problemet. Ryms inte bromsarna? Påverkas spårvidden?

              #76666
              OzO
              Deltagare

                Dom är nog skeptiska för att… det finns inte många fälgar som passar. Det är bromsoken som huvudsakligen ställer till det.

                Det finns många trådar nu om just 15″. Sök i detta forum eller kolla impreza-mailinglistan.

                Jag kör 15″ Mille Miglia 100+ tror jag dom heter med just 185/65 på en 99:a. Subaru själva har 15″ att sälja om jag inte minns fel. Bilen är dock bara typad för 16″ och 205/16-50/55? med va fan…
                ______________________________________________
                http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

                #76673
                preapus
                Deltagare

                  >Funkar det med 15″ 185/65 på en 00’a?
                  >Har ringt runt till olika däckförsäljare men alla verkar så skeptiska.
                  >Vad är problemet. Ryms inte bromsarna? Påverkas spårvidden?

                  Jag hade samma frågar som du för en månad sen. Jag köpte advantic racing 15″ (tror dom heter så?) som jag kör med 185/65 dubb. Alla gummi gubbar jag pratade med var så jävla negativa och ville trycka på mig 16″ 🙁

                  Lycka till

                  /Mathias

                  #76676
                  preapus
                  Deltagare

                    >LAST EDITED ON Nov-07-01 AT
                    >03:55 PM (GMT)

                    >
                    >Är det nån som testat AGIs regumeringar?
                    >
                    >Jag har precis köpt mig ett set AGI M+S 200, tror jag dom hette.
                    >185/65 15″. För 1600 kr.
                    >
                    >Egentligen hade jag tänkt mig AGI Hakka, med Hakkapelitta mönstret.
                    >Men den här turken “tracka” på mej dom här istället och sa, battre
                    >grapp, battre grapp.
                    >
                    >Är det nåt speciellt man behöver tänka på med regumeringar?
                    >
                    >///Björn

                    Sämre grepp 😀

                    #76680
                    jol66
                    Deltagare

                      >>Funkar det med 15″ 185/65 på en 00’a?
                      >>Har ringt runt till olika däckförsäljare men alla verkar så skeptiska.
                      >>Vad är problemet. Ryms inte bromsarna? Påverkas spårvidden?
                      >
                      >
                      >Jag hade samma frågar som du för en månad sen. Jag köpte advantic
                      >racing 15″ (tror dom heter så?) som jag kör med 185/65 dubb. Alla
                      >gummi gubbar jag pratade med var så jävla negativa och ville trycka på
                      >mig 16″ 🙁
                      >
                      >Lycka till
                      >
                      >/Mathias

                      Kan det vara Advanti star? Vilken årsmodell har du? Köpte du i stockholm och isåfall var då?
                      Jag råkade ut för en allvarlig livskris och var riktigt deppad över tanken att halka omkring på 205’or i vinter 🙁 men ett litet hopp finns det alltså i alla fall.
                      Tycker det är synd att ingen kommit på iden att tillverka vanliga vinterdäck för rallyfälgar med 155 – 165 i bredd.

                      Jag har inte heller lyckats hitta några mille miglia 100+ heller. Provade med subaruhandlaren också. Blev ordentligt avrådd från 15″. Något snack om att det kunde kila fast sten mellan fälg och ok eftersom det blev så trångt.

                      Janne

                      #76667
                      OzO
                      Deltagare

                        Jag har inte heller lyckats hitta några mille miglia 100+ heller. Provade med subaruhandlaren också. Blev ordentligt avrådd från 15″. Något snack om att det kunde kila fast sten mellan fälg och ok eftersom det blev så trångt.

                        Ring Kjell Rosenholtz på 08-654 61 00 eller maila verkstaden på rosenholtzverkstad@rosenholtz.se. Jag fick mina genom Kjell för ca 11000:- (med Bridgestone Blizzak) för 2 år sen.

                        Visst det är trångt mellan fälg och ok och chansen finns att det kan fastna grus emellan men… chansen är större att det inte gör det! 🙂

                        Du kan säkert köra smalare däck på 16″ vem vet.

                        ______________________________________________
                        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

                        #76678
                        Boboo
                        Deltagare

                          Varför skulle det bli sämre grepp?

                          Man kan inte pressa så hårt på vägarna ändå på vintern med dubb.

                          #76681
                          jol66
                          Deltagare

                            Att hitta någon som vill sälja en 15″ fälg var verkligen inte det lättaste.

                            Provade med Rosenholtz. Han är den första försäljare som sagt att det går bra med 15″. Tyvärr så har han slutat sälja subaru så han kunde inte hjälpa mig 🙁

                            Är det någon som har köpt en 15″ fälg till en 99-00 i år och isåfall vardå?
                            ( gärna i stockholmsområdet, men även andra orter är tänkbara )

                            Janne

                            #76682
                            jol66
                            Deltagare

                              >Prova Vulkis i Täby.
                              >
                              >Om jag inte minns fel köpte Toni sina 185/65-15 + fälgar där till
                              >hyggligt pris.
                              >Alternativet är att köpa fälgarna där och köpa däcken till ännu bättre
                              >pris hos Wheelbase.
                              >
                              >/Kjell

                              Jag måste vara förföljd på något sätt.
                              Ringde Vulkis. Försökte förklara att jag vet en som köpt 15″ hos just dom men svaret jag fick var att det går inte, måste vara 16″.
                              Hur bär ni er åt grabbar? Pistolhot? 🙂 🙁

                              Janne

                              #76674
                              preapus
                              Deltagare

                                Nopp dom heter Advantic Racing. Jag köpte dom begade ca: 1-1,5år gammla.
                                Jag har för mig att svenska fälg har sålt dom??? ( Eller om det var så att dom bara sålde dom i 16″ kommer inte ihåg är senil)
                                När jag jagade vinterdäck fick jag tag i en däck snubbe i Linköping som kunde få tag i 185 i 16″ vet inte om det går att trycka dit dom på orginal fälgen?? Dom var iofs skit dyra 🙁 Han hade oxo 195’er 16″ till ett lite mer humant pris. Men det var något skumt jävla märke. Det finns en däckfirma i Linköping som säljer 15″ fälgar till imprezan. Pelles däck o fälg. Hör med dom vad fälgarna heter, måste ju finnas att få tag i Stockholm oxo..

                                /Mathias

                                #76675
                                preapus
                                Deltagare

                                  >>>Funkar det med 15″ 185/65 på en 00’a?
                                  >>>Har ringt runt till olika däckförsäljare men alla verkar så skeptiska.
                                  >>>Vad är problemet. Ryms inte bromsarna? Påverkas spårvidden?
                                  >>
                                  >>
                                  >>Jag hade samma frågar som du för en månad sen. Jag köpte advantic
                                  >>racing 15″ (tror dom heter så?) som jag kör med 185/65 dubb. Alla
                                  >>gummi gubbar jag pratade med var så jävla negativa och ville trycka på
                                  >>mig 16″ 🙁
                                  >>
                                  >>Lycka till
                                  >>
                                  >>/Mathias
                                  >
                                  >Kan det vara Advanti star? Vilken årsmodell har du? Köpte du i
                                  >stockholm och isåfall var då?
                                  >Jag råkade ut för en allvarlig livskris och var riktigt deppad över
                                  >tanken att halka omkring på 205’or i vinter 🙁 men ett litet hopp
                                  >finns det alltså i alla fall.
                                  >Tycker det är synd att ingen kommit på iden att tillverka vanliga
                                  >vinterdäck för rallyfälgar med 155 – 165 i bredd.
                                  >
                                  >Jag har inte heller lyckats hitta några mille miglia 100+ heller.
                                  >Provade med subaruhandlaren också. Blev ordentligt avrådd från 15″.
                                  >Något snack om att det kunde kila fast sten mellan fälg och ok
                                  >eftersom det blev så trångt.
                                  >
                                  >Janne

                                  Nopp dom heter Advantic Racing. Jag köpte dom begade ca: 1-1,5år gammla.
                                  Jag har för mig att svenska fälg har sålt dom??? ( Eller om det var så att dom bara sålde dom i 16″ kommer inte ihåg är senil)
                                  När jag jagade vinterdäck fick jag tag i en däck snubbe i Linköping som kunde få tag i 185 i 16″ vet inte om det går att trycka dit dom på orginal fälgen?? Dom var iofs skit dyra 🙁 Han hade oxo 195’er 16″ till ett lite mer humant pris. Men det var något skumt jävla märke. Det finns en däckfirma i Linköping som säljer 15″ fälgar till imprezan. Pelles däck o fälg. Hör med dom vad fälgarna heter, måste ju finnas att få tag i Stockholm oxo..

                                  /Mathias

                                  Så var det jag skulle göra 😀

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.