Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #287283
    adkarr
    Deltagare

      Kolla på ABS Wheels där har jag köpt mina 2 år i rad.

      #287271
      Koffe
      Keymaster

        Är det ett bra kvalitetsbetyg om man måste köpa nya vinterfälgar varje år? 😉

        #287289
        Krystof
        Deltagare

          26000kr , med Nokian dubb. Gissar att det är med däcktryckssensorer. Glömde fråga.

          #287281
          Simon.x
          Deltagare

            26000kr , med Nokian dubb. Gissar att det är med däcktryckssensorer. Glömde fråga.

            Hej

            Gissar att det är billigt då en STD BBS fälg till min bil 18 tum kostar ca 11000 för 1 st sedan tillkommer däcket.

            Fråga dom om Et tum/bred profil mm på det paketet d—0.o—b

            Min bil har inte däcktryckssensorer) dom kom till den nya karossen iofs. Dessa kostar 1700 Kr st om jag minns rätt.

            Jag har 1 STD 2011 BBS fälg lite skrapad som du skulle kunna testa om den passar (denna har inte däck) Om du nu bor i sthlm ?

            //Simon

            #287290
            Krystof
            Deltagare

              Tack för erbjudandet! Men kommer att köra med kittet från Subaru. Tycker också det är ett vettigt pris

              #287291
              Annette
              Deltagare

                Hej!

                Hämtade ut min WRX STI GT 2018 års modell för några dagar sedan. Det var diskussion ang. vinterdäcken och storlek så bilförsäljaren kontaktade generalagenten som sa att det endast funkar med 19″, något annat går inte på p.g.a. bromsarna. Så jag köpte enl. deras rekommendation fälgar S510189 Matt Svart och däck 245/35R19 HKPL 8.

                Hälsningar
                Annette

                #287272
                Koffe
                Keymaster

                  Det där är nog en blandning av “försäljarsnack” och okunskap är jag rädd. Kollar man tråden jag länkade ovan så listas många 18″-fälgar (ofta med bildbevis :)) som passar över bromsarna.
                  Problemet är som sagt att inte så många i Sverige har hunnit testa än, så det är alltid värt att snegla över pölen för att se vad som testats och inte.

                  Så vill man spara en slant borde ex.vis Rota Grid 18×8.5 från eBay för 7-8000 inkl. frakt och HKPL8 från Dackleader i 225/45 R18 för 9000 kunna vara ett alternativ.

                  /Koffe

                  #287282
                  Simon.x
                  Deltagare

                    Det där är nog en blandning av “försäljarsnack” och okunskap är jag rädd. Kollar man tråden jag länkade ovan så listas många 18″-fälgar (ofta med bildbevis :)) som passar över bromsarna.
                    Problemet är som sagt att inte så många i Sverige har hunnit testa än, så det är alltid värt att snegla över pölen för att se vad som testats och inte.

                    Så vill man spara en slant borde ex.vis Rota Grid 18×8.5 från eBay för 7-8000 inkl. frakt och HKPL8 från Dackleader i 225/45 R18 för 9000 kunna vara ett alternativ.

                    /Koffe

                    Jag tror på samma som du påtalar i ditt inlägg.

                    Sen däck sensorerna som tillhör dom nyare så går dessa ju på batterier som håller ca 5 år :rolleyes:

                    2011-2013 har inte dessa som tur är 😀

                    //Simon

                  Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.