Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #852
    Ubbe
    Deltagare

      Nu har det som inte får hända hänt.

      På semester på Västkusten med tre släktingar i bilen kom Lotta ut i diket i en högersväng (rullgrus) och voltade/rullade ut på en åker efter att bilen gått ca. 20 meter på underredet. Efterssom det var flera passagerare i bilen gick det långsammare än vanligt och det är lite av en gåta hur det egentligen gick till. Alla i bilen tyckte att bilen var under kontroll ändå slutade det som det gjorde. Tre personer i ambulans till sjukhus men alla klarade sig utan skador. Hade inte ens en tanke på att bilen var kvaddad utan det enda som gick runt i huvudet var hur de i bilen klarat sig. (Jag satt i god ro och sippade på en öl i solen och var inte med i bilen när det hände).

      Var en overklig känsla att få samtalet att bilen gått av vägen och låg på sidan i ett dike. Var ännu mer overkligt att komma fram till platsen och se vår blå 6-månadersbaby helt trasig.

      Nu har vi precis kommit hem till Stockholm med tåget och den största chocken har lagt sig. Nu börjar arbetet att prata med försäkringsbolag, verkstad osv. för att se vad som kommer hända med Imprezan. Vet ännu inte om de kommer laga eller döma ut bilen.

      Några bilder på förödelsen:
      http://hem.bredband.net/urbpal/1.jpg
      http://hem.bredband.net/urbpal/2.jpg

      Behöver inga kommentarer som “hur faan kan man göra så” – det finns dåligt samvete så det räcker och blir över redan.

      Hälsningar från bedrövade Ubbe & Lotta

      #40815
      syke
      Deltagare

        Tur att alla klarade sig, efter omständigheterna, bra (det gjorde de väl?). Bilar går att ersätta. Hoppas allt löser sig smidigt med förs.bolag etc!

        Edit: Kollade på bilderna igen … kan inte vara roligt att se sin bil sådär … lider med er!

        #40816
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Uschiamej… 😮 Det viktiga är väl att det gick bra med Lotta och passagerarna.

          Den kommer högst troligen att bli avskriven. 🙁

          /J

          #40818
          Strat
          Deltagare

            Nej va tråkigt ;( Behövs inte mycket för att det ska rulla om man har otur.

            Skönt att det gick bra med de inblandade. Hoppas också att det löser sig smidigt med försäkringsbolaget.

            #40817
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Jag hoppas inte Lotta tar allt för illa vid sig bara, sladda av kan vem som helst göra (Kjelleman gör det så ofta han kan :D).

              /J

              #40831
              strickz
              Deltagare

                Aj fasen var tråkigt 🙁 Men, men, det är bara en bil trots allt. Och med lite tur så kommer Försäkringsbolaget med en ny fin leksak snart 🙂

                #40828
                daniel83
                Deltagare

                  Tur att alla har livet kvar.

                  Bil går att ersätta men det gör inte ett människoliv.

                  Hoppas det löser sig med föräkringsbolaget.
                  Skulle tro att du får en ny.

                  #40819
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Plåt är förbrukningsvara. 😉
                    Reparera människor är betydligt klurigare…
                    Ubbe, jag blir lite fundersam med tanke på vad RallyMarcus just råkat ut för. Om stötdämparna bak stummnar på grus blir det inte roligt att hålla bilen på vägen. En koll på bakstötdämparna vore inte fel i detta fallet. Det är inte kul om en bil med “hyggliga”
                    prestanda helt plötsligt förvandlas till okörbar mitt i en kurva.

                    Ett av mina äventyr på rullgrus slutade mot ett träd, inte bilens fel dock. 😀

                    #40834
                    Ubbe
                    Deltagare

                      Tack för stödet.

                      Min första tanke när det hade hänt, och alla klättrat ur bilen för egen maskin, var att det här händer inte mig. Jag ser inte mig själv som en vårdslös förare, särskilt inte när andra åker med. Jag har ältat hur det skulle kännas om någon i bilen blev skadad för livet eller om man kolliderat med en annan bil och ska ha detta på sitt samvete resten av livet. Innan jag visste att alla mådde bra var det fruktansvärt, man känner sig maktlös och helt förtvivlad.

                      Nu när alla klarat sig utan skador har jag bara vår lilla pärla i tankarna. Jag som kan parkera bilen 1 km bort från andra bilar för att slippa dörruppslag och inte kan lämna bilen parkerad utan att jag kan se den av rädsla för att någon skall göra något dumt har ändå råkat ut för detta. Som Ubbe sa det är straff nog att se bilen ligga där i diket.

                      Nu är man väldigt kluven (både Ubbe och jag). Man vill ha tillbaka bilen lagad av emotionella skäl samtidigt som det kan innebära problem (dålig utfört lackjobb, små skador på underredet som inte upptäckts=rost m.m.)som man skulle slippa om de tillhandahåller en ny bil.

                      Vänligen //Lotta (som precis slutat grina..)

                      Ingen kunde vara ett bättre stöd i detta än Ubbe som trots att vi har bilen tillsammans visat vilken förstående pojkvän han är och inte klandrat mig för något jag känner att jag inte kunnat påverka.

                      #40820
                      Blocken
                      Deltagare

                        Aj tusan, det var riktigt trist att läsa och se – men som sagt; Gott att det “bara” blev skador på bil och brevlådor.

                        Ett bra tips är att man ska ut och köra en annan bil så snart det går.

                        Lycka till med allt!

                        🙂

                        Mvh Anders Block

                        Min STi

                        #40838
                        Nicce12
                        Deltagare

                          Fy bubblan va surt! 😮 ;(

                          Skönt att höra att alla klarade utan fysiska blessyrer – bilen fixar det alltid sig med!

                          Ge Lotta en bamsekram, olyckor händer ibland – huvudsaken är att alla kan gå därifrån oskadda!

                          Hälsning, Niclas

                          #40830
                          2ny
                          Deltagare

                            Riktigt surt. lider med er, skönt att höra att ingen skadade sig.

                            #40835
                            Ubbe
                            Deltagare

                              Jepps, sh*t happens!

                              Har egentligen inga nyheter mer än att jag hörde från en släkting i veckan att det nu sitter en ny skylt i den olycksaliga kurvan:

                              “Lottas kurva”

                              Man får väl se det lustiga i det… Kungen har ju en så det är inte mer än rätt att Lotta får en också 🙂

                              //Ubbe

                              #40827
                              pannan
                              Deltagare

                                Ajajaj ;(

                                Men som sagts innan, liv är mer värt än en bil. Jag tror nog att de löser in bilen då takjobb brukar vara lite svårt att få bukt på.

                                Däremot noterade jag att rutorna var hela runt om? Det var ju iallafall positivt då kan den inte har rullat många varv.

                                Hoppas det löser sig till er fördel med försäkringsbolaget.

                                mvh
                                Johan

                                #40836
                                Ubbe
                                Deltagare

                                  Tänkte komma med en liten uppdatering även om det inte är så mycket nytt att förmedla…

                                  Vi pratade med verkstan i slutet av veckan och de höll på att gå igenom bilen. Dock är det ju fortfarande semestertider så de hade lite dåligt med folk…

                                  De hade dock tagit en titt under bilen och funnit att två av fälgarna är totalkvaddade samt att “en balk under bilen är av” 😮 – låter allvarligt för en lekman men vad vet jag… De skulle nu sätta den i riktbänk (?) för att se om den är sned, samt göra en sammanställning/offert av allt jobb & delar för en eventuell reparation.

                                  Man får påminna sig om hur illa det hade varit om någon i bilen skulle ha skadats för att hålla humöret uppe. Det är verkligen skitjobbigt att gå och vänta på att få veta vad som kommer hända med bilen!

                                  //Ubbe – Som ägnat dagen åt att laga stenskott på Toyotan

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.