SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Voltat med Imprezan

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Hej,
      Var J-GT noga, övernoga med att godkänna riktningen, jag har hört att imprezan är praktiskt taget omöjlig att få rätt riktad om den en gång blivit sned, pga att de är så stadiga från början.

daniel83
      Deltagare

Har kollat med plåtverkstan som jag har lämnat in bilen till för att få min parkeringsskada fixad och lite till sen Luxemburg.

Då man har varit nere och kollat hur det går så har man stannat längre än man hade tänkt sig och då blir det lite skit snack om vad för bilar dom har fått in och lite annat.

Då fick jag reda på att om taket har blivit skadat så brukar försäkringsbolaget lösa in bilen. För det blir en massa jobb m,ed att fixa det.

Så jag tror att du får en ny bil.

//Daniel – utan bil

jraberg
        Deltagare

aj aj aj.. ;(
          Så lätt hänt och Verkligen skönt att veta att alla klarade sig, håller med maddie, ge lotta en kram eller två, det här kan hända vem som helst. Se bara på på grabbarna i WRC!

-messerschmidt jr

hogmark
          Deltagare

Detta hände min arbetskollega Robert i våras när han voltade med sin Dodge Stealth (Mitsubishi 3000GT).

http://www.norrteljetidning.se/nyheter.php?typ=nyheter&showid=4823
            http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=399780,00.html

Man får ett annat perspektiv på livet och sakers värde.
            Inget kan ersätta ett människoliv…

Så kanske en bucklig Subaru mer eller mindre inte är hela världen.

MickeM
            Deltagare

Detta hände min arbetskollega Robert i våras när han voltade med sin Dodge Stealth (Mitsubishi 3000GT).http://www.norrteljetidning.se/nyheter.php?typ=nyheter&showid=4823http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=399780,00.htmlMan får ett annat perspektiv på livet och sakers värde.Inget kan ersätta ett människoliv…Så kanske en bucklig Subaru mer eller mindre inte är hela världen.

31-åringen var en fd klasskompis till mig… 🙁 Och jo, man funderade till.

Ubbe
              Deltagare

Hade gärna kommit förbi imorgon (ehhh… idag) men vi kommer sitta i bilen mot Västkusten. Måndag morgon blir det till att skruva ur radio & lite annat plock ur den gamla… Får väl ta en arraksboll en annan gång 😉

Det blev en MY05 i silver. Inte lika ”wally” kanske men det kändes bra att ”bryta” lite med den gamla. Konstigt nog känner vi oss mer hemma i den nya efter två dagar (och 80 mil :)) än vad vi någonsin gjorde i den gamla.

//Ubbe

Ubbe
                Deltagare

Tur att alla klarade sig, efter omständigheterna, bra (det gjorde de väl?). Bilar går att ersätta. Hoppas allt löser sig smidigt med förs.bolag etc!Edit: Kollade på bilderna igen … kan inte vara roligt att se sin bil sådär … lider med er!

Det är en helt overklig känsla att se den ligga där, man fattar inte att det är samma bil som man två timmar tidigare vaktat på en McD parkering för att inte få några dörruppslag i sidan. Speciellt jobbigt för Lotta som körde och som precis torkat de sista tårarna 3 dagar senare.

//Ubbe

Edit: Det enda som strök med förutom bilen var fyra brevlådor. Förstående brevlådeägare hade inga skadeståndskrav – de tyckte nog att vi var straffade tillräckligt redan…

Manor
                  Deltagare

Grattis, och välkomna tillbaka Ubbe & Lotta. Har ni möjlighet så kan ni väl svänga förbi Brostugan imorgon 13:00 med det nya underverket :-). Vad blev det för färg?

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

Hej Ubbe & Lotta !

Jag lider verkligen med er. Som de föregående har sagt så är det dock huvudsaken att ingen skadades, och jag hoppas också att kontakterna med försäkringsbolaget går bra.

mvh Mats N

Lotta
                      Deltagare

Nu har jag reggat ett eget nick så att jag slipper skriva på Ubbes.. 😉

Slutet gott allting gott…I går, torsdag, hämtade vi ut vår nya STi.:7

Efter förhållandevis lång väntan och upp till 10 telefonsamtal om dagen den senaste veckan till försäkringsbolag mfl. bestämdes att vår ”gamla” bil inte skulle lagas. Vi fick i fredags förra veckan beslutet att försäkringsbolaget löser bilen (med garantin innebar detta en ny bil).

Så gårdagkvällen och denna kväll har gått åt till att åka i den nya bilen. 😀

Inkörning av den nya bilen kommer att ske genom att vi åker till Västkusten och hämtar hem bla. stereo från ”gamla” bilen som står på verkstad där. Känns tungt och jag kommer säkerligen att gråta en skvätt samtidigt som man är glad att man inte får tillbaka en lagad bil med allt besvär det kan föra med sig.

//Lotta

Maddis
                        Deltagare

Fy tusan! Jättetråkigt att se att det gått illa! ;(
                          Skönt att det gick bra med alla som satt i, dom är viktigast, bilar finns det fler av!
                          Ge Lotta en bamsekram!

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.