Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #38014
    Strat
    Deltagare

      Trist… Låter precis som problemen jag hade, men det verkar ju vara nåt annat. Bara å åka till verkstan 🙁

      Hoppas det löser sig fort. Jag vet hur det känns ;(

      #38031
      Wallinen
      Deltagare

        Har inte fått ordning på det än.

        Kan meddela att Subaru verkstäderna (har varit hos 2 st) inte är överdrivet intresserade att felsöka tack vare att bilen är tek 3:ad.
        Vill inte gärna tvinga nån, resultatet blir nog inte så bra då.

        Ska till Prospeed och försöka fixa till det nån gång i den här månaden.

        Jag meddelar när det är fixat vad det var som orsakade det hela.

        /W

        #38032
        Subaru_Daniel
        Deltagare

          Hej. undrar ifall du har en LMM över nu då som du kanske vill sälja eller tala om var du köpte din nya samt pris ??/MVH Daniel 0733879132

          #38025
          Wallinen
          Deltagare

            MatsN

            Det låter exakt som din bil betedde sig som min.
            Laddar ibland, ibland inte… och om den laddar och man varvar, säg 5000 varv (vet inte exakt) så slår den ifrån och går ner till 0,5Bars laddtryck.
            Har haft av mätaren och gjort ren den men det blev ingen skillnad.
            Ska snart ha in bilen på service så då kan dom ta det med monitorn.

            /Wallinen

            #38024
            Wallinen
            Deltagare

              Idag laddade bilen som den ska igen:-)

              Har inte gjort nåt alls med den mer än köpt två torxmejslar för att kunna få av LMM-tråden för rengöring.
              Kan det verkligen vara lösningen på problemet att köpa verktyg??? Knappast!

              Idag är det svalt, blåsigt och regnigt för första gången på hela sommaren.
              Min fråga är nu: om turbon skjuter för varm luft/ ic:n inte orkar kyla tillräckligt går ecu:n in och ställer sig på safemode ca 0,5 Bars laddtryck för att sen återgå till mappmode när värdena är bra igen?
              Bara en tanke som slog mig nu när det funkade idag.

              Uppföljning fortgår.

              /Wallinen

              #38022
              Wallinen
              Deltagare

                Bilen går jämt utan ryckningar eller annat, bara det att den laddar sorgligt.
                Om det är MAF:en brukar det inte gå som en påse nötter då?

                /Wallinen

                #38018
                Manor
                Deltagare

                  Wallinen, hur gick det med ditt laddtryck? Hittade du felet, om JA vad var det i så fall?

                  mvh Mats N

                  #38017
                  Manor
                  Deltagare

                    Hej igen !

                    Du har ingen möjlighet att svänga förbi en Subaruverkstad på hemvägen. De bör kunna hjälpa dig med Select-Monitorn direkt, så får du svart på vitt om det skulle vara LMM:en? Om inte, när är det dags för din service?

                    mvh Mats N

                    #38016
                    Manor
                    Deltagare

                      Hej igen !

                      I ärlighetens namn så började min bil att ladda igen cirka 1 km innan verkstaden (då hade den gått dåligt i cirka 5 mil). Select-Monitorn visade ett LMM (MAF) fel i historiken. Enligt mecken så var det dock bara att byta LMM:en även om allt såg bra ut nu…för det skulle bara fungera ett litet tag till och därefter indikera fel igen. Jag hade ingen lust att chansa precis innan sommarsemestern så jag bytte LMM:en…och allt har fungerat sedan dess. Kanske det är samma sak för dig? Åk förbi en verkstad och be dem kontrollera historiken med Select-Monitorn…det tar typ 1 minut.

                      Jag är osäker på om LMM:en kan rengöras. Jag sparde dock min gamla om ifall att…

                      mvh Mats N

                      #38015
                      Manor
                      Deltagare

                        >Bilen går jämt utan ryckningar eller annat, bara det att den
                        >laddar sorgligt.
                        >Om det är MAF:en brukar det inte gå som en påse nötter då?
                        >
                        >/Wallinen

                        Hej !

                        Min bil laddade väldigt dåligt (kändes som man körde på 5:an när man körde på 3:an). Inget problem med att starta den eller med orolig tomgång…just bara att den inte ville ladda. Ingen check-engine lampa lyste heller. Det visade sig vara just LMM:en (eller MAF:en) enligt select monitorn…bytet kostade 1500:-, och sen gick den perfekt igen.

                        mvh Mats N

                      Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.