Lägg till en tusenlapp och köp en MPM Dashlogger istället för Street Light så har du större möjligheter att bygga vidare i framtiden. Jag kör med MPM Dashlogger och tycker den funkar allmänt bra, har än så länge inte fler än 3 sensorer (laddtryck, oljetemp och insugstemp) men det kommer. Nackdelar äns å länge: Laddtryck presenteras endast i övertryck (ej vaakum) och jag rekommenderades en 0-10 bars sensor till detta vilken inte är tillräckligt känslig för mätområdet 0-2 bar, välj då hellre en 0-2 bars sensor som numera finns i utbudet. Jag har även diskuterat detta med Wiseunits och han/de tittar på en alternativ lösning med en mapsensor istället vilken då även visar vaakumtrycket, avvaktar mer info. Fördelar: Man behöver inte ha hela instrumenpanelen full i mätare, placera den i mittfacket så kan du fälla ner den när du inte vill se på’n. Du har en log-funktion för utvärdering i pc. Du kan koppla 16 sensorer till samma enhet. Du kan sätta egna larmnivåer som automatiskt visar/larmar den parameter som överskrids. För den som gillar rattlås så finns det tidtagningsfunktioner för 201 & 402 m. Det finns lite bilder i mitt galleri om du vill se hur jag löste installationen, kan försöka skriva ihop nån mer seriös beskrivning så småningom om intresset finns. Jag har inte testat log-funktionen vid aktiv körning än men det kommer vid tillfälle.
/Klas – Slutsats Bra