Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29199
    BlåMes
    Deltagare

      Vet inte om några här har sett det men det kommer ett nytt WRC spel!

      Tidigare WRC spel vet vi nog alla att de har varit riktigt gräsliga! Och det är snällt sagt!
      Har kollat på en del trailers och jag tror det kan bli bra!

      Det har också kommit en demo idag (till ps3, 14 september till xbox360) som jag har provat i några timmar nu och……

      …. jag har faktiskt fastnat för det! Det känns riktigt bra och skön känsla i allt! Tänkte prova med ratten här någon dag och också då jag bara provade med ps3kontrollen idag. Det är skön grafik och ljussättningen är sjukt grym!
      http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120912/wrc-3-demo-slapps-idag

      Där på fz kan ni läsa lite om det och även se en gameplay video.
      !!!!!OBS!OBS!OBS!!!!
      Gameplay videon är i tidigt stadie och det mesta ser MYCKET bättre ut redan i demot! Förhoppningsvis trimmar de till det lite till tills att hela spelet kommer!
      Tråkigt nog släpper de ingen demo till PC :/

      Nu får ni RBR inbitna rackare totalsåga det just för att det inte känns som RBR!
      Det är inte menat som ren simracing heller!

      Om vi skulle göra en linje på arkad till sim så skulle det se ut såhär:

      Arkad SIM

      Dirt 3——————————WRC3————-RBR

      Så WRC3 är inte så arkadigt och löjligt som Dirt 3. Men inte tillräckligt för att vara SIM.
      Detta bedömmer jag utifrån demon! Jag förbehåller mig rätten att kunna ändra min åsikt tills jag provat hela spelet!

      Det ska bli sjukt skoj!

      WRC 3 släpps den 12 oktober till PS3, Xbox360, PC och PSVita

      Så vad tror ni? 🙂

      #248190
      Turbovin
      Deltagare

        Det kanske kan va nåt, iaf för att ha nåt annat än Forza att spela på Xboxen 🙂 Frågan är bara om man kan köra lite gamla klassiker som Impreza mfl för dagens WRC-bilar är inte så spännande enligt mig.

        #248204
        BlåMes
        Deltagare

          Det kanske kan va nåt, iaf för att ha nåt annat än Forza att spela på Xboxen 🙂 Frågan är bara om man kan köra lite gamla klassiker som Impreza mfl för dagens WRC-bilar är inte så spännande enligt mig.

          Impreza WRC -97 finns med ja 🙂 Group N och några Group B bilar finns också! 🙂 2000 subaru finns också och även den senare årsmodellen tror jag!

          #248197
          Igge
          Deltagare

            Då har man en demo att tanka hem efter jobbet 🙂

            [Tapatalk]

            #248191
            Turbovin
            Deltagare

              Har testat demot lite nu, tror det är ett spel där man absolut måste ha ratt, för med handkontrollen är styrningen extremt nervös.

              #248205
              BlåMes
              Deltagare

                Har testat demot lite nu, tror det är ett spel där man absolut måste ha ratt, för med handkontrollen är styrningen extremt nervös.

                Jo lite så är det ju. Eller en vanesak. Jag fick någorlunda snabba tider men med ratt kan det nog gå fortare!

                Men det var ju inte helt urbota dum fysik och känsla i spelet annars! 🙂

                #248198
                Joakimgabrielsson
                Deltagare

                  Provade wrc 2 i helgen. Sjukt dåligt spel. När man har ställ så dör ju momentet. Spelet vill att jag ska åka understyrt hela tiden. Man kan ej häller lägga goa förställ då bromsträckan är löjligt kort. Jag skrattade och stängde av skiten.

                  #248206
                  BlåMes
                  Deltagare

                    Provade wrc 2 i helgen. Sjukt dåligt spel. När man har ställ så dör ju momentet. Spelet vill att jag ska åka understyrt hela tiden. Man kan ej häller lägga goa förställ då bromsträckan är löjligt kort. Jag skrattade och stängde av skiten.

                    Jo har också reagerat på understyrningen. Dock så vill jag alltid kunna ställa in bilen vilket är låst i demot.
                    Sen hoppas jag du menar 3an 😉

                    #248199
                    Joakimgabrielsson
                    Deltagare

                      Har inte provat 3:an ännu. Men vad jag läst mig till så ska de inte lagt tid på fysiken utan andra oviktiga grejer. Ursäkta min skepsis, men jag är ledsen att det inte kan göras riktiga rallyspel, där man kan ha förställ och få sladda osv etc. Nästan upprörande 🙂

                      #248207
                      BlåMes
                      Deltagare

                        Har inte provat 3:an ännu. Men vad jag läst mig till så ska de inte lagt tid på fysiken utan andra oviktiga grejer. Ursäkta min skepsis, men jag är ledsen att det inte kan göras riktiga rallyspel, där man kan ha förställ och få sladda osv etc. Nästan upprörande 🙂

                        Om det var tvåan du körde förstår jag din besvikelse för det var skit!
                        Dock är 3an mycket bättre!

                        #248200
                        Joakimgabrielsson
                        Deltagare

                          ok. Värt att prova iaf. Måste ju ha något att ratta nu när man ställer av Subastian

                          #248192
                          whitestripe
                          Deltagare

                            Har kört demot nu lite grann och det verkar ju lovande.

                            Jag har dock problem med menyerna i spelet man måste “dubbelklicka” på knapparna för att backa, accepter, etc. Kan bara vara en glitch i demot.
                            Jag körde provade på advanced men gick ner till beginner, det var länge sen jag spelade ett bilspel märkte jag. Musiken är lite dubstepinspirerad.Bästa musiken som gjorts i WRC-serien är ju dock från första spelet till ps2. Hela det spelet är riktigt riktigt bra tycker jag.

                            Se bara introt till spelet hur sugen blir man inte på köra lite rally?
                            http://www.youtube.com/watch?v=H19zLdwWQqc

                            Och såhär såg det sista ut, alltså wrc2 till ps3:an, jag blir iaf inte lika sugen på att spela rallyspel…
                            http://www.youtube.com/watch?v=PSYxDuqLUaQ

                            Och introt till kommande 3:an var inte särskilt upphetsande på demot..

                            Spelet är iaf klart och betald och förhoppningsvis så får jag det 12 oktober när det släpps. Beställde på spelbutiken.se 398:- inkl. frakt.

                            #248208
                            BlåMes
                            Deltagare

                              Har kört demot nu lite grann och det verkar ju lovande.

                              Jag har dock problem med menyerna i spelet man måste “dubbelklicka” på knapparna för att backa, accepter, etc. Kan bara vara en glitch i demot.
                              Jag körde provade på advanced men gick ner till beginner, det var länge sen jag spelade ett bilspel märkte jag. Musiken är lite dubstepinspirerad.Bästa musiken som gjorts i WRC-serien är ju dock från första spelet till ps2. Hela det spelet är riktigt riktigt bra tycker jag.

                              Se bara introt till spelet hur sugen blir man inte på köra lite rally?
                              http://www.youtube.com/watch?v=H19zLdwWQqc

                              Och såhär såg det sista ut, alltså wrc2 till ps3:an, jag blir iaf inte lika sugen på att spela rallyspel…
                              http://www.youtube.com/watch?v=PSYxDuqLUaQ

                              Och introt till kommande 3:an var inte särskilt upphetsande på demot..

                              Spelet är iaf klart och betald och förhoppningsvis så får jag det 12 oktober när det släpps. Beställde på spelbutiken.se 398:- inkl. frakt.

                              Kul! 🙂
                              Inga glitch på ps3an. Nu har jag börjat få in snitsen att kunna komma etta på advance. Tog någon timmes nötande på samma bana men det gick till slut 😛 Dock ej med ratt :/

                              #248193
                              whitestripe
                              Deltagare

                                Kul! 🙂
                                Inga glitch på ps3an. Nu har jag börjat få in snitsen att kunna komma etta på advance. Tog någon timmes nötande på samma bana men det gick till slut 😛 Dock ej med ratt :/

                                Det är ju ps3 jag också kör. Kan du köra fler banor? Jag kan bara köra en spaniensträcka med en citroen, that´s it, resten är låst.

                                #248209
                                BlåMes
                                Deltagare

                                  Det är ju ps3 jag också kör. Kan du köra fler banor? Jag kan bara köra en spaniensträcka med en citroen, that´s it, resten är låst.

                                  Prova road to glory. Där får du två banor till. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.