SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor WRX 07:A 2,5L Trimning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4486
    stoffe86
    Deltagare

      Tjena

      går i tankar på o byta bil snart wrx 07 2,5l , hur mycket mer kan man plocka ur dom en vad ett steg 1 från jrm ger?

      hur mycket pallar stakar och kolvar och växelåda, vad sitter de för turbo i en WRX ?? , mycket som skiljer en STI från vanlig WRX 2,5l ???
      Är det värt att lägga 100k extra för stt få 07:a STI ???

      MVH

      #65710
      stoffe86
      Deltagare

        ingen som vet nått ??????

        #65709
        gotte51
        Deltagare

          Har du 100k extra att spela med hade jag utan tvekan satsat på en Sti. Bättre drivlina, väghållning mm. Kör själv en MY07 Sti och har gått från en MY00 Gt. Som natt och dag 🙂

          Mvh Johan

          #65711
          stoffe86
          Deltagare

            oki jo kör också en gt00:A som de sitter en hel del trim på ,man vill ju inte byta ned sig sen när man byter , som sagt man vill alltid ha mer hk och vassare bilar

            #65708
            Kvarnis
            Deltagare

              Jag tycker det är roligt att greja med bilar men, är du villig och lägga 100k på delar m.m, så lägg penagran p åen STI.

              En mappad sti mmed avgas så hAR DU ¨350Bhp, och sti motor klarar att leva med 400 också med turbo byte.

              Drivlinan/lådan bromsar är klart mycke bättre på en sti.
              Och det är dyrt att fixa på en GT/WRX.

              Om du skruvar och fixar alla delar själv så + montage visst då kan ju en wrx bli gasnka vass, men både kolvar och stakar borde bytas i en wrx motor om innan leker för mycket.

              En EJ255 bör du inte ta utt så mer mer än ~370bhp, En STI EJ257 ~400-450.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.