Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6046
    robgus
    Deltagare

      Hej, ny på forumet.. Funderar på att skaffa mig en Impeza WRX 02:a, och undrar lite om bilen. Då jag bor i Belgien händer det ju att man bilar hem är det ok att åka längre sträckor med den eller är den för stötig, för mycket ljud? Hur är kvaliteten. Kör BMW cab idag och innan den så körde jag en VR6:a men vill ha en bil med lite kräm i igen (kör ju 318icab idag….) har också funderat på Lexus IS200,Saab 9-5 aero eller BMW 325 coupe, väldigt olika bilar jag vet men vad tycker ni,opartiskt alltså:)

      //Robban
      http://www.robertgustavson.com

      #76813
      SecretAgentMan
      Deltagare

        DU kommer att reagera på kvalitetskänslan i inredningen – det är det första BMW-brigaden tar upp när det skall jämföras bilar. 😉 😀

        Frågan är vad du är ute efter?
        Imprezan är en mångfalt roligare bil att köra aktivt jämfört med dina övriga alternativ…och den nya (jag åker 00:a) är tydligen riktigt komfortabel – vilket är rent nonsens i mina öron, jag vill ha kul – på långkörning.

        Den drar dock en aning mycket bränsle, räkna med att snitta runt litern/mil om du tar det varligt.

        Gillar du att *köra* bil blir du inte besviken.

        /J

        #76814
        robgus
        Deltagare

          Tack för svaret, jo visst vill jag ha kul vid körning det är ju därför jag vill byta:) Men samtidigt vill jag ju kunna köra hem till Sverige och ner till tex alperna med hyfsad komfort. Och angående kvaliteten så tyckte jag den såg riktigt bra ut när jag var och kollade även jämfört med min BMW, men jag tycker det är lite överdrivet med BMW, det knakar och gnisslar i min kärra..Jo det är som sagt ganska stor skillnad mellan bilarna jag kollar på men jag tyckte imprezan verkar vara ett schysst alternativ, hyfsat pris,brutal design,bra drag,fyrhjulsdrift med tillhörande väghållning,går att åka fyra med bagage vilket man inte riktigt klarar av i min cab:)

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.