Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6294
    Svarten81
    Deltagare

      Tjenare jag fuderar på att inhandla en impreza wrx så jag skulle vilja ha lite sånpunkter av er som har just wrx modellen inte gt, är ni nöjda eller skulle ni ha valt gt:n i stället?

      Livet börjar vid 200km/h}>

      #78403
      kimppa
      Deltagare

        Maila mig på kimkum@bredband.net , så ska du få all den info du vill ha.

        #78400
        Evildead
        Deltagare

          Dela gärna med er av synpunkterna 🙂

          #78408
          honkster
          Deltagare

            Jag måste säga att jag blev besviken på wrx:en. provkörde en igår en -02:a. Kör själv en my99 och är grymt nöjd med den. Wrx:en (tyvärr) kändes som att man gjord den till en svenssonracer, gnistan fanns lixsom inte där…Det kändes lite som att köra en vanlig bil!!?? .Men va faan det är ju en grym bil, men utan det där lilla extra…

            /Blå Gt-99Åre

            #78410
            Svarten81
            Deltagare

              är det bara för de där extra kilona som wrx:en fått eller är hela bilen allmänt tamare? den har ju ett sådant utseende men det är väll i grund o botten samma sladd glada racer som gt bara lite mera “lönfet”…..

              #78404
              kimppa
              Deltagare

                Wrx väger 1440 kg och är tyngre än GTn. Dock samma antal Hk, dvs 218 (160kW). Wrx en har en helt ny inredning, som sitter fast och verkar mer genomarbetad och av lite bättre kvalite, den skrammlar och gnisslar inte. Gt uppfattas som en roligare bil, lite mer bus. Wrx en däremot lite mer konfortabel och ljudisolerad. Man kan beskriva fartresurserna lite som om du kör wrx en med två normala passagerare eller kör Gt själv. Byter man bara ut framlysena och vingen på en wrx, så ser den inte lika tam ut. Jag har kört båda bilarna och äger nu en Wrx-02 som jag är helt nöjd med. Ser det mer som en familje bil med sportiga ambitioner. Köpte den för att jag har 2 barn och behöver ett bra baksäte, 4 dörrar och hyffsat stort last utrymme.

                Orkar du bara lyssna på alla pikningar från nästan alla Gt ägare och vill ha en bra ny bil som inte är så jättevanlig så är Wrx ett bra val. Vill du ha mera krut och vill satsa ca 80-90 tusen mer så köp en Wrx Sti. Sti n är riktigt rolig och mycket ovanlig. Tror att Subaru tog in ca 15 St av denna.

                WRX en kommer med nytt utseende och några hk (7st tror jag) mer som -03a. Däremot behåller Sti n sina 265Hk.

                Mvh Kim

                #78407
                Kopparberg
                Deltagare

                  Men i WRX´n kan man väl inte fälla baksätet som i GT´n vilket jag tycker är en försämring.

                  #78409
                  Henrik
                  Deltagare

                    Skillnad i prestanda om jag har läst rätt är att WRX har 3 nm mer i vrid, samt att GT gör 0-100 på 6 sek blankt och WRX´en gör det på 6.2

                    Skall man vara petig så är 6.0 sek mätt i mph, och då är det avrundat till 62 mph då det i själva verket skall vara 62.137, så det skulle egentligen bli drygt 6.0 🙂 Men vem bryr sig om tiondelar när man drar de flesta iaf? 🙂

                    Har själv en WRX och är j-vligt nöjd, men åas har jag inte kört en GT.

                    #78405
                    kimppa
                    Deltagare

                      >Men i WRX´n kan man väl inte fälla baksätet som i GT´n vilket jag
                      >tycker är en försämring.

                      Försämring! Javisst, kanske för någon. Är själv inte i behov av att ha baksätet nerfällt. Och eftersom jag absolut ville ha en ny bil(inte beg dvs ingen Gt) så slog inte denna tanke mig heller!

                      ///Kim

                      #78399
                      Practos
                      Deltagare

                        Är själv inte i behov av att ha
                        >baksätet nerfällt…. >///Kim

                        jag brukar fälla baksäte för att höra mer av Hks mullret på söndagar 😀 😀 😀

                        …eller när lite större grejer ska lastas, med gångjärn i bakluckan är man illa tvungen direkt en resväska eller två skall i 🙁

                        #78411
                        Svarten81
                        Deltagare

                          😀 Tackar för alla komentarer lutar nog att jag byter ut min saab 9-3 aero mot en wrx vill ju ha lite mera väggrepp som inte existerar i aeron, dessutom ser jag det så här att man hittar ingen roligare bil för det priset. Om man ska vara lite retlig vem vill ha en porsche som man bara kan köra med ca 3mån om året o inte på grus?

                          Men en annan ska Wrx svarar väll lika bra på trim som GT:n gör eller?
                          Vad har subaru gjort på 03:erna som gjort att det har höjt efekten till 230hk 8 har för mig det är den siffran men rätta mig om jag har fel)

                          Jag vill byta min bil nu! Jag är trött på att köra saab vingel….:'(

                          #78402
                          TT
                          Deltagare

                            tja! åker WRX-01. Det finns inga 02or i Sverige vad jag vet. IM tog inte annat än STi i år.

                            Att WRX känns mera tam är för att effekturvan är mer utslätad (jmf GTn) sen gör ju den extra vikten sitt. Om man byter från en Aero är det väl främst vridet man kommer sakna, men om du ska byta så byt nu innan det blir snö så är du fast vid fyrhjulsdrivet sen 🙂

                            Hade man råd, med ännu mera bensin, dyrare försäkring och dyrare i inköp skulle nog en STi stå på önskelistan, tyckte om den direkta styrningen. Att WRX får 225 hk i 03 version är inte så konstigt – det har väl de USA sålda bilarna haft sedan WRX kom?

                            /TT som kikat på en A2 1.2 TDI som drar .299 l diesel /mil blandat.

                            #78406
                            kimppa
                            Deltagare

                              >tja! åker WRX-01. Det finns inga 02or i Sverige vad jag vet. IM tog
                              >inte annat än STi i år.

                              L-Å Pettersson, Subaru handlare i Sandared fick in dom tre sista fabriksnya Wrx, som var menade för den Norska marknaden. Men eftersom det inte fanns någon efterfrågan i Norge så blev dom “svenska”. Därför finns 3 st som är reggade som 02 or.

                              #78412
                              Svarten81
                              Deltagare

                                Nu jäklar smäller det snart ska eventuellt åka o kolla/provköra en wrx nästa vecka eller veckan därpå beror på hur det ser ut på jobbet!:D 😀 :7
                                Hoppas tiden går fort för nu vill jag verkligen åka 4wd o då snackar vi inte SUV ##### här inte!

                                #78401
                                Imp
                                Deltagare

                                  >Skillnad i prestanda om jag har läst rätt är att WRX har 3 nm mer i
                                  >vrid, samt att GT gör 0-100 på 6 sek blankt och WRX´en gör det på 6.2
                                  >
                                  >Skall man vara petig så är 6.0 sek mätt i mph, och då är det avrundat
                                  >till 62 mph då det i själva verket skall vara 62.137, så det skulle
                                  >egentligen bli drygt 6.0 🙂 Men vem bryr sig om tiondelar när man
                                  >drar de flesta iaf? 🙂
                                  >
                                  >Har själv en WRX och är j-vligt nöjd, men åas har jag inte kört en GT.

                                  Lite under 6 sec ska nog gt:n klara iallafall.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.