Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1288
    subban
    Deltagare

      Undrar vilka delar för WRX som även passar till GT;n.
      Tex fmic-kit?
      Grenrör och uppipe?
      Koppling?
      Svänghjul?
      Fuelrail?
      Bromsklossar?
      Och mest avancerat…
      Kolvar och stakar?
      Tacksam för svar som jag inte blir idiotförklarad i

      #44048
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Undrar vilka delar för WRX som även passar till GT;n.Tex fmic-kit?Grenrör och uppipe?Koppling?Svänghjul?Fuelrail?Bromsklossar?Och mest avancerat…Kolvar och stakar?Tacksam för svar som jag inte blir idiotförklarad i

        FMIC – beror på, högst troligen inte då det finns mer plats på en wrx, och därför gör de flesta tillverkarna själva kylaren större.

        Grenrör – Så länge det inte är utvecklat för newage med 2,5-liters motor så bör det passa (tvåhalvan har ett annorlunda tråg, och det finns mer plats för rören från ena toppen…).

        Koppling – Japp, 5-petat passar till 5-petat och 6-petat (om du byter svänghjul på den senare), det är dragande koppling på turbomodellerna (det mumlas om att subaru konverterat till tryckande på de senaste modellerna).

        Svänghjul – Japp, 5-växlat är samma-lika på alla 5-petare med dragande koppling.

        Fuelrail – Det diffar mellan allihop, köp till din årsmodell, det är blandat med hur sjävla railen passar på insuget, och om det är sid- eller toppmatade spridare (men det här är en bra onödig modd om du inte skall upp över 450-500 riktiga pållar om man frågar mig).

        Bromsklossar, är det samma ok så…

        Kolvar, stakar – Japp, 2 liter är 2 liter – det är samma-lika stakar på 2,5:an med – men den har större borr (99,5 mot 92 mm).
        Kolvar ser man dock till att köpa när man borrat/honat cylinderloppen så alla toleranser blir rätt, smidda kolvar är lite kinkiga – och för stort vill man inte ha, och för litet är lika med dyrt ras inom kort.

        /J

        #44050
        subban
        Deltagare

          Tackar så mycket.
          Funderar på att byta koppling på min gt och de är ju mycket billigare i staterna men man vet ju aldrig vilka prylar som passar när det står att det är för wrx

          #44049
          SecretAgentMan
          Deltagare

            WRX turbo, 5-växlat (dragande koppling) passar rakt på.

            /J

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.