Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #405
    Zacky
    Deltagare

      Funderar lite smått på att köpa Impreza…

      Men en fråga till er grabbar som kan..

      Är det värt dem extra pengarna att köpa en WRX el. är det bättre att köpa en senare GT?

      mvh
      Zacky

      #37589
      Niklas
      Deltagare

        Vad vill du ha?

        – En ny bil med garanti kvar (vilket du troligen inte kommer utnyttja)? Fördelen är att du kan få några servicar gratis. Mycket mer är det inte.

        eller

        – En GT som håller lika bra som en WRX? Fler mil på mätaren, flera ägare, aningen mer “använd” i det stora hela.

        Under skalet är bilarna så gott som samma, det är mer eller mindre bara karossen och inredningen som skiljer dem åt. Inredningen bryr jag mig inte så himla mycket om. Hade jag velat sitta i en “skinfotölj” där jag ber alla hjälpsystem köra bilen hade jag köpt en hitler pulka istället.
        Jag tycker GTn är ett självklart val. Det är den enda modellen som ser riktigt rå ut och som ser exakt ut som rallybilen (mest lik varjefall).

        MY03 har tagit tillbaka lite av det råa, MY01 och MY02 är inte en rå bil i mina ögon. Scoopet och extraljusen är det enda som avslöjar att det är en Subaru, annars skulle man kunna tro att det är en Toyota. Självklart kan man få en sån att se grym ut, finns många exempel MEN det kostar. Det kostar att få den rå, GTn ser redan rå ut och man finputsar det bara ännu mer med olika grejor (större vinge, etc).

        Det är vad jag tycker… lycka till! 😉

        #37588
        Zacky
        Deltagare

          Känns ju lite fel att lägga pengar på en WRX då..

          Hmmm, det blir ju en del pengar över till styling 😉

          mvh
          Zacky

          #37587
          honkster
          Deltagare

            Gt´n för hela slanten man!!:-)

            -HonKsters InC-

            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

            #37586
            Plogen
            Deltagare

              >Känns ju lite fel att lägga pengar på en WRX då..
              >
              >Hmmm, det blir ju en del pengar över till styling 😉
              >
              >mvh
              >Zacky

              Om du vill köpa riktigt fin GT har jag en till salu. 550 mil, inte körd i väta, alltid i garage. Pris kan vi diskutera beroende på utrustninig. Prisspann mellan 195 och 290 K

              /Plogen

              Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
              ________________________________

              Subaru Impreza “Plogen edition”

              Porsche 911 Turbo
              ________________________________

              #37585
              skytiskapilen
              Deltagare

                Vill bara förtydliga lite om skillnaderna. WRX:en har en mycket mer vridstyv kaross-konstruktion som tillsammans med några andra förändringar i bla hjulupphängningen gör chassiet mycket kompetent. Där ligger GT:n pga sin äldre konstruktion klart efter. Men visst är GT:n busigare pga bättre hk/vikt förhållande så som vanligt måste man prioritera vad man vill ha ut av bilen. WRX:en är inte bara ny plåt, däremot är drivlinan i stort sett densamma.

                Sök i arkivet, där finns flera jämförelser att läsa!

                /Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – RE 010? You bet! –

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.