Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #45424
    mAbZ
    Deltagare

      kör man lugnt så håller det, kör man som ett svin så håller inte ens din honda. Gör som jag, fimpa CTR´n skaffa subba och lägg ut bilder på den på hpc så kommer du bli lika hatad som jag där, värre märkestallibaner får man leta efter }(.

      Sant med märkestablibaner. Det är ju mina hondakompisar som är
      såååå övertygade om att WRX drivlinan inte håller :+

      De kanske tycker det iofs. pga att just Honda verkligen håller för hårda tag.
      Det enda jag har bytt efter över 100 mil på bana var olja, bromsskrivor fram samt bromsbelägg 2 ggr.

      Men, det du skriver om att det håller om man kör lugnt…
      Man köper väl inte en WRX för att köras lugnt!
      Vad är det för mening med 230+ HK i så fall? 😉

      Det låter bra att ingen av er verkar ha haft nåt större problem.
      Tanken är att jag ska skaffa en WRX nästa år, nu har jag bara för roligt med min Honda 😛

      WRX är ju långsammare än CTR så det tar emot lite också… 😛

      #45410
      Digits
      Deltagare

        WRX är ju långsammare än CTR så det tar emot lite också… 😛

        Min ar inte det i alla fall 😉

        #45413
        Adam K
        Deltagare

          Ta det lugnt är en definitionsfråga 🙂
          Undvik rattlåsrace, var lite försiktig vid växling till 3an (det är nästan alltid 3ans drev som rensas på 5växlade lådorna) Undvik 220km/h+ längre sträckor, fulmappa inte, byt vätskor regelbundet, så kommer du ha roligt länge och året runt 🙂
          Hur roligt har du på vintern med CTRen? 😉
          WRXen är långsammare på bra asfalt än CTRen, det tar du igen såfort det är sämre underlag, dessutom är det mycket lättare ett öka effekt på en turbobil 😀

          #45425
          mAbZ
          Deltagare

            Hur roligt har du på vintern med CTRen? 😉

            Ja, där slår slår du faktiskt du huvudet på spiken 🙂

            #45420
            Carpe_Me
            Deltagare

              …Man köper väl inte en WRX för att köras lugnt!Vad är det för mening med 230+ HK i så fall? ;-)Det låter bra att ingen av er verkar ha haft nåt större problem.Tanken är att jag ska skaffa en WRX nästa år, nu har jag bara för roligt med min Honda 😛 WRX är ju långsammare än CTR så det tar emot lite också… 😛

              Ptjaaaa, största annledningen till att jag har den är att det är en välldigt speciell känsla när det kommer en mupp i valfri evo som tror att dom är snabbare än en själv och försöker hettsa till race.

              Visst klart man är på, men man ger dom liiiite försprång sen lägger man sig rakt i arslet på dom, slipstreamar dom medans man hänger på tutan för att dom ska flytta på sig till den lite söligare filen 😀

              Visst är CTR´n snabbare, när det svänger ja, inget snack om saken!
              Men för samma pengar du fixar +20hk i en CTR får du väghållning till subban för. D2 coilisar, whiteline 24mm fram/bak ställbart, + rediga drop-links a 12 000:- för samma pengar till ctr´n får du BC4 catback + ITG Maxogen kitt.
              Btw. ska du ha +20hk till subban får du punga ut med hela 200:-
              Huruvida det är ett bra trim eller ej vet jag inte. Men jag skulle mappa direkt.
              Det ska bli intressant att se vem som vinner den matchen, ska prova i vår!

              Men kan lova dig att du aldrig kommer bli missnöjd med subban och sakna ctr´n. Jag har haft två CTR´r och två Imprezor och jag ska aldrig synda igen 😉

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.