Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #692
    Lefty
    Deltagare

      Hej

      Jag är lite nyfiken på om det finns nån i klubben som testat slänga in Xenon-kit ?
      http://www.xenonljus.nu hade nått för 4k… tråkiga är ju att priserna på xenon knappt har rört sig på senast 🙁

      Lite lustigt att det inte finns som tillval heller!

      Nån annan än jag som funderat på handla det ? 🙂

      Mvh A

      #39797
      Lefty
      Deltagare

        Hej

        Jag är lite nyfiken på om det finns nån i klubben som testat slänga in Xenon-kit ?
        http://www.xenonljus.nu hade nått för 4k… tråkiga är ju att priserna på xenon knappt har rört sig på senast 🙁

        Lite lustigt att det inte finns som tillval heller!

        Nån annan än jag som funderat på handla det ? 🙂

        Mvh A

        #39795
        SVARTEN
        Deltagare

          Jag konverterade om min med Bixenon-sats från Philips förra vintern, jag vet inget om noname-produkterna som säljs på den sidan du anger tyvärr.

          Jag är mycket nöjd med halvljuset efter bytet, men helljuset kunde varit bättre. Tyvärr kan det inte bli bättre pga H4-lampan som sitter i GT:n. På en WRX har du separata lampor för hel och halvljus så då kan du välja om du vill ha xenon på hel eller halv, och dessutom har du garanterat bättre helljusbild är GT:n;)

          Det sitter en 7000K-sats i nu och jag vet att om man går över med 8-10K lampor ser ljuset nästan konstigt ut i och med att det övergår till lilafärgat ljus.

          Lycka till med inköpet!

          /C

          #39796
          SVARTEN
          Deltagare

            Jag konverterade om min med Bixenon-sats från Philips förra vintern, jag vet inget om noname-produkterna som säljs på den sidan du anger tyvärr.

            Jag är mycket nöjd med halvljuset efter bytet, men helljuset kunde varit bättre. Tyvärr kan det inte bli bättre pga H4-lampan som sitter i GT:n. På en WRX har du separata lampor för hel och halvljus så då kan du välja om du vill ha xenon på hel eller halv, och dessutom har du garanterat bättre helljusbild är GT:n;)

            Det sitter en 7000K-sats i nu och jag vet att om man går över med 8-10K lampor ser ljuset nästan konstigt ut i och med att det övergår till lilafärgat ljus.

            Lycka till med inköpet!

            /C

            #39798
            Lefty
            Deltagare

              Hej

              Ja är det inte så att ju högre kelvin desto blåare ljus får man ?

              Eftersom att jag har 3st xtraljus så tänkte jag isåfall bara ha halvljuset som xenon. Halvljuset är ju inte direkt strålande på Subaru modellerna, eller så är det jag som är kräsen 🙂
              Helljuset är ju åtgärdat iaf…

              Ja kring 7000k vill man nog ligga… inte för blått 🙂 och inte för vitt 🙂

              #39809
              Niklas
              Deltagare

                Lefty: Lite offtopic men…med tanke på din snygga hemsideadres så borde du kanske lägga in en liten länk till klubbens hemsida. Du kanske kan hjälpa några vilsna internetnötter att hitta rätt. 😀

                …och så vill jag bara säga extraljus äger! :7

                #39799
                Lefty
                Deltagare

                  Jo har funderat på det 🙂 Men har inte blitt av så mkt hemsidebyggande på senast 😀

                  Jag är väldigt öppen till förslag på vad som ska finnas på sidan.. så om någon vill bygga en sida där man kan ha sin egen bil med så funkar det… och sen peka de till nicket.impreza.se

                  …sådär nu finns en länk till klubben 🙂

                  Ge mig nu mer info om xenon :> Installationen ska ju vara en baggis… det kliar i fingrarna för mig!

                  #39806
                  Adam K
                  Deltagare

                    Mycket bättre ekonomi i att byta dimljusen mot valfritt fjärrljus, jag har Hella 1000FF, andra är nöjda med sina…
                    Bilen lyser upp hela världen 😉

                    /Adam med masssa Xtakräm 😛 😛

                    #39800
                    Lefty
                    Deltagare

                      Ahh gött 🙂 Men jag fick ett bra pris på mina delar så slog till… inget snack om saken samt att jag kan nästan lova att mina extraljus lyser bättre än dina *dagisfasoner* 😉 100 Wattarna gör gott!

                      Bild på skrället med lysena på…
                      http://www.impreza.se/imp_bosch.jpg

                      Och ja…huven är öppen 🙂 skulle just montera dit ett stag över alla lysena för att stadga!

                      Slutade på 1700kr 😀 MED KVITTO!

                      #39807
                      Adam K
                      Deltagare

                        Lefty,
                        Visst, dina ljus ger mer luma än mina, men hade jag dem som du skulle de vara sönder fickparkerade på ett eller annat sätt alldeles för fort, måste ha stadsanpassat här ju!

                        #39801
                        Lefty
                        Deltagare

                          Usch då… ja sånt sysslar jag inte ofta med 🙂 Behöver inte heller!
                          Blir mest söndagsturer 😀

                          #39804
                          rallymarkus
                          Deltagare

                            vilka små x-tra ljus:D
                            på min sitter de 3ggr ipf a 170watt st..:)

                            #39802
                            Lefty
                            Deltagare

                              pyts jag är student 🙂 jag har inte råd med annat än bra och billigt 😀

                              #39808
                              Adam K
                              Deltagare

                                >pyts jag är student 🙂 jag har inte råd med annat än bra och
                                >billigt 😀

                                Uppenbart att du har en WRX dårå 😉 😛

                                Vad är det för lampor som tål 170W? Jag skulle inte våga klämma det ur mina hella…

                                /A

                                #39805
                                rallymarkus
                                Deltagare

                                  ipf lysena använder sig av h4 lampor på 100/170watt perfekt o kunna blända av till 100watt då det snöar eller liknande.:)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.