SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Yokohama Prada spec-2

• Detta ämne har 8 svar, 859 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Nr4.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Nr4
    Deltagare

Är det nån som vet nåt om dessa däck?

Funderar på att köpa sånna till dom nya fälgarna som snart ska beställas.

SecretAgentMan
      Deltagare

Stylingdäck, gatgummi med ”tufft” mönster. 🙂

/J

BVS-Robban
        Deltagare

Min personliga uppfattning om däcket är att det grepper ohyggligt bra på torrt och har ganska styva stommar vilket ger fin styrrespons men på blött, huga där pratar vi halkkörning !!
          Men tufft är det !

/ R

Strat
          Deltagare

300 i treadwear, dvs ganska hårt gummi. Håller länge iaf 🙂

/Claes

Niklas
            Deltagare

Med sånna feta skåror i däcket borde man slippa vattenplaning om man så åkte över en sjö. Känns däremot som däcket borde vara aningens instabilt just pga skårorna. Men om det är hårt gummi så funkar det.

Har för mig att Szanto hade sånna däck på sin bil innan alla problem med motorn…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album192&id=P1010043

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album192&id=P1010044

BVS-Robban
              Deltagare

treadwear traction och temperature är något som togs fram till den amerikanska marknaden. Dessa värden är inget som är exakt på något vis utan kan variera kraftigt då det inte finns någon exakt norm att gå efter. Men som sagt en hint om däcket får man. Dock tycker jag inte att man kan klassa paradan som ”hårt”.

SecretAgentMan
                Deltagare

Näpp, men det ger en fingervisning om vad det är för något. 🙂 Som sagt, ett helt ok gatdäck, om än med r-däckets halvdana våtegenskaper pga mönstret (eller brist på), men högst troligen inte i närheten av r-däckets bett och förmåga att klara av misshandel på det torra. 🙂

Jag skulle personligen välja ett rdäck om bettet var det viktiga, eller ett vanligt gatdäck om det skall fungera till lite av det mesta.

/J

BVS-Robban
                  Deltagare

Nej något R-däck är det inte ! Ett funkis gatdäck helt enkelt !

Nr4
                    Deltagare

Tack för alla svaren. tror det blir att införskaffa mig Bridgestone Potenza RE050.

Men tack återigen för alla svaren

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.