› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Yttertermometer i GT -99
- Detta ämne har 6 svar, 957 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
elver.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2007 kl. 18:47 #1293
rickey
DeltagareNågon som har monterat yttertemperaturmätare i sin GT? Det sitter ju ingen orginal.
Finns det så man kan montera en termometer i a-stolpen såsom det finns turbomätare tro?
26 juni, 2007 kl. 09:30 #44097Adam K
DeltagareDet ’klassiska’ är en typ Biltema termometer, med kontrollenheten ~2*10 cm, till höger om ratten på kanten underinstrumentbrädan, och dra ut sensorn i genomföringen ovanför pedalerna till fronten nånstans, och ta strömmen från uttaget till stereon.
Syns istortsett inte alls. inte ens när man vill 😉27 juni, 2007 kl. 03:22 #44101rickey
DeltagareJa, den lösningen har jag också tänkt på, alternativt där det ska sitta en AC knapp på panelen. 😉
Vid ratten ska det ju sitta en turbotimer!
27 juni, 2007 kl. 08:57 #44098Adam K
Deltagareturbotimer är meningslöst, hur ofta måste du springa ifrån bilen inom någon minut från det att du tokvarvat turbon?
efter banan kör man iallafall runt och kyler motoroljan, bromsolja, bromsar o sig själv, och om man *råkat* köra hårt på gatan så tar det alltid några minuter att komma hem/fram och parkera osv, då är olja o turbon nerkyld.
Nere där AC-knappen sitter på ’komfort-före’kapacitet’ bilarna kan man ju sätta den ändå iof. 🙂28 juni, 2007 kl. 12:55 #44102rickey
DeltagareNär man kör till jobbet på morgonen och hastighetsmätaren böjs mot nålen vid 260-sträcket och man stannar 30 sekunder efter man släppt gasen? :+
29 juni, 2007 kl. 21:25 #44099elver
DeltagareJag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.
http://www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit
4 juli, 2007 kl. 12:03 #44100elver
DeltagareJag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit
Och nu finns bilder i mitt SSI-album!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi791 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.