Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1293
    rickey
    Deltagare

      Någon som har monterat yttertemperaturmätare i sin GT? Det sitter ju ingen orginal.

      Finns det så man kan montera en termometer i a-stolpen såsom det finns turbomätare tro?

      #44097
      Adam K
      Deltagare

        Det ‘klassiska’ är en typ Biltema termometer, med kontrollenheten ~2*10 cm, till höger om ratten på kanten underinstrumentbrädan, och dra ut sensorn i genomföringen ovanför pedalerna till fronten nånstans, och ta strömmen från uttaget till stereon.
        Syns istortsett inte alls. inte ens när man vill 😉

        #44101
        rickey
        Deltagare

          Ja, den lösningen har jag också tänkt på, alternativt där det ska sitta en AC knapp på panelen. 😉

          Vid ratten ska det ju sitta en turbotimer!

          #44098
          Adam K
          Deltagare

            turbotimer är meningslöst, hur ofta måste du springa ifrån bilen inom någon minut från det att du tokvarvat turbon?
            efter banan kör man iallafall runt och kyler motoroljan, bromsolja, bromsar o sig själv, och om man *råkat* köra hårt på gatan så tar det alltid några minuter att komma hem/fram och parkera osv, då är olja o turbon nerkyld.
            Nere där AC-knappen sitter på ‘komfort-före’kapacitet’ bilarna kan man ju sätta den ändå iof. 🙂

            #44102
            rickey
            Deltagare

              När man kör till jobbet på morgonen och hastighetsmätaren böjs mot nålen vid 260-sträcket och man stannar 30 sekunder efter man släppt gasen? :+

              #44099
              elver
              Deltagare

                Jag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.

                http://www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit

                #44100
                elver
                Deltagare

                  Jag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit

                  Och nu finns bilder i mitt SSI-album!
                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi791

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.