Det ’klassiska’ är en typ Biltema termometer, med kontrollenheten ~2*10 cm, till höger om ratten på kanten underinstrumentbrädan, och dra ut sensorn i genomföringen ovanför pedalerna till fronten nånstans, och ta strömmen från uttaget till stereon.
Syns istortsett inte alls. inte ens när man vill 😉
turbotimer är meningslöst, hur ofta måste du springa ifrån bilen inom någon minut från det att du tokvarvat turbon?
efter banan kör man iallafall runt och kyler motoroljan, bromsolja, bromsar o sig själv, och om man *råkat* köra hårt på gatan så tar det alltid några minuter att komma hem/fram och parkera osv, då är olja o turbon nerkyld.
Nere där AC-knappen sitter på ’komfort-före’kapacitet’ bilarna kan man ju sätta den ändå iof. 🙂
Jag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.
http://www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit
Jag kör själv med Biltema-varianten, men om du vill ha en rekte’ termometer till a-stolpen så kika på Omori. Har en dylik 60mm turbomätare och är väldigt nöjd med den. Tycker att den liknar originalinstrumenteringen ännu bättre än DEFI (förlåt DEFI-kungar). Tror jag har några dag-/nattfoton på mätarn, lägger upp om jag hittar.www.omori.se->butik->elektriska mätare std->52mm->yttertemperaturmätare vit