Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1424
    karlzzon
    Deltagare

      någon som vet nått om denna bil http://www.blocket.se/vi/14304729.htm
      vad är det för speciellt som skiljer en vanlig gt mot denna wrx sti?

      #44878
      karlzzon
      Deltagare

        någon som vet nått om denna bil http://www.blocket.se/vi/14304729.htm
        vad är det för speciellt som skiljer en vanlig gt mot denna wrx sti?

        #44883
        larsallan
        Deltagare

          Grymt pris fär man lov att säga. KÖP!

          Mycket bättre än en vanlig GT då det är 60hk mer. Smidda delar, lättat och balanserat i motorn. Växellådan håller bättre och är mer tätstegad. Diffbromsar. IC spray. Hårdare fjädrar m.m.

          Tänk på att om den inte är mappad så måste det göras.

          #44881
          larsallan
          Deltagare

            Grymt pris fär man lov att säga. KÖP!

            Mycket bättre än en vanlig GT då det är 60hk mer. Smidda delar, lättat och balanserat i motorn. Växellådan håller bättre och är mer tätstegad. Diffbromsar. IC spray. Hårdare fjädrar m.m.

            Tänk på att om den inte är mappad så måste det göras.

            #44877
            karlzzon
            Deltagare

              den är ju inte inreggad, men det kanske inte är några större svårigheter?
              skiljer sig v-lådan nått mot denna och mot en vanlig GT?

              #44879
              karlzzon
              Deltagare

                den är ju inte inreggad, men det kanske inte är några större svårigheter?
                skiljer sig v-lådan nått mot denna och mot en vanlig GT?

                #44885
                5vensson
                Deltagare

                  Och man får inte glömma att ratten sitter på höger sida.

                  /Johan

                  Impreza WRX STi -02

                  #44886
                  5vensson
                  Deltagare

                    Och man får inte glömma att ratten sitter på höger sida.

                    /Johan

                    Impreza WRX STi -02

                    #44875
                    alrik
                    Deltagare

                      Och man får inte glömma att ratten sitter på höger sida./JohanImpreza WRX STi -02

                      Vanesak. Tog mig några dagar att komma in i det.

                      /Mikael – växlar med vänstern

                      #44876
                      alrik
                      Deltagare

                        Och man får inte glömma att ratten sitter på höger sida./JohanImpreza WRX STi -02

                        Vanesak. Tog mig några dagar att komma in i det.

                        /Mikael – växlar med vänstern

                        #44882
                        larsallan
                        Deltagare

                          Om alla papper finns så är det inga problem att registrera den.

                          Registreringsbevis, inte från Japan för då kan det bli svårt. Troligtvis har den ett engelskt registreringsbevis. Om inte effekt, totalvikt och tjänstevikt finns med på registreringsbeviset så måste du ha papper från International Motors (generalagent för subaru) eller en instruktionsbok där dessa uppgifter finns med eller ett registreringnummer från en likadan bil. Är inte säker men man måste kanske ha ett besiknings papper från det land den är registrerad i. Det hade jag med mig i alla fall.

                          Lamporna ska även vara bytta till lampor för högertrafik.

                          Värt att tilläga är att 1997 gjordes reglerna i rally om och det medförde att gatbilarna blev lite mjukare så en -96:a eller äldre är faktiskt ett bättre köp men -97:orna går ju inte av för hackor dom heller.

                          #44884
                          larsallan
                          Deltagare

                            Om alla papper finns så är det inga problem att registrera den.

                            Registreringsbevis, inte från Japan för då kan det bli svårt. Troligtvis har den ett engelskt registreringsbevis. Om inte effekt, totalvikt och tjänstevikt finns med på registreringsbeviset så måste du ha papper från International Motors (generalagent för subaru) eller en instruktionsbok där dessa uppgifter finns med eller ett registreringnummer från en likadan bil. Är inte säker men man måste kanske ha ett besiknings papper från det land den är registrerad i. Det hade jag med mig i alla fall.

                            Lamporna ska även vara bytta till lampor för högertrafik.

                            Värt att tilläga är att 1997 gjordes reglerna i rally om och det medförde att gatbilarna blev lite mjukare så en -96:a eller äldre är faktiskt ett bättre köp men -97:orna går ju inte av för hackor dom heller.

                            #44887
                            twank
                            Deltagare

                              Av vilken anledning måste den mappas om? Och icspray är den inte på den där modellen original (har en likadan).
                              Type-R och Type RA och eventuellt special edition hade det.

                              Även så är det sjukt bra pris, betalade rätt så mycket mer för min förra året, dock så var den reggad och klar.

                              #44891
                              twank
                              Deltagare

                                Av vilken anledning måste den mappas om? Och icspray är den inte på den där modellen original (har en likadan).
                                Type-R och Type RA och eventuellt special edition hade det.

                                Även så är det sjukt bra pris, betalade rätt så mycket mer för min förra året, dock så var den reggad och klar.

                                #44874
                                Adam K
                                Deltagare

                                  För att om den inte är ommappad i UK för åtminstone 99oktan så är den fabriksmappad för Japansk 100 oktan, det står högst i listan på alla engelska import komihåg 🙂
                                  Man kunde tycka att om eu-sprut kan anpassa sig för 95oktan så borde JDm kunna samma-lika men det verkar inte så. En ska är förstås att sprutet på de lite äldre inte är så smidigt vad gäller backning av tändning.

                                  Se Griml0cks tråd om att köpa kokare i England för all info som behövs för inreggning.

                                  Av vilken anledning måste den mappas om?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.