- Detta ämne har 54 svar, 5,350 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
17 april, 2002 kl. 07:08 #1836EvildeadDeltagare
Ville ba säga att jag beställt EcuTEK, TEK2
performance remap av org. ECU:nBlir spännande!, får lämna recension sen
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
18 april, 2002 kl. 09:26 #47179EvildeadDeltagareJo,
snackade med David där nere, helt ok att skicka ner
loggarna från DeltaDash till han så fixar han en uppdatering på de sista procenten som kanske fattas på mapptabellerna.Blir guld när/om de släpper in-car modulen.
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
19 april, 2002 kl. 17:46 #47180EvildeadDeltagareFränt,
jo, jag har kollat hur mapparna ser ut i gröna ECU:n,
en aning försiktigare ställda och på vissa varvtal har de aldrig
samma värden som de äldre modellerna, plus att det går lite fetare,
antagligen därför min reagerat så bra på avgas o filterbyte.Personligen tycker jag det skall bli skönt att bli av med den något ‘nervösa’
mappningen.Väntar fortfarande ! ._)
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
19 april, 2002 kl. 18:34 #47149SecretAgentManDeltagare…att ni orkar hålla på… 😉 😀
Klart intressant att den gröna funkade bättre för er? Engelsmännen verkar alltid ha fått helt andra resultat.
/J – link forever?
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
22 april, 2002 kl. 09:54 #47181EvildeadDeltagareGåre att få ladda ner loggarna kan jag läsa dem här 😉
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
26 april, 2002 kl. 16:21 #47182EvildeadDeltagareDå var det monterat och klart, kom idag med posten.
1.2 -1.3 bar, men vilken härlig vridmomentskurva det har blivit i bilen.
Massivt vrid från 3000 upp till 6800, progressivt på någe vis, det mattas
aldrig av heller.
Originalturbokicken ligger i lixom hela tiden, svårt att beskriva 🙂Körbarheten har ökat markant, jag hade grön ECU tidigare dessutom och
vridet i utgången av kurvorna/rondellerna är sagolikt.En trevlig mappning som ger en mycket körbar bil med massor av mer vridmoment över hela registret, snyggt jobbat av Stephen Done på EcuTek
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
26 april, 2002 kl. 21:58 #47183EvildeadDeltagareKan tillägga att jag gjort nåra g-tech repor,
iof säger det inte så mkt, men ändå0-100 : 4,78
0-402 : 12,89 @ 180km/hrepa2 : 13,10 @ 179,5km/h (lugn start)
repa3 : 13,13 @ 179km/h “”Man får väl va nöjd?
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
27 april, 2002 kl. 06:02 #47184EvildeadDeltagare5.65s
13.88 @ 171 km/h-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
27 april, 2002 kl. 15:43 #47152ToniDeltagareKaarlo och jag konstaterade att jag har en svart ECU – varken röd eller grön. Skulle vara intressant att mäta min bil nån gång också och förstå vad som skiljer…
Ordis, du får väl förbarma dig med en guidad Roslagsrunda på kuliga vägar. Kanske helgen 4-5 maj, eller?Annars förundrar jag mig över att jag rent subjektivt har upplevt min bil som kvickare ju längre jag ägt den…!
Men jag lurar mig säkert på att väghållningen är så mycket bättre nu och att jag lärt känna bilen med åren. Känns som om däcken och föraren sätter gränserna snarare än bilen och motorn numera. Skön känsla!28 april, 2002 kl. 09:44 #47150SecretAgentManDeltagareDet där är RUSKIGT bra tider med standardturbo och ic (för det antar jag att du har)…logga lite och ha koll på lambdavärden och spikningar…speciellt när det börjar bli varmare ute.
Det här betyder att man skall greja lite nya G-techsiffror på silverpilen mao. 😉 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
28 april, 2002 kl. 10:11 #47196EvildeadDeltagareHej,
Jag kör med hemmasytt avgas…4″ stor Cobra-neck bakom turbo, 3″
utan cattar, 2 korta genomströms-dämpare.
K/N 57i induction kitNär jag körde reporna hade jag 10 liter i tanken, inget reservdäck
och det var 10 gr utomhus 🙂28 april, 2002 kl. 10:14 #47185EvildeadDeltagareSkall logga hade jag tänkt, jag misstänker dock att
Stephen Done har bra med säkerhetsmarginaler i Tek2:an,
hoppas jag kan i sommar så skall jag förbi Powerengineering
på rullarna och locka fram det sista. Har man TeK2 så pröjsar man bara för Dyno tiden och tiden mappningen tar.Original Turbo och I/C, man märker att I/C hade inte skadat att ha fetare vid
långvarig intensiv körning, men faktum att jag inte lyckats få Turbon röd ännu
förvånar mig lite…kanske lyckades med mitt hemmasydda avgas 😉-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
28 april, 2002 kl. 15:10 #47178dlehtihetDeltagareLAST EDITED ON Apr-28-02 AT 05:11PM (GMT)
Den om-mappade box du fick ifrån Ecutek, var även den en “grön” box eller var det en om-mappad svart eller röd?Jäkligt kul hur som helst att det blev en så stor skillnad till det bättre 🙂
M v h
Daniel
28 april, 2002 kl. 19:04 #47186EvildeadDeltagareMan behåller sin box, byter bara kortet, precis som du gör
när du hinkar in ett LINK kort, däremot så skall man ange alla
siffror på labeln, tydligen så proggar de in kontrollsiffror så det stämmer med labeln = vattentätt lixom.Jo, det var roligt faktiskt, fick pinka på en M3 cab idag, plus en chippad 944 Turbo som smiskade mig innan bytet 😉
Man blir som barn på nytt
-Chrille
28 april, 2002 kl. 20:07 #47197LasseDeltagareGår det att få tag i en sådan till en 98:a också? Måste säga att det låter otroligt bra att man kan behålla boxen och endast byta ut ett kort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.