- Detta ämne har 17 svar, 2,097 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2007 kl. 19:37 #194417Robban_SdeDeltagare
Projektet påbörjat 2005, enligt första planen skulle bilen
rulla samma höst, nu är det 2007.Bilen rullar men någon fart är det inte ännu 🙁
Sitter i bilen idag:
2.5L shortblock (Crawford Performance S3)
Portade orginal toppar
Koyo racing kylare
Olje kylare
Hybrid intercooler
Autronic SM4 (Mappad av TrendAB)
Turbocenter fuelrail
3 bars bränsletrycksregulator
Grenrör & up-pipe
open neck downpipe med 3″ avgas
PPG dogbox lådaSäkert någonting jag glömt
För montering:
D2 8kolvs bromsar (fram)
D2 330mm skivor (fram)
D2 Coilovers
Walbro 255L soppa pump
Crawford Performance kopplingKvar att köpa:
Turbo
Spridare
och allt som kommer gå sönder då
jag laddar på 🙂4 april, 2007 kl. 19:37 #22478Robban_SdeDeltagareProjektet påbörjat 2005, enligt första planen skulle bilen
rulla samma höst, nu är det 2007.Bilen rullar men någon fart är det inte ännu 🙁
Sitter i bilen idag:
2.5L shortblock (Crawford Performance S3)
Portade orginal toppar
Koyo racing kylare
Olje kylare
Hybrid intercooler
Autronic SM4 (Mappad av TrendAB)
Turbocenter fuelrail
3 bars bränsletrycksregulator
Grenrör & up-pipe
open neck downpipe med 3″ avgas
PPG dogbox lådaSäkert någonting jag glömt
För montering:
D2 8kolvs bromsar (fram)
D2 330mm skivor (fram)
D2 Coilovers
Walbro 255L soppa pump
Crawford Performance kopplingKvar att köpa:
Turbo
Spridare
och allt som kommer gå sönder då
jag laddar på 🙂5 april, 2007 kl. 06:54 #194407simoDeltagareVerkar som det finns en massa projekt ute i landet som man inte hade en aning om! KUL 🙂
/U – kan det va en GT!?
5 april, 2007 kl. 06:54 #194408simoDeltagareVerkar som det finns en massa projekt ute i landet som man inte hade en aning om! KUL 🙂
/U – kan det va en GT!?
5 april, 2007 kl. 09:20 #194403SecretAgentManDeltagareOj, sicket bygge!
Vad blir det för kammar?
/J
5 april, 2007 kl. 09:20 #194405SecretAgentManDeltagareOj, sicket bygge!
Vad blir det för kammar?
/J
5 april, 2007 kl. 11:53 #194414STIredDeltagareDet här ser nice ut, verkar bli många trevliga bilar på en gån i år 🙂
5 april, 2007 kl. 11:53 #194413STIredDeltagareDet här ser nice ut, verkar bli många trevliga bilar på en gån i år 🙂
5 april, 2007 kl. 14:32 #194411KvarnisDeltagareHade du inte en GT32R till en början ?
Iofs så förtjänar den där motorn nå bättre 🙂
En GT3082 skulle va som handsken om du vill ha en rapp bil, en 3582 funkar oxå med lite segare spool om du åker orginal kammar/drev
Härligt att se att du fått fart på bilen till slut 🙂
5 april, 2007 kl. 14:32 #194409KvarnisDeltagareHade du inte en GT32R till en början ?
Iofs så förtjänar den där motorn nå bättre 🙂
En GT3082 skulle va som handsken om du vill ha en rapp bil, en 3582 funkar oxå med lite segare spool om du åker orginal kammar/drev
Härligt att se att du fått fart på bilen till slut 🙂
8 april, 2007 kl. 19:46 #194415Robban_SdeDeltagareJag köpte en GT32 (hybrid variannt, stor som ett hus) men sålde för att den var helt
enkelt för stor för att monteras i bilen utan att ha den på passagerar sätet 🙂funderar på en gt GT 3071R men vi får se.
Lyckades knäcka fronten i Vemdalen nu i påsk
så jag måste spackla och lacka en del innan
sommaren, vi får se hur mycket jag hinner åka runt
på träffar//Robban
8 april, 2007 kl. 19:46 #194418Robban_SdeDeltagareJag köpte en GT32 (hybrid variannt, stor som ett hus) men sålde för att den var helt
enkelt för stor för att monteras i bilen utan att ha den på passagerar sätet 🙂funderar på en gt GT 3071R men vi får se.
Lyckades knäcka fronten i Vemdalen nu i påsk
så jag måste spackla och lacka en del innan
sommaren, vi får se hur mycket jag hinner åka runt
på träffar//Robban
8 april, 2007 kl. 19:51 #194416Robban_SdeDeltagareDet sitter orginal kammar och drev
i motorn idag, jag har inga planer på
att byta som det ser ut idag, men visar
det sig att jag måste för att uppnå den
effekt jag vill så byter jag direkt 🙂Topp och insug är också under uppsyn
Sönderskjutna säljes senare till högst bjudande 🙂
8 april, 2007 kl. 19:51 #194419Robban_SdeDeltagareDet sitter orginal kammar och drev
i motorn idag, jag har inga planer på
att byta som det ser ut idag, men visar
det sig att jag måste för att uppnå den
effekt jag vill så byter jag direkt 🙂Topp och insug är också under uppsyn
Sönderskjutna säljes senare till högst bjudande 🙂
9 april, 2007 kl. 12:27 #194410KvarnisDeltagareEn GT3076R blir som handsken 🙂
Perrin har ju kitt för lämpliga pengar om du inte fixar UP/DP själv dvs 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.