Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23081
    Crippe
    Deltagare

      Tänkte att det kanske skulle passa med en liten modellguide med bilder och lite extra info!

      GC (GF Kombi) som är karossen som tillverkades mellan 92-00 även 2001 i USA.
      även kallad Old Age!

      denna karossen finns som modell

      GT (kallad wrx utanför Sverige och Turbo 2000 i uk) den 218 hk modellen som som såldes mellan 94 och 00 i Sverige


      wrx sti såldes i japan

      wrx sti type R

      wrx sti type RA

      Prodrive One (P1) såldes i uk tror det var 1000 ex som tillverkades mellan 99 och 2001 första order limiten var på 500, men tack vare stor efterfrågan ökades det till 1000 ex

      RB5 såldes i uk i ca 500 ex och var en jubileumsutgåva för Richard Burns rally
      framgångar, RB5 står för Richard Burns och 5 var hans start nr.

      22B Tillverkad i 403 ex såldes i uk och japan
      Tack Mats för denna infon!
      De 22B som såldes i England hette 22B Type UK och gjordes i 16 ex. Dessa är utöver de 403 som gjordes för Japanska marknaden och vissa speciellt utvalda personer.

      Limited edition McRae

      Catalunya

      Terzo

      Impreza s201

      Finns några fler special modeller på GC karossen som såldes i uk och japan

      New Age kallas dom bilarna som tillverkats mellan 2001 och 2007.
      dom fanns i modellerna wrx som är New Age bilarnas GT! alltså samma utrustnings nivå och nästan samma prestanda. Och wrx sti är det prestanda monster som är den största av Subarus sortiment som såldes i Sverige.

      dom har även smeknamnen,

      Bugeye 2001-2002

      Blobeye 2003-2005

      Hawkeye 2006-2007

      sen har vi hatchbacken som började tillverkas 2008 kallad här på forumet MY08…

      och så har vi ju MY11 som Subaru visade nyss Riktigt Läcker

      Special editions New Age

      Bugeye (s202)

      Blobeye (s203)

      Hawkeye (s204)

      Type 25 Byggs av Litchfield Imports Uk http://www.litchfieldimports.co.uk/
      http://www.type-25.co.uk/

      Impreza wrx sti Spec C


      Impreza Spec C Type RA-R

      Lite info om bilen Tack turbovin o specialized.

      Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn,
      större ic-spray-tank i bagaget,

      6 kolvsok och flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
      Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
      Tror även RA-R har 320 hk som orginal.


      WR1

      RB320

      UK300

      F Type

      (med reservation för felskrivning och missade modeller)

      #199799
      andreaswrx
      Deltagare

        kanon bra gör en sticky på denna tråden så alla hittar den lätt

        #199809
        Crippe
        Deltagare

          GC kom 92 inte 94 😉 Första rallyt med den karossen var Finland 93 förövrigt.

          Sen är detta ingen WRX STi utan en Turbo2000 (motsvarande GT)

          Bla så är det fel inredning och sedan så ska antennen på en JDM 4 dörras sitta på vänster bakskärm.

          skall ändras på en gång 😮

          #199801
          specialized
          Deltagare

            Bra idé 🙂
            Vad säger ni andra moderatorer ? Sticky ?
            Föreslår dock i så fall att den flyttas till “övrigt” ..

            / Mod.

            #199810
            Crippe
            Deltagare

              Bättre???:p

              #199808
              Zetterlund
              Deltagare

                Bra idé 🙂
                Vad säger ni andra moderatorer ? Sticky ?
                Föreslår dock i så fall att den flyttas till “övrigt” ..

                / Mod.

                Sticky funkar för mig med …

                Dock så bör vi sparka lite på “herr Crippe” så han letar reda på mer skalenliga bilder så man slipper scrolla i sidled på forumet 😉

                #199805
                Bodyshot
                Deltagare

                  STI spec c RA-R, vad har den för gott mot vanliga STI?

                  New age tänkte jag på..

                  #199802
                  specialized
                  Deltagare

                    STI spec c RA-R, vad har den för gott mot vanliga STI?

                    New age tänkte jag på..

                    Kolla innanför fälgarna 😉

                    6 kolvsok och flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
                    Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
                    Tror även RA-R har 320 hk som orginal.

                    Vidare så är ju Spec C & Spec C RA-R , 2 olika modeller 🙂

                    #199807
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn, större icspray-tank i bagaget mm. Är en hel del som skiljer under skalet faktiskt.

                      #199811
                      Crippe
                      Deltagare

                        Sticky funkar för mig med …

                        Dock så bör vi sparka lite på “herr Crippe” så han letar reda på mer skalenliga bilder så man slipper scrolla i sidled på forumet 😉

                        Kanske ska herr Zetterlund skaffa större skärm? :p ska se vad jag hittar

                        Så nu behöver inte herr zetterlund byta skärm 😛

                        #199806
                        Bodyshot
                        Deltagare

                          Spec c RA-R skulle jag nog kunna bli kär i!

                          Men vafan, ingen av dessa bilar med grymma bokstavskombinationer verkar ju ha en “duglig” motor, dvs över 500hk?! 😉

                          #199812
                          Crippe
                          Deltagare

                            tror inte det behövs 500 hk när bilen knappt väger ett ton 😛

                            #199814
                            Crippe
                            Deltagare

                              Så då har jag städat och fin lirar lite med detta,

                              hittat bilder på GT kombi och sedan och fått lite mindre bilder på en del.

                              hoppas allt ser bra ut och ni får användning av denna guiden!

                              ska leta info om modellerna och lägga till under tiden 😀

                              #199803
                              specialized
                              Deltagare

                                tror inte det behövs 500 hk när bilen knappt väger ett ton 😛

                                Väger 1390 enligt : http://www.supercars.net/cars/3628.html
                                Vlket fortfarande är ganska mycket,
                                trots att den är lättad drygt 100 kg jämfört med en vanlig STI

                                #199804
                                specialized
                                Deltagare

                                  Spec c RA-R skulle jag nog kunna bli kär i!

                                  Men vafan, ingen av dessa bilar med grymma bokstavskombinationer verkar ju ha en “duglig” motor, dvs över 500hk?! 😉

                                  Värst av de serieproducerade är ju Type-25 med Cosworth motor på 415 hk.
                                  http://www.type-25.co.uk/

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.