- Detta ämne har 26 svar, 5,456 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
24 april, 2014 kl. 02:08 #32237importantDeltagare
1a Juni får jag min garageplats och tänkte göra en projekttråd.
Just nu har jag:
Injector dynamic 1000cc spridare
Hemmabyggt 3tums
AEM e85 320l 1000hk bränslepump
Apexi Insatsfilter
3ports laddtryckssolenoid
open source mappad orginalECU, kör nu på E85Kommer bli största kinugawaturbon och smidd motor framöver.
Mitt mål är en utseendemässig orginalbil med så mycket hästkrafter som möjligt. dvs köra med TMIC osvosv. Det enda snuten skall kunna se/klaga på skall vara avgassystemet. Men har byggt det ganska diskret och lackat det svart.
Skall försöka få fram bilder på bilen!
4 maj, 2014 kl. 12:14 #268093importantDeltagareJag såg på wheeler dealer och mekanikern där kör med etikettspkrivare och marker allt, så jag tänkte köpa en, någon har en och kan rekommendera någon?
7 maj, 2014 kl. 00:01 #268094importantDeltagare1.
Hur funkar dessa packningskittet om jag inte använder topplockspackningarna?
http://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-Set-Subaru-Impreza-WRX-Turbo-2-0-EJ207-02-03-/360404464369?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item53e9c7b2f1&vxp=mtr2.
Sen, passar denna oljepumpen/är den ett bra alternativ?
http://importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=7765&cat=96&sub=183&sec=349&var=33&dc=0&gen=&searchKey=3.
Kolvar stakar, lutar åt det här, vill igentligen ha cp-piston men fått för mig att dom slapar/låter lite mera i kyla.
http://www.ebay.com/itm/Manley-Pistons-Eagle-H-Beam-Rods-WRX-EJ205-EJ207-92-5mm-/390331248017?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae18e2d91&vxp=mtr4.
Vilka lager och toppackningar rekommenderas?7 maj, 2014 kl. 00:15 #268095importantDeltagareSåg detta, kanske är värt istället och då ingår oem topppackning antagligen.
http://www.rallispec.com/eng_gsk_subej207.html13 maj, 2014 kl. 14:13 #268096importantDeltagare20 maj, 2014 kl. 17:09 #268097importantDeltagarehttp://m.ebay.com.au/itm?itemId=291149785245
Detta kittet kommer jag att beställa inom kort!
20 maj, 2014 kl. 17:55 #268088esstiDeltagarehttp://m.ebay.com.au/itm?itemId=291149785245
Detta kittet kommer jag att beställa inom kort!
Är det ett Kina märke eller vad är det för grejer?
20 maj, 2014 kl. 18:18 #268098importantDeltagareMins inte om dom är gjorda i Japan eller Taiwan. Men läs om dom på google. Dom har provats världen över och det är väldigt sällan man hittar någon som varit missnöjd.
Här finns det till alla bilar:
http://shopping.kinugawaturbo.com/turbocharger.aspxMed denna snurran jag valt så kommer jag troligtvis få max ladd vid 3000rpm och kunna pressa ut 400whp på e85.
20 maj, 2014 kl. 18:44 #268082TomKDeltagareMins inte om dom är gjorda i Japan eller Taiwan. Men läs om dom på google. Dom har provats världen över och det är väldigt sällan man hittar någon som varit missnöjd.
Här finns det till alla bilar:
http://shopping.kinugawaturbo.com/turbocharger.aspxMed denna snurran jag valt så kommer jag troligtvis få max ladd vid 3000rpm och kunna pressa ut 400whp på e85.
Du kommer tyvärr inte att kunna ta ut 400whp på en 18g.
Varför inte satsa på en Billet SC38/40 eller en SC42 som är fullt kullagrad?
Känns som mera bang for the buck så att säga.20 maj, 2014 kl. 19:56 #268099importantDeltagareJag har bara gått på vad min mappare rekommenderar. Samt att twinscroll skulle få turbon att spola 800rpm snabbare (turbo I samma storlek då) Samt att det blir mera WRC ljud med twinscroll.
Men det kanske är helt åt skogen =) Men än sålänge har allt stämt och lirat kanon med hans hjälp! Sen kanske USA bänkar är lite glädjebänkar?
Han sa:
I did 320whp with a TD05-16G single scroll on a 03 WRX last month on pump fuel. E85 we expect nearly 400whp, stock bottom end just head studs.
E85 acts as a chemical intercooler, same as pouring methylated spirits on your hand, it chills everything it touches so the E85 chills the air just before it goes into the cylinder.TD05-16G Twin scroll plus E85 will see you deep into the 400whp region on an STi. Only thing you might need to upgrade is head studs(ARP 625+ Aged ones)
Har även kollat på specs med folk modificationer och effectuttag, manga ligger nära 400whp med td05h-xx Doch är även detta USA
22 maj, 2014 kl. 14:49 #268100importantDeltagare22 maj, 2014 kl. 15:03 #268083TomKDeltagareKommer det verkligen att hålla med slangklammor på oljeslangarna? 😮
Hoppar en slang av så har du ingen olja kvar = motor ras.
Att du inte bad Hydroscand pressa kopplingarna?22 maj, 2014 kl. 16:02 #268101importantDeltagarejag känner killarna där, jag skulle (om jag ville) bygga klart allt med rätt längder osv, åka dit och pressa om jag ville).
Men kopplingarna är 12.7mm och slangen 12. när man har dragit på slangen helt på nipplarna så måste slangen skäras av, det blir vakumfickor mellan varje (fals) på nipplarna.
Han visade i butiken.
Har även kört med samma slangar/nipplar i min 200sx med bara slangklämmor i 3år. är fortfarande bentorrt i skarvarna =)22 maj, 2014 kl. 16:53 #268081goffemannenDeltagareJa hade ju aldrig kört med slangklämmor när de gäller oljan.
såhär ser det ut på min fast med nya stålomspunna teflonslangar som syns på bild 2.
22 maj, 2014 kl. 19:27 #268102importantDeltagareUtan att skapa diskussioner så kommer jag köra med slangklämmor. Dock kommer jag köra dubbla. För en av tusen eller färre kan säkert vara godsförsämring i:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.