Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32237
    important
    Deltagare

      1a Juni får jag min garageplats och tänkte göra en projekttråd.

      Just nu har jag:
      Injector dynamic 1000cc spridare
      Hemmabyggt 3tums
      AEM e85 320l 1000hk bränslepump
      Apexi Insatsfilter
      3ports laddtryckssolenoid
      open source mappad orginalECU, kör nu på E85

      Kommer bli största kinugawaturbon och smidd motor framöver.

      Mitt mål är en utseendemässig orginalbil med så mycket hästkrafter som möjligt. dvs köra med TMIC osvosv. Det enda snuten skall kunna se/klaga på skall vara avgassystemet. Men har byggt det ganska diskret och lackat det svart.

      Skall försöka få fram bilder på bilen!

      #268093
      important
      Deltagare

        Jag såg på wheeler dealer och mekanikern där kör med etikettspkrivare och marker allt, så jag tänkte köpa en, någon har en och kan rekommendera någon?

        #268094
        important
        Deltagare

          1.
          Hur funkar dessa packningskittet om jag inte använder topplockspackningarna?
          http://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-Set-Subaru-Impreza-WRX-Turbo-2-0-EJ207-02-03-/360404464369?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item53e9c7b2f1&vxp=mtr

          2.
          Sen, passar denna oljepumpen/är den ett bra alternativ?
          http://importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=7765&cat=96&sub=183&sec=349&var=33&dc=0&gen=&searchKey=

          3.
          Kolvar stakar, lutar åt det här, vill igentligen ha cp-piston men fått för mig att dom slapar/låter lite mera i kyla.
          http://www.ebay.com/itm/Manley-Pistons-Eagle-H-Beam-Rods-WRX-EJ205-EJ207-92-5mm-/390331248017?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae18e2d91&vxp=mtr

          4.
          Vilka lager och toppackningar rekommenderas?

          #268095
          important
          Deltagare

            Såg detta, kanske är värt istället och då ingår oem topppackning antagligen.
            http://www.rallispec.com/eng_gsk_subej207.html

            #268096
            important
            Deltagare

              Jämn drifttemp tror jag är viktigt.

              Igår beställde jag följande:

              Mocal termoblock 80grader C

              30 radig oljekyl.

              #268097
              important
              Deltagare

                http://m.ebay.com.au/itm?itemId=291149785245

                Detta kittet kommer jag att beställa inom kort!

                #268088
                essti
                Deltagare

                  http://m.ebay.com.au/itm?itemId=291149785245

                  Detta kittet kommer jag att beställa inom kort!

                  Är det ett Kina märke eller vad är det för grejer?

                  #268098
                  important
                  Deltagare

                    Mins inte om dom är gjorda i Japan eller Taiwan. Men läs om dom på google. Dom har provats världen över och det är väldigt sällan man hittar någon som varit missnöjd.

                    Här finns det till alla bilar:
                    http://shopping.kinugawaturbo.com/turbocharger.aspx

                    Med denna snurran jag valt så kommer jag troligtvis få max ladd vid 3000rpm och kunna pressa ut 400whp på e85.

                    #268082
                    TomK
                    Deltagare

                      Mins inte om dom är gjorda i Japan eller Taiwan. Men läs om dom på google. Dom har provats världen över och det är väldigt sällan man hittar någon som varit missnöjd.

                      Här finns det till alla bilar:
                      http://shopping.kinugawaturbo.com/turbocharger.aspx

                      Med denna snurran jag valt så kommer jag troligtvis få max ladd vid 3000rpm och kunna pressa ut 400whp på e85.

                      Du kommer tyvärr inte att kunna ta ut 400whp på en 18g.
                      Varför inte satsa på en Billet SC38/40 eller en SC42 som är fullt kullagrad?
                      Känns som mera bang for the buck så att säga.

                      #268099
                      important
                      Deltagare

                        Jag har bara gått på vad min mappare rekommenderar. Samt att twinscroll skulle få turbon att spola 800rpm snabbare (turbo I samma storlek då) Samt att det blir mera WRC ljud med twinscroll.

                        Men det kanske är helt åt skogen =) Men än sålänge har allt stämt och lirat kanon med hans hjälp! Sen kanske USA bänkar är lite glädjebänkar?

                        Han sa:
                        I did 320whp with a TD05-16G single scroll on a 03 WRX last month on pump fuel. E85 we expect nearly 400whp, stock bottom end just head studs.
                        E85 acts as a chemical intercooler, same as pouring methylated spirits on your hand, it chills everything it touches so the E85 chills the air just before it goes into the cylinder.

                        TD05-16G Twin scroll plus E85 will see you deep into the 400whp region on an STi. Only thing you might need to upgrade is head studs(ARP 625+ Aged ones)

                        Har även kollat på specs med folk modificationer och effectuttag, manga ligger nära 400whp med td05h-xx Doch är även detta USA

                        #268100
                        important
                        Deltagare

                          Så nu har kylet kommit och jag har varit på hydroscand och köpt slang och kopplingar. Blev riktigt nöjd!
                          Cohlines slangar är grymma, sjukt mjuka och rörliga, dock dyra. 20bar och 160grader.
                          Blev 12mm, hoppas det räcker

                          #268083
                          TomK
                          Deltagare

                            Kommer det verkligen att hålla med slangklammor på oljeslangarna? 😮
                            Hoppar en slang av så har du ingen olja kvar = motor ras.
                            Att du inte bad Hydroscand pressa kopplingarna?

                            #268101
                            important
                            Deltagare

                              jag känner killarna där, jag skulle (om jag ville) bygga klart allt med rätt längder osv, åka dit och pressa om jag ville).
                              Men kopplingarna är 12.7mm och slangen 12. när man har dragit på slangen helt på nipplarna så måste slangen skäras av, det blir vakumfickor mellan varje (fals) på nipplarna.
                              Han visade i butiken.
                              Har även kört med samma slangar/nipplar i min 200sx med bara slangklämmor i 3år. är fortfarande bentorrt i skarvarna =)

                              #268081
                              goffemannen
                              Deltagare

                                Ja hade ju aldrig kört med slangklämmor när de gäller oljan.

                                såhär ser det ut på min fast med nya stålomspunna teflonslangar som syns på bild 2.

                                #268102
                                important
                                Deltagare

                                  Utan att skapa diskussioner så kommer jag köra med slangklämmor. Dock kommer jag köra dubbla. För en av tusen eller färre kan säkert vara godsförsämring i:)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.