- Detta ämne har 25 svar, 5,257 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av TypeR.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2011 kl. 20:56 #26581adam.b.wDeltagare
Hej jag ska åka och kika på denna bilden i lärken nedan.
verkar de vara en vettig bil? till vardags om man inte är rädd för att den slukar lite extra soppa ?
så många åsikter som möjligt är jag otroligt tacksam förMVH Adam
http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_Impreza_GT_34621803.htm?ca=15&w=1
25 augusti, 2011 kl. 21:52 #228273GilarskiDeltagareVerkar la shysst 😉
Kolla undertill och framförallt vid bakskärmarna efter rost.
Kolla ordentlig på servicehistoriken, oljebyten max var 1000’e mil enligt mig i vart fall 🙂
26 augusti, 2011 kl. 06:06 #228278adam.b.wDeltagareVerkar la shysst 😉
Kolla undertill och framförallt vid bakskärmarna efter rost.
Kolla ordentlig på servicehistoriken, oljebyten max var 1000’e mil enligt mig i vart fall 🙂
de holler jag med dig om 😉
26 augusti, 2011 kl. 06:20 #228270KvarnisDeltagareFront mattade ic och omappad är NO NO i min värd.
Bilen kommer gå för snållt, och risken ras är överhängande
26 augusti, 2011 kl. 07:05 #228279adam.b.wDeltagareOkej kan vara bra att tänka på är just dessa saker jag är orolig för 🙁
men ska fortfarande kika på den.
kan jag göra något änkeöt för att den inte ska behöva gå för snålt?26 augusti, 2011 kl. 07:11 #228275TomKDeltagareOkej kan vara bra att tänka på är just dessa saker jag är orolig för 🙁
men ska fortfarande kika på den.
kan jag göra något änkeöt för att den inte ska behöva gå för snålt?Det är bara att mappa den sån är allt frid och fröjd.
26 augusti, 2011 kl. 07:56 #228280adam.b.wDeltagareSkönt:-) då får de bli en mappning slutet på nösta månad
26 augusti, 2011 kl. 18:42 #228276XAnderssonXDeltagarePå den med Ace fälgarna så tar det i skärmkanterna bak så du vet , fast räcker att valsa så är det ur världen
27 augusti, 2011 kl. 11:44 #228281adam.b.wDeltagareJag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???27 augusti, 2011 kl. 14:14 #228282adam.b.wDeltagareJag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???OBS vad går ett koplingsbyte på inför framtiden ?
27 augusti, 2011 kl. 14:51 #228271SteeweDeltagareJag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???Det där med rost är alltid svårt att se. Det gömmer sig tyvärr mer än du tror. Men om rosten inte är synlig i skärmkanterna bak är det ett steg i rätt riktning. 😉
Ett kopplingsbyte kan jag och två till fixa, vi håller till i Kungälv. Pris kan vi diskutera per PM.
Mvh Stefan
27 augusti, 2011 kl. 15:09 #228283adam.b.wDeltagareKan jag få ditt nummer då så slår jag dig en signal fan va gött med goa gubbar
27 augusti, 2011 kl. 17:40 #228291TypeRDeltagareAztec have very good price on clutch kit at the moment 🙂 http://www.superhids.co.uk/clutches-and-lightweight-flywheels/subaru-impreza.html
what type of engine was fitted ?
any print outs of bhp etc
fmi fitted, on a standard engine? if its standard engine/turbo then ure going to be losing power/spool surely.27 augusti, 2011 kl. 17:54 #228272Christian SDeltagareKan jag få ditt nummer då så slår jag dig en signal fan va gött med goa gubbar
han är på väg ner till Sturup inför banträffen imorgon nu så det är inte säkert att han kollar på forumet förren han kommer hem imorgon kväll.
27 augusti, 2011 kl. 18:57 #228274GilarskiDeltagareOBS vad går ett koplingsbyte på inför framtiden ?
Lite olika, har hört mellan 6,5 och 8,5 ksek. Subaru hävdar att motorn måste lyftas men det går att ta den underifrån (bort med lådan).
Som Steewe skrev så är vi några i Kungälv i en lokal så det där går att lösa 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.