- Detta ämne har 241 svar, 45,316 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 1 månad sedan av adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2012 kl. 13:44 #231792Nikke McRaeDeltagare
Om du inte får tag i några, så finns det gott om dem här: http://www.japperformanceparts.co.uk/pdetails.asp?ID=100873148
19 februari, 2012 kl. 16:22 #231901adam.b.wDeltagareOm du inte får tag i några, så finns det gott om dem här: http://www.japperformanceparts.co.uk/pdetails.asp?ID=100873148
tack 😉 vad kul att alla är så hjälpsamma;)
20 mars, 2012 kl. 07:33 #231902adam.b.wDeltagareSå nu vart den nya turbon på och sommar fälgarna får lägga upp en bild när jag kommer hem 😉
turbo bytet gick bra efter lite om och men.
så nu väntar jag bara på att dumpen och Coilisarna ska komma.
så kan jag montera på min ic sen är de bara att byta stift som återstår.
sommarfälgara sitter förövrigt på nu med ett otroligt lyft anser jag. ni får se senare när bilder komer upp;)den 29de ialla fall är de spikat att då bär de av till trollspeed för mappning.
ska bli interesant att se hur kurvan serut.
men vet inte riktigt vilken efekt jag ska lägga mig på vill ju att grejerna ska holla 😀min budget på 24k är ialla fall rasad för länge sen nu men jag är nöjd ändå:rolleyes:
ursäkta min stavning det är och har alldrig varigt min starka sida 🙁
så nu kom bilder:D
20 mars, 2012 kl. 09:25 #231903adam.b.wDeltagareBilder! 🙂
kommer i eftermiddag sitter på jobbet nu 😉
20 mars, 2012 kl. 15:03 #231904adam.b.wDeltagarekommer i eftermiddag sitter på jobbet nu 😉
nu vart de bilder
21 mars, 2012 kl. 05:47 #231905adam.b.wDeltagareRiktigt sportiga fina fälgar, sitter som en smäck!
Riktigt coolt med ny turbo, ic och allt. Ska bli spännande att höra vad du tycker efter mappning.
Själv har jag fått lite turbotrubbel, ett vinande ljud som jag tror beror på något slags läckage på y-röret i plast under IC. Ska försöka fixa det när jag är hemma – byta ut det mot silikonrör, småmisstänker att turbon drar läcker lite olja med så det kanske får bli att lämna på renovering på GIK-turbo i Ljungskile. Är i Linköping nu på fotouppdrag och sitter och dricker en svindyr öl från minibaren 😀
de låter inte helt fel asså:rolleyes:
11 april, 2012 kl. 17:14 #231906adam.b.wDeltagaresådär ja! jag vet att jag inte gör något i hästväg med bilen jämfört med många andra.
Fast pengar har de kostat ändå :rolleyes:idag fick jag hem mina sti baklysen F**N! va cleen look jag själv anser att jag har lyckats få fram på bilen nu:D
utsidan enligt mig är klar!!! 😀 fasen va skönt.
jag är dock lite kluven i om jag ska tona rutorna eller ej.de som återstår på att göra listan är att få den mappad.
men innan dess behöver jag lägga vantarna på slangen där den återcirkulerande luften från dumpen far iväg. som sitter original på newage. då pipen pekar nedåt åt kl 7 sett framifrån. och inte uppåt som på oldage.hoppas jag kan göra mig förstod med min knagliga stavning.
ska se tilll att få slänga upp en bild på dom nya lyserna i veckan.
vill passa på att tacka brabusson här på forumet för en helg galet bra affär. ett tipps till er som letar delar till gc8 är att höra av sig till honom grymma priser enligt mig 😉11 april, 2012 kl. 19:50 #231907adam.b.wDeltagareTack johan 🙂 jag tycker om när det är rent och snyggt vaxar den minst 1 gång i månaden:-)
jag vet inte vilka dekaler som jag skulle ha de känns bäst att ha utan:-)
angående montering behövs 8ans nyckel de yar i sin höjd max 20 min att byta 😉11 april, 2012 kl. 20:00 #231849GyverDeltagareDet blev snyggt med sti-vingen, jag gillar färgen på bilen den blir väldigt stilren 🙂
12 april, 2012 kl. 10:14 #231908adam.b.wDeltagareDet blev snyggt med sti-vingen, jag gillar färgen på bilen den blir väldigt stilren 🙂
tack fast efter att ha kikat på din bil och projekt känner jag att man inte har mycket att komma med;-) wow va bra de blir.
tack föresten jag trodde inte jag kunde få upp en så bra yta på den bilen men de gick visst. Du ska se den med sti lycktorna nu de blev tok bra.12 april, 2012 kl. 11:33 #231850GyverDeltagaretack fast efter att ha kikat på din bil och projekt känner jag att man inte har mycket att komma med;-) wow va bra de blir.
tack föresten jag trodde inte jag kunde få upp en så bra yta på den bilen men de gick visst. Du ska se den med sti lycktorna nu de blev tok bra.I ärlighetens namn så skulle jag hellre slippt göra allt på min bil som nu krävs för att få det att lira. Bättre att ha en bil som man kan glida runt i, hålla fräsch och bara njuta av som din.
Hade egentligen tänkt börja renovera min gamla rallybil innan imprezan pajjade, men nu blev man ju tvungen att lägga den ekonomin på imprezan.Har du provat claybar och sånt förresten?
Polarn köpte ett kit från Mequairs “paint restoration”, och använde det på sin Mazda mx-5.
Går att få för bra pris om man köper från UK, jävlar vad bra glans man får på lacken och färgen kommer till liv igen 😀12 april, 2012 kl. 12:42 #231909adam.b.wDeltagareI ärlighetens namn så skulle jag hellre slippt göra allt på min bil som nu krävs för att få det att lira. Bättre att ha en bil som man kan glida runt i, hålla fräsch och bara njuta av som din.
Hade egentligen tänkt börja renovera min gamla rallybil innan imprezan pajjade, men nu blev man ju tvungen att lägga den ekonomin på imprezan.Har du provat claybar och sånt förresten?
Polarn köpte ett kit från Mequairs “paint restoration”, och använde det på sin Mazda mx-5.
Går att få för bra pris om man köper från UK, jävlar vad bra glans man får på lacken och färgen kommer till liv igen 😀de är de jag köra med fast new car kitt eller va tusan de hette köpte de på elmia 😉
15 april, 2012 kl. 16:57 #231910adam.b.wDeltagare15 april, 2012 kl. 20:32 #231798Jonas.LDeltagareTona inte! 🙂
15 april, 2012 kl. 20:51 #231843iron m///DeltagareTycker tona. Men lämna då in den gör inte själv och kör sido rutorna fram i samma som bak med 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.