- Detta ämne har 52 svar, 9,712 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 10 månader sedan av gluffis.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2016 kl. 04:19 #283193IggeDeltagare
Nya turbon ska vara Bolt on, vilket jag lärt mig innebär mindre modifikationer och lättare huvudvärk 😛
5 juli, 2016 kl. 12:26 #283194IggeDeltagareHört om att ihi-snurror är dyra/omständiga att renovera jämfört med t.ex. Mitsubishi td05 kärnor osv.
Sedan kan man fråga sig hur axel och hus mår med ett sådant glapp
5 juli, 2016 kl. 21:53 #283167tendencyDeltagareNya turbon ska vara Bolt on, vilket jag lärt mig innebär mindre modifikationer och lättare huvudvärk 😛
Fan vad skönt. Du får rapportera om det är något som måste moddas. 🙂 Man har ju läst att vissa har köpt turbo som ska vara bolt on, men inte är det…
6 juli, 2016 kl. 04:37 #283195IggeDeltagareVar iväg till garaget igår.
Tömde motorn på olja och tänkte montera turbon.
Bytte till 0,8 bar wastegatefjäder och började plocka på vattenrör osv.
Märkte dock att jag inte fick med några skruvar för oljereturröret så det tog lite stopp där tyvärr.Men men, någonting blev gjort åtminstone 🙂
7 juli, 2016 kl. 14:32 #283196IggeDeltagareDen kommer nog inte säljas för delar, snarare för att komplettera bilparken med en glidarbil så man kan tillåtas att gå lite mer bananas med denna 🙂
1 augusti, 2016 kl. 18:39 #283197IggeDeltagareHar skruvat lite sedan sista uppdateringen.
Nya turbon är på plats. Avgassystemet och intercoolern monterades med mediumbesvärJag bör fixa en ny slang mellan y-rör och turbo, för den som sitter nu är vek och därmed bökig att få på plats
Provkörning genomfördes och bilen laddade inte mer än 0,3 bar, men iom att jag saknar wastegate restriktor och kanske hade klen förspänning är det helt okej. Det borde vara lätt att lösa med en 3 port solenoid och lite mer förspänning 🙂
Klart äckligt att försöka köra inspirerat med ratten på fel sida 😛
Bilen var av förklarliga skäl slö, men den låter udda med twinscroll 😛
Vass men inte Subaru, kan man beskriva ljudet som1 augusti, 2016 kl. 18:40 #283198IggeDeltagareJust ja, bytte lambdasond, men felkoden “front o2 sensor low input” kvarstår.
Tips?Satte dit en bosch universal sond som enligt Google matchar original
11 oktober, 2016 kl. 19:33 #283199IggeDeltagareHär händer som ni märker inte så mycket.
Eftersom jag har andra hobbies (flyg och motorcykel bl.a.) och pluggar 125% så räcker inte tiden.
Antingen blir den stående men kommer ett lämpligt bud kan jag sälja den (orkar dock inte sälja den i delar, såvida jag inte hittar köpare så att typ allt försvinner på en gång)
Tycker den ryker lite mycket, vet inte om det är för att jag inte kört den ordentligt och det ligger olja kvar från den dåliga turbon i insuget eller om det är något annat.Japaner har ju ändå lite kul godis som skulle vara värt att sälja i delar om man inte orkar skruva ihop den
Tätstegad 6 växlad låda
DCCD med 65% vrid bak om man får tro google
Dessa sägs ju ha “big port”-toppar, flödar bättre än de europeiska och tål mer varv sägs det
twinscroll-aggregatoch lite annat
Någon som är sugen eller känner någon som är sugen? 😛
11 oktober, 2016 kl. 20:36 #283169TurbovinDeltagareÄr ute efter en frisk 6-pet JDM STI DCCD-låda med kardan och bakdiff om den nu ändå skulle säljas i delar.
11 oktober, 2016 kl. 21:02 #283200IggeDeltagareKöp lådan dyrt och få resten av bilen på köpet? 😛
11 oktober, 2016 kl. 23:11 #283170TurbovinDeltagareKöp lådan dyrt och få resten av bilen på köpet? 😛
Haha orka, har redan för många bilar 🙂 Fattar inte hur så många i UK orkar sälja deras bilar i delar men de tjänar väl så mycket mer på att göra så än att sälja dem hela.
12 oktober, 2016 kl. 05:19 #283201IggeDeltagareJa, men för tidskrävande för mig
1 november, 2016 kl. 10:35 #283210HögerstyrdDeltagareTriss svik mig inte nu….. nej tyvärr…. sugen men fattig.
7 december, 2016 kl. 07:39 #283202IggeDeltagareÄn händer inget. Rätt spikat att jag ska sälja den här och gärna i en klump.
Ett realistiskt marknadsvärde är enligt mig över 90k
Och alla kända fel är nog nämnda här.Utöver några småsaker eventuellt som jag förbisett.
Kanske inte nämnt att innerskärmarna är slut, fästörat till “turbo inlet”-röret är av och att det är gängtorsk på en pinnskruv till höger bakhjul (ej testat “renovera” den med gängsnitt än så den kanske går att rädda)
Sen kanske någon ogillar att den är reggad som 01, men det skulle inte vara första bilen som reggats med fel årsmodell. Enligt vad jag sett har den allt en 03 ska ha (twinscroll, DCCD, utseendet osv)Rykandet kan enligt vissa, om det nu inte är restolja från gamla turbon, bero på en dålig PCV-ventil.
Men i ärlighetens namn kan jag nog inte bli mer transparent än så här.
Vad är då ett rimligt pris?
JDM ska ju som sagt ha lite godis övriga 03or saknar
Främst twinscroll turbo (läckert vasst ljud och bättre register), DCCD-låda samt toppar för lite bättre flöde på varv.Edit:
Just ja, vissa saker är bortplockade.T.ex. CAI och växelspaksknoppen.
CAI är dock ersatt med en luftburk, vill man kan jag behålla luftburken och slänga med CAI’et
Dock skulle det behöva ett nytt filter då det gamla är väldigt skitigt (förvisso rent på insidan som sig bör)7 december, 2016 kl. 08:18 #283171whitestripeDeltagareVad är det för färg på röken?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.