- Detta ämne har 64 svar, 12,703 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 8 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2016 kl. 07:47 #283989FiddeFulingKeymaster
D2 sport modofied tror jag de heter. De är inte alls så hårda. Street performance brukar ju ha grymma vintererbjudande då de tar inte många med båtfrakt. Tar lite tid men blir billigare d—0.o—b
De jag hade på GT’n var/är hårda som tusan.. gött på bana dock :rolleyes:
Jag har införskaffat H&R, som köptes billigt utav Descooby (Väldigt tacksam för det 🙂 )
Skall monteras när jag får tid, typ till våren…
21 september, 2016 kl. 08:22 #284024GrovsnusDeltagareSkall monteras när jag får tid, typ till våren…
Vadå till våren, du är ju småbarnsförälder med hus och har ett jobb. Du har väl all tid i världen… 😉
SSC #1596
Oyp_Oyp21 september, 2016 kl. 08:28 #283990FiddeFulingKeymasterSå.. Den Pioneer spelar jag införskaffade ville ju inte samarbeta med min One Plus X telefon… så de bide en ny stereo 😀
Detta kan ju bli mycket spännande….
Dock… så var det inte så “plug N’ play” som jag räknat med…
Tur att man har lite blandande elektronik pryttlar liggandes hemma, bla dessa kontakter
Men till slut så…
då kommer nästa grej….
Gissa om den passar i ramen… 😡 … blir till o fila upp hålet med 10mm
men man får vara glad för det lilla
Spotify med offline lista fungerar super!! 🙂Montering utav GPS dongle
Överlag sjukt nöjd med denna lilla pryl, 1800sek ink frakt 🙂
O det finns ju många fina Track appar som man kan ladda ner 😀28 september, 2016 kl. 08:56 #283991FiddeFulingKeymasterhttp://www.st1.se/e85/etanolpris
Nämen.. det var väl roligt 😀
28 september, 2016 kl. 18:45 #284026roadieDeltagareSkoj med Android!
Måste den boota varje gång du startar bilen eller går den i standby när bilen är avslagen? Från ebay?29 september, 2016 kl. 06:59 #283992FiddeFulingKeymasterSkoj med Android!
Måste den boota varje gång du startar bilen eller går den i standby när bilen är avslagen? Från ebay?Ja, sjukt kul med Android i bilen 🙂
Radion drar igång så fort jag vrider om nyckel (senast använda kanal, om radio appen ligger i standby) resten utav enheten bootar om totalt… startar upp på ca 40 sekunder
Så jag är jätte nöjd än så länge.GPS’en fungerar super, oavsett om jag delar internet ifrån telefonen eller ej (WAZE går dock bäst med internet)
La in en profil i Tasker som delar ut internet så fort stereon får blåtands kontakt 🙂
Det är en Kina/ebay stereo, men jag köpte den via Wish, det är som Ebay fast farligare haha.. finns bra mycket trams där.
Klarna 14 dagar faktura (1800sek in frakt + 250 tull):rolleyes:
3 oktober, 2016 kl. 07:25 #283993FiddeFulingKeymasterHelgens aktiviteter 🙂
Säga hej då till dessa blåa 440 spridare
och hej hej till dessa Rosa 550 spridare
….. vad va de nu om att E85 var billigare per lite? o miljövänligt med.. spännande
3 oktober, 2016 kl. 08:27 #284015IggeDeltagareBerätta mer om planerna 🙂
Blir det flexfuel så att du klarar kallstart i vinter eller?
3 oktober, 2016 kl. 09:56 #283994FiddeFulingKeymasterBerätta mer om planerna 🙂
Blir det flexfuel så att du klarar kallstart i vinter eller?
HEHE 😀
Flexi e för fegisar haha :p
gick faktiskt över till E85 på stock map redan i helgen. har loggat lite o det ser bra ut än så länge, har kört väldigt försiktigt… 😮
mina kunskaper är ännu ganska grunda så det är nu det roliga börjar..
Då jag inte använder den till vardags så är de ju inte hela värden om den skulle sura ihop så fort det blir lite kallt.. men skall självklart försöka få till den så den går fint året runt.
11 oktober, 2016 kl. 08:02 #283995FiddeFulingKeymasterdet visades sig att OEM mapp på 100% E85 inte var så optimalt trots allt 😀
Så blev till o beställa en bredbands lambda
Så kör nu 550cc spridare inskrivna som 401cc vilket skall ge ca +30%
Efter mycket loggande och teståkande så kändes det ok att försiktigt börja peta på effekten. Blev lite lurad utav AFR värdet då jag har original avgas med dubbla kattar, så den ser ut att gå tunnare än den gör.. skall åtgärdas 😀
Har “snyggat till” bränsle och laddtrycks mapp, då det ser ganska så “kantiga” ut.. höjde laddtryck till 1.1
nu går den väldigt bra och är bra mycket roligare än på 98 med OEM map.
Idag:
IAM : 16
och learning view är bara massa nollor 🙂
Romraider logg kommer
11 oktober, 2016 kl. 08:46 #284016IggeDeltagaredet visades sig att OEM mapp på 100% E85 inte var så optimalt trots allt 😀
Så blev till o beställa en bredbands lambda
Så kör nu 550cc spridare inskrivna som 401cc vilket skall ge ca +30%
Efter mycket loggande och teståkande så kändes det ok att försiktigt börja peta på effekten. Blev lite lurad utav AFR värdet då jag har original avgas med dubbla kattar, så den ser ut att gå tunnare än den gör.. skall åtgärdas 😀
Har “snyggat till” bränsle och laddtrycks mapp, då det ser ganska så “kantiga” ut.. höjde laddtryck till 1.1
nu går den väldigt bra och är bra mycket roligare än på 98 med OEM map.
Idag:
IAM : 16
och learning view är bara massa nollor 🙂
Romraider logg kommer
Jag skulle försöka bli av med kissen innan turbon så fort som möjligt 😛
Var har du BBLen sitter? 🙂Kantig mapp behöver ju inte vara dålig mapp 😛
11 oktober, 2016 kl. 08:55 #283996FiddeFulingKeymasterJag skulle försöka bli av med kissen innan turbon så fort som möjligt 😛
Var har du BBLen sitter? 🙂Kantig mapp behöver ju inte vara dålig mapp 😛
Ja den skall bort, var ju dum nog o lät min GT uppipe åka med bilen när jag sålde.. dumt dumt dumt.. men skall sno Andys WRX uppipe och peta ut kissen som sitter i den.
Nu är jag osäker på om det är kat i downpipe eller på mitten på dessa WRX men BBL sitter nu i den burk som kommer efter downpipe.. har helt enkelt ersatt den bakre OEM lambdan.
Haha mycket sant det du säger, men nått skall man väl på pilla med 😀
Upplever den dock som mindre ryckigt nu, kunde uppleva att den ryckte när man gick på fullt på 2’an & 3’an innan… kan ju dock vart skit i bränsle ledning, filter, spridare som E85 nu städat bort :p 😀Här näst blir att kolla på kall start mapp… för där är den INTE glad med E85 :D:D:D
11 oktober, 2016 kl. 09:10 #284017IggeDeltagareJa den skall bort, var ju dum nog o lät min GT uppipe åka med bilen när jag sålde.. dumt dumt dumt.. men skall sno Andys WRX uppipe och peta ut kissen som sitter i den.
Nu är jag osäker på om det är kat i downpipe eller på mitten på dessa WRX men BBL sitter nu i den burk som kommer efter downpipe.. har helt enkelt ersatt den bakre OEM lambdan.
Haha mycket sant det du säger, men nått skall man väl på pilla med 😀
Upplever den dock som mindre ryckigt nu, kunde uppleva att den ryckte när man gick på fullt på 2’an & 3’an innan… kan ju dock vart skit i bränsle ledning, filter, spridare som E85 nu städat bort :p 😀Här näst blir att kolla på kall start mapp… för där är den INTE glad med E85 :D:D:D
Bakre lambdan brukar ju sitta efter kissen/kissarna har jag fått för mig 🙂
Klart man måste pilla, det är som en drog xD
Fick du ordning på din tactrix förresten?Ja etanol är ju inte direkt något bra kallstartsbränsle. Fast i nuvarande temperaturer är det ju möjligt men i vinter kan det nog bli riktigt drygt 😛
11 oktober, 2016 kl. 09:42 #283997FiddeFulingKeymasterBakre lambdan brukar ju sitta efter kissen/kissarna har jag fått för mig 🙂
Klart man måste pilla, det är som en drog xD
Fick du ordning på din tactrix förresten?Ja etanol är ju inte direkt något bra kallstartsbränsle. Fast i nuvarande temperaturer är det ju möjligt men i vinter kan det nog bli riktigt drygt 😛
Jo så är det nog, så den sitter i ljuddämparen efter Kat…
HAHA ja det är ju.. speciellt när man upplever effekten utav det man gör.
Tactrixen är fixad.. fick ge upp att försöka få liv i USB porten och lödde in tåtar rätt på kortet. nu gör den det den skall.
Igår var det +9 grader när jag försökte starta. Soppan var säkert kallare efter natten.. var rädd att bränna startmotorn efter ett tag.. tog säkert 7-10 minuter att få liv i den
E nästan så jag funderar på att ställa av den när vi går under 0’an här i Götlaborg. Så får legacyn agera pulka när snön kommer, med kapat avgassystem så låter den ju nästan trevligt :D:p11 oktober, 2016 kl. 10:02 #284018IggeDeltagareJo så är det nog, så den sitter i ljuddämparen efter Kat…
HAHA ja det är ju.. speciellt när man upplever effekten utav det man gör.
Tactrixen är fixad.. fick ge upp att försöka få liv i USB porten och lödde in tåtar rätt på kortet. nu gör den det den skall.
Igår var det +9 grader när jag försökte starta. Soppan var säkert kallare efter natten.. var rädd att bränna startmotorn efter ett tag.. tog säkert 7-10 minuter att få liv i den
E nästan så jag funderar på att ställa av den när vi går under 0’an här i Götlaborg. Så får legacyn agera pulka när snön kommer, med kapat avgassystem så låter den ju nästan trevligt :D:pEller så fixar du en försiktig mappning på bensin att ha under vintern? 🙂
Motorvärmare kanske vore något? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.