Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40355
    lunkan
    Deltagare

      Tackar! Några fler som behöver ett motstånd? isåfall kan jag ta hem fler på en gång och sedan ta med på träffar! Frakten blir ju flera gånger dyrare än motståndet 😮

      #40366
      .zip
      Deltagare

        Inte ska du väl beställa från internet?
        Jag skulle bli förvånad om du inte har någon butik i närheten som inte har liknande hemma.

        //.zip

        #40356
        lunkan
        Deltagare

          Vad för butik då? Clasohlson eller?

          #40367
          .zip
          Deltagare

            Clas Ohlson kan ha. El-reperatörer bör ha. Vissa klockbutiker kan ha.
            Jag bor i världens minsta håla, och ändå är det tre butiker som säljer motstånd 🙂 Så någon kan du säkert hitta.

            //.zip

            #40359
            b20mannen
            Deltagare

              Ett sketet litet motstånd köpt i lite volym kostar inte mer än ett pet öronvax. 😉

              Jag som jobbar med elektronik dagligen har hela E192-serien med precisionsmotstånd på band hemma i labbet. Nån som behöver ett motstånd? 🙂

              Sen kan man välja att skaffa sig ett motstånd som är kapslat och passar i kontakten för krockkudden. Kostar lite mer. Men är en estetiskt tilltalande lösning.

              Angående att montera rattnav själv:
              Jag monterar alltid rattarna själv. Däremot så har jag vid ett tillfälle fått tag på ett rattnav som var feltillverkat.

              Konan hade fel vinkel mot konan på rattstången. Nu hade jag tur och upptäckte detta genast när jag drog fast navet, då det kändes plastiskt när jag drog bulten. Då konan var för brant, så hade navet spruckit i axialled på flera ställen vid monteringen. Så jag reklamerade det navet och fick ett nytt nav.

              Det är inte så svårt att montera en sportratt om allt går som det ska.
              Men om man inte har mekarvanan så hade det där rattnavet sedan spruckit och lossnat under färd, och bilen troligen börjat hållfasthetstesta granar i stället. Eller nåt. 🙂

              Sen har jag inte märkt att det ska vara något problem med att besikta bilen med ett SnapOff-nav och en 260 mm sportratt. Det är ju ett godkänt stöldskydd som förgyller vardagen för den som ska göra ett bromsprov utanför hallen. 😉

              Däremot om airbaglampan lyser för att man inte har petat i ett motstånd – Då blir det nedslag.

              Så om man inte är helt säker på vad man gör, så är nog tipset att kontakta “Mr FelBil” för att få ratten monterad. Det han inte kan om rattnav, speciellt SnapOff, är inte värt att veta. 😉

              #40357
              lunkan
              Deltagare

                Ett sketet litet motstånd köpt i lite volym kostar inte mer än ett pet öronvax. ;)Jag som jobbar med elektronik dagligen har hela E192-serien med precisionsmotstånd på band hemma i labbet. Nån som behöver ett motstånd? :)Sen kan man välja att skaffa sig ett motstånd som är kapslat och passar i kontakten för krockkudden. Kostar lite mer. Men är en estetiskt tilltalande lösning.

                Du har PM 😉

                #40358
                lunkan
                Deltagare

                  Ska blinkers returen upphöra att fungera efter ratt byte eller har jag pillat på för mycket saker 🙂

                Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.