Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29022
    Santrik
    Deltagare

      Hej hej!

      Blev nyligen ägare av min framtida vinter samt bruksbil överlag och jag måste säga att det är en alldeles klockren bil.

      En Subaru Legacy 2.0 a la 1996 med 4wd samt manuell låda 🙂

      Den rullar alldeles utmärkt, men det finns lite småfix som skall till innan den blir precis som den vinterbil jag vill ha.

      Till att börja med så är den AC lös. Så den har fläktar, eller vad man kallar det som tar in utomhusluften och renar den igenom ett filter. Problemet är just det, små knopp/frön tar sig igenom det här filtret och hamnar precis överallt i hela kupén.

      Min fråga är då, vart sitter kupéfiltret på en sådan Subi, samt hur svårt är det att byta detta?

      (Det kan ju inte krävas meknivå på kunskaper för att byta en sådan liten grej?)

      Tack på förhand!

      #246929
      Fladric
      Deltagare

        Är ganska säker på att din Legacy inte har nått kupefilter! Så det är bara att städa insidan på bilen lite oftare 😉

        #246930
        Santrik
        Deltagare

          Då, kommer jag med en motfråga.

          Vart sugs luften in i kupén? Är det ur hela fronten eller finns det något ställe där det just sugs in för luften i kupén? Min tanke var att luften gled igenom intagen precis framför vindrutan innan huven kanske men har som sagt; ingen aning..

          Min tanke är då att man kanske skulle kunna skaffa filterväv och bara trycka dit så att damm och smuts fastnar i det istället för i mina ögon.

          Om nu den här vindtunneln är någorlunda snäv.

          Tack för snabbt svar!

          #246928
          Christian S
          Deltagare

            luften lär tas ifrån torkardiket precis som på i princip alla bilar.
            plocka bort plasten över tokardiket och kolla hur det ser ut.

            finns inget filter på impreza heller, möjligen att det finns på dom nyaste.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.