• Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #269695
    Igge
    Deltagare

      Ja vi får se när jag få tummen ur att ordna detta 😛

      #269436
      gluffis
      Deltagare

        Den där bakvagnen ser tung ut, stål ?

        #269696
        Igge
        Deltagare

          Yes!
          Helt lätt är den inte xD

          #269437
          gluffis
          Deltagare

            Lyx, då går det inte sönder så lätt då…

            På Evon är bakaxelbalken i aluminium, väger inte många kilo kändes det som när jag bytte den.

            #269697
            Igge
            Deltagare

              Sällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.

              Evo är den rätt vanlig att byta på va?

              #269438
              gluffis
              Deltagare

                Sällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.

                Evo är den rätt vanlig att byta på va?

                Nope, oftast byter man för att den till RS inte är samma, helt andra infästningar till diff osv. Men tror inte jag hört nån som bytt bakaxelbalk för den gått sönder 🙂 Kombon alu+stål+salt var obra när man skulle ha lös bultar…

                #269698
                Igge
                Deltagare

                  Inte mycket gjort

                  Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
                  Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

                  Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

                  Bjuder på en bild:


                  Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
                  Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

                  #269506
                  Fladric
                  Deltagare

                    Inte mycket gjort

                    Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
                    Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

                    Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

                    Bjuder på en bild:


                    Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
                    Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

                    Spännande 🙂
                    Hur mycket tjänar man på att köra delade pulser in i en turbo inte är delad? 🙂

                    #269699
                    Igge
                    Deltagare

                      Effektmässigt antagligen inget mer än ett vanligt EL grenrör. Men för priset jag fick den och läget för lite pyssel så… 🙂
                      Sedan är väl Subaru original grenrör ganska bra kvalitetsmässigt förhoppningsvis. Fast det förstörs väl av ett klappträ som bestämmer sig för en egensvetsad uppipe 😛

                      #269439
                      gluffis
                      Deltagare

                        Snåla inte, köp en twinscroll nu 🙂

                        #269727
                        roadie
                        Deltagare

                          Inte mycket gjort

                          Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
                          Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

                          Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

                          Bjuder på en bild:


                          Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
                          Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

                          Kul om det blir använt.

                          #269700
                          Igge
                          Deltagare

                            Ja, men det är rätt lågprioriterat just nu 🙂

                            Funderar löst på att återställa till original spridare och turbo för att slippa ev problem med griniga besiktningsmän etc i framtiden.
                            Men det är lite för mycket arbete för att det ska hända inom en snar framtid :p

                            #269701
                            Igge
                            Deltagare

                              Inte mycket mer som hänt.

                              Pressat några bussningar, de främre bussningarna på de längsgående stagen har jag inga prylar för att pressa, och de vill jag minnas som okej. Så de får förbli original.

                              Mina sellholmben är shimsade för rally, grus typ, snarare än asfalt som säljaren sa.
                              Så de får bli att fortsätta med ST XTA som jag kört tidigare.

                              Sedan hittade jag BBS fälgar i okej skick, som då får bli r-däcksfälgar
                              Michelin cup 2 blir det tänker jag 🙂

                              Bilder kommer någon annan gång

                              #269702
                              Igge
                              Deltagare

                                Lite strongflex:

                                Och BBS-fälgar jag suktat efter ganska länge, rätt ovanliga i Sverige om jag inte är ute och cyklar

                                #269703
                                Igge
                                Deltagare

                                  Fick hjälp med att få upp diff, bakvagnsbrygga, fjäderben och spindlar idag.
                                  Då kan det fortsätta med bärarmar och annat “småplock” när jag har tid framöver (förhoppningsvis snart…)

                                  Men det går framåt! 🙂

                                Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.