› SSC › Allmänt snack › Projekt › Ett händelselöst projekt, ’04 PSE
- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 4 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
27 januari, 2018 kl. 14:11 #269695
Igge
DeltagareJa vi får se när jag få tummen ur att ordna detta 😛
31 januari, 2018 kl. 09:09 #269436gluffis
DeltagareDen där bakvagnen ser tung ut, stål ?
31 januari, 2018 kl. 11:44 #269696Igge
DeltagareYes!
Helt lätt är den inte xD1 februari, 2018 kl. 05:57 #269437gluffis
DeltagareLyx, då går det inte sönder så lätt då…
På Evon är bakaxelbalken i aluminium, väger inte många kilo kändes det som när jag bytte den.
1 februari, 2018 kl. 06:44 #269697Igge
DeltagareSällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.
Evo är den rätt vanlig att byta på va?
1 februari, 2018 kl. 08:10 #269438gluffis
DeltagareSällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.
Evo är den rätt vanlig att byta på va?
Nope, oftast byter man för att den till RS inte är samma, helt andra infästningar till diff osv. Men tror inte jag hört nån som bytt bakaxelbalk för den gått sönder 🙂 Kombon alu+stål+salt var obra när man skulle ha lös bultar…
1 februari, 2018 kl. 21:00 #269698Igge
DeltagareInte mycket gjort
Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa ocksåTopparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂
Bjuder på en bild:
Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.2 februari, 2018 kl. 07:40 #269506Fladric
DeltagareInte mycket gjort
Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa ocksåTopparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂
Bjuder på en bild:
Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.Spännande 🙂
Hur mycket tjänar man på att köra delade pulser in i en turbo inte är delad? 🙂2 februari, 2018 kl. 19:11 #269699Igge
DeltagareEffektmässigt antagligen inget mer än ett vanligt EL grenrör. Men för priset jag fick den och läget för lite pyssel så… 🙂
Sedan är väl Subaru original grenrör ganska bra kvalitetsmässigt förhoppningsvis. Fast det förstörs väl av ett klappträ som bestämmer sig för en egensvetsad uppipe 😛28 februari, 2018 kl. 10:11 #269439gluffis
DeltagareSnåla inte, köp en twinscroll nu 🙂
28 februari, 2018 kl. 14:13 #269727roadie
DeltagareInte mycket gjort
Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa ocksåTopparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂
Bjuder på en bild:
Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.Kul om det blir använt.
28 februari, 2018 kl. 17:24 #269700Igge
DeltagareJa, men det är rätt lågprioriterat just nu 🙂
Funderar löst på att återställa till original spridare och turbo för att slippa ev problem med griniga besiktningsmän etc i framtiden.
Men det är lite för mycket arbete för att det ska hända inom en snar framtid :p28 april, 2018 kl. 10:28 #269701Igge
DeltagareInte mycket mer som hänt.
Pressat några bussningar, de främre bussningarna på de längsgående stagen har jag inga prylar för att pressa, och de vill jag minnas som okej. Så de får förbli original.
Mina sellholmben är shimsade för rally, grus typ, snarare än asfalt som säljaren sa.
Så de får bli att fortsätta med ST XTA som jag kört tidigare.Sedan hittade jag BBS fälgar i okej skick, som då får bli r-däcksfälgar
Michelin cup 2 blir det tänker jag 🙂Bilder kommer någon annan gång
28 april, 2018 kl. 15:52 #269702Igge
DeltagareLite strongflex:
Och BBS-fälgar jag suktat efter ganska länge, rätt ovanliga i Sverige om jag inte är ute och cyklar
1 maj, 2018 kl. 15:54 #269703Igge
DeltagareFick hjälp med att få upp diff, bakvagnsbrygga, fjäderben och spindlar idag.
Då kan det fortsätta med bärarmar och annat ”småplock” när jag har tid framöver (förhoppningsvis snart…)Men det går framåt! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.