Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #269528
    Igge
    Deltagare

      Vart ju kanon med den färgen på fälgarna 🙂

      Där ja! Men i vissa ljus ser det lite märkligt ut, men jag kanske vänjer mig 🙂

      Funderar på om jag ska ha dom här fälgarna för inspirerad körning (alltså till/från/på banträffar etc.) och sedan fixa upp dom gamla 18-tummarna och ha för “vardagskörning” alltså lite mer transport eller human körning (kurviga vägar + transporter).
      Kanske vore fränt att ha dom i vitt? Fast det är ju en jävlig färg att hålla rent tyvärr…
      Får se vad plånboken tillåter efter tysklandsresan 🙂

      #269529
      Igge
      Deltagare

        Fixade cigguttag i bagaget idag. Gömde den vid behållaren för intercooler spray så det är inget som syns 🙂

        Dagens tråkigaste nyhet var att min uppipe sköld skramlar då den gått av nertill
        Detta leder antagligen till att motorn tror att det knackar hejvilt då fegare mappning gav mer utslag ungefär samtidigt som skramlet upptäcktes

        Detta är inget jag törs ge mig på två helgdagar (svårt att fixa ev delar) innan avfärd till Tyskland
        Eftersom bilen går att köra då låter jag det vara.

        Antagligen blir det att hissa upp bilen och plocka ner up- och downpipe för att linda i avgasbandage och när rören ändå är borta kan jag byta sista motorfästet 🙂

        Ska man köpa en turbomössa när man ändå håller på?

        #269715
        Zlasher
        Deltagare

          Ja det ska du:-) när du ändå är där och pillar:)

          #269530
          Igge
          Deltagare

            Var hittar man en vettig sådan? Och var köper man prisvärt avgasbandage?
            Ska ju vara en permanent lösning så det ska vara lite kvalité ändå 🙂

            #269531
            Igge
            Deltagare

              Apropå något helt annat såg jag fakturan för försäkringen, premien har sjunkit med ca 30% 😀

              #269488
              t1hero
              Deltagare

                Dagens tråkigaste nyhet var att min uppipe sköld skramlar då den gått av nertill
                Detta leder antagligen till att motorn tror att det knackar hejvilt då fegare mappning gav mer utslag ungefär samtidigt som skramlet upptäcktes

                Jag skulle drevat runt plåten med stenull för att minska risken för vibrationer. (borde klara tempen) Fullösning bara för att hinna.

                Apropå något helt annat såg jag fakturan för försäkringen, premien har sjunkit med ca 30% 😀

                Grattis!

                #269525
                Igge
                Deltagare

                  Bilen skramlar lagom härligt men överlevde färden till tyskland! 🙂

                  Bjuder på en bild från ringens signaturkurva:

                  #269532
                  Igge
                  Deltagare

                    Jepp 🙂

                    #269533
                    Igge
                    Deltagare

                      Rapport från ringenresan jag och tjejen gjorde då 🙂

                      Totalt blev det 283 mil inkl 5½ varv på nurburgring, transporter och en liten utflykt.

                      Avfärd!

                      Dag 1 bestod av nästan 60 mil transport, Köping till Malmö, mindre roande men ändå. Under natten tog jag färjan från Malmö till Travemünde (Finnlines). Skönt nog stod bilen inte speciellt trångt så jag kunde sova lungt medans jag färdades den biten.
                      Helt ärligt måste jag påstå att det är väldigt praktiskt att sova bort en del av transporttiden 🙂

                      Sedan var det autobahn som gällde till Adenau

                      Inte heller speciellt kul men effektivt, blev några inbromsningar i form av vägbyggen men bara en enda kortare kö (stau!)

                      Väl framme i Adenau visade det sig att min bokning för boende var bortslarvad så vi kunde inte checka in och lasta av som planerat (vill ju inte åka ringen med all packning…)
                      Tur nog var självaste SecretAgentMan där och attackerade ringen med hoj så han ställde upp och hjälpte till att lösa situationen.

                      Efter första varvet blev det att åka till GP-banan som var öppen. Skulle köra där men det sket sig då det stängdes efter en olycka, och GP-slingan var bara öppen på tisdagkvällen tyvärr. Tur nog var jag inte inblandad.
                      Det såg bra äckligt ut med den vita mercan som var röd i fronten, jag hoppas det var färg…
                      Sedan blev det att slappa lite på SAM’s balkong och ljuga av sig, mycket välförtjänt.

                      Dag 2 blev lite inhandling på Rewe i Adenau och redan där började man se något som var lite mer vardagsmat än väntat.
                      Maskerade bilar alltså.
                      Vad är detta?

                      Sedan blev det ett besök i Cochem, en mysig stad en dryg timme småvägar bort.


                      Dag 2 hann jag med ett varv innan banan stängdes för sanering, yay…

                      Dag 3 cyklade jag och tjejen runt ringen. Sjukt svettigt 28°C och 300 höjdmeter upp och ner och upp och ner (ja ni fattar). Det fotades en del men svettades mest.
                      Några fräna saker såg man.
                      Bl.a. en maskerad mercedes och maskerad vad jag tror är en mustang (fick den inte på bild tyvärr) som bjöd på en sjönsång a’la V8 som varvar lite 🙂






                      Tredje kvällen blev det också bara ett varv innan banan stängdes för sanering/bärgning
                      Uttrycket “allmänhetens avåkning” användes…

                      Såg ett par WR1or när jag var där och snackade även med ett par britter, trevliga grabbar 🙂

                      Fjärde dagen firade jag och tjejen halvåret tillsammans genom lite mat och 2½ varv på ringen (romantiskt av mig va? 😀 )
                      Såg denna i Adenau när vi käkade lunch:

                      Sedan undrar jag vad denna skylt betyder:

                      Får pansarvagnar köra i 80 eller?

                      Efter mina varv så var det lite bromsdamm på fälgarna kan man säga:

                      Innan hemfärden stannade vi vid Brünchen för att fota och titta lite:

                      Hemfärden kördes på samma koncept i övrigt
                      2 dagar med färja emellan
                      Gott om plats även den gången

                      Bjuder på det fjärde varvet i filmformat:
                      http://youtu.be/MMcvh4n91ic

                      Totalt landade det på 2400kr per varv, bil och däckslitage ej inräknat
                      Värt det?
                      Helt klart!

                      Det som svider är att jag hade kunnat komma under 10 minuter BTG (Bridge to gantry) om det inte vore för att jag slog av i slutet, klipper man och klistrar lite hade sista varvet potential för 9:54, men det räknas inte så jag måste väl åka dit igen… 😀

                      #269534
                      Igge
                      Deltagare

                        Härlig läsning, något man måste göra någon dag! Men kostade det alltså 2400kr per varv?

                        Ja med soppa för transport, boende, mat, etc 🙂

                        Annars var det ju som dyrast 27€ per varv

                        Betalade 141€ för 5,5 hade blivit billigare med fler så klart, men hornen började växa mer än jag vågade för gröna helvetet så det fick räcka

                        #269535
                        Igge
                        Deltagare

                          Ah ok, men det var ju ändå en semesterresa 🙂

                          Jo, och vilken semesterresa! 😀

                          #269716
                          Zlasher
                          Deltagare

                            Såg riktigt kul ut=)Härligt semesterresa som sagt. Var tjejen lika nöjd som du?:D
                            Skön skylt, tanks får köra i 80 om de inte får möte, då får de köra 50?
                            Tror jag skymtade 2 bilder på nya Mercan, AMG GT?

                            #269536
                            Igge
                            Deltagare

                              Hon var inte lika nöjd kanske men hon verkar ha stått ut 🙂

                              Ingen aning om vad skylten betyder, verkar märklig…

                              Möjligt att den mercan heter så 🙂

                              #269712
                              Sjögren Racing
                              Deltagare

                                Häftigt!
                                Roligt att du använder bilen hårt med som den är byggd för:)

                                #269537
                                Igge
                                Deltagare

                                  Tackar 🙂

                                  Jo jag har en inre kamp om den ska köras sådär eller om jag ska vara jätterädd om den (är ju ändå drömbilen), Nürburgring vann. En sak man måste göra minst en gång i livet om man har intresset! Rekommenderas!

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.