SSC Allmänt snack Projekt Ett händelselöst projekt, ’04 PSE

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #269695
    Igge
    Deltagare

    Ja vi får se när jag få tummen ur att ordna detta 😛

    #269436
    gluffis
    Deltagare

    Den där bakvagnen ser tung ut, stål ?

    #269696
    Igge
    Deltagare

    Yes!
    Helt lätt är den inte xD

    #269437
    gluffis
    Deltagare

    Lyx, då går det inte sönder så lätt då…

    På Evon är bakaxelbalken i aluminium, väger inte många kilo kändes det som när jag bytte den.

    #269697
    Igge
    Deltagare

    Sällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.

    Evo är den rätt vanlig att byta på va?

    #269438
    gluffis
    Deltagare

    Sällan hört strul med balken så, utom för de som gått mycket vinter och inte tagits hand om så rosten börjat nagga på den.

    Evo är den rätt vanlig att byta på va?

    Nope, oftast byter man för att den till RS inte är samma, helt andra infästningar till diff osv. Men tror inte jag hört nån som bytt bakaxelbalk för den gått sönder 🙂 Kombon alu+stål+salt var obra när man skulle ha lös bultar…

    #269698
    Igge
    Deltagare

    Inte mycket gjort

    Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
    Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

    Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

    Bjuder på en bild:


    Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
    Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

    #269506
    Fladric
    Deltagare

    Inte mycket gjort

    Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
    Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

    Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

    Bjuder på en bild:


    Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
    Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

    Spännande 🙂
    Hur mycket tjänar man på att köra delade pulser in i en turbo inte är delad? 🙂

    #269699
    Igge
    Deltagare

    Effektmässigt antagligen inget mer än ett vanligt EL grenrör. Men för priset jag fick den och läget för lite pyssel så… 🙂
    Sedan är väl Subaru original grenrör ganska bra kvalitetsmässigt förhoppningsvis. Fast det förstörs väl av ett klappträ som bestämmer sig för en egensvetsad uppipe 😛

    #269439
    gluffis
    Deltagare

    Snåla inte, köp en twinscroll nu 🙂

    #269727
    roadie
    Deltagare

    Inte mycket gjort

    Skruvarna på bakvagnen sitter bra och mutterknacken var upptagen.
    Lär leta rätt på en 19mm krafthylsa också

    Topparna som jag fick med andra imprezan fick mig ett steg närmre att ha en jigg för uppipearbetet 🙂

    Bjuder på en bild:


    Tanker är alltså att behålla detta grenrör från en Legacy GT (twinscroll/EL) men att offra uppipen för att få rätt fläns (single scroll) till min turbo.
    Full race har haft en liknande uppipe som de kallat 1,5 scroll uppipe, hittar dock inte att den säljs löst längre.

    Kul om det blir använt.

    #269700
    Igge
    Deltagare

    Ja, men det är rätt lågprioriterat just nu 🙂

    Funderar löst på att återställa till original spridare och turbo för att slippa ev problem med griniga besiktningsmän etc i framtiden.
    Men det är lite för mycket arbete för att det ska hända inom en snar framtid :p

    #269701
    Igge
    Deltagare

    Inte mycket mer som hänt.

    Pressat några bussningar, de främre bussningarna på de längsgående stagen har jag inga prylar för att pressa, och de vill jag minnas som okej. Så de får förbli original.

    Mina sellholmben är shimsade för rally, grus typ, snarare än asfalt som säljaren sa.
    Så de får bli att fortsätta med ST XTA som jag kört tidigare.

    Sedan hittade jag BBS fälgar i okej skick, som då får bli r-däcksfälgar
    Michelin cup 2 blir det tänker jag 🙂

    Bilder kommer någon annan gång

    #269702
    Igge
    Deltagare

    Lite strongflex:

    Och BBS-fälgar jag suktat efter ganska länge, rätt ovanliga i Sverige om jag inte är ute och cyklar

    #269703
    Igge
    Deltagare

    Fick hjälp med att få upp diff, bakvagnsbrygga, fjäderben och spindlar idag.
    Då kan det fortsätta med bärarmar och annat “småplock” när jag har tid framöver (förhoppningsvis snart…)

    Men det går framåt! 🙂

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 328 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.