Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191661
    christopher
    Deltagare

      Problemet löst!
      Ad Blocking off så funkar det igen!
      😉
      Tack Stefan för hjälpen. Så enkelt…..
      /
      fraSSe

      #191639
      OzO
      Deltagare

        Bra! 🙂

        (Fast det vore najs att veta varför menyn tolkas som reklam)

        _______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

        #191632
        syke
        Deltagare

          >Bra! 🙂
          >
          >(Fast det vore najs att veta varför menyn tolkas som
          >reklam)
          >

          Just i Nortons ad-blocking funktion så verkar den bl.a. ta bort allt som använder layers, idiotiskt enligt min mening, eftersom det är mer eller mindre ett krav för att göra menyer. Om man inte börjar begagna sig av flash.

          #191640
          OzO
          Deltagare

            >Just i Nortons ad-blocking funktion så verkar den bl.a. ta
            >bort allt som använder layers, idiotiskt enligt min mening,
            >eftersom det är mer eller mindre ett krav för att göra menyer.
            >Om man inte börjar begagna sig av flash.

            Eh, japp. I alla fall om man vill ha dropdown menyer (tror jag. Det skript som bygger våran meny är snott)… 🙂 Tummen upp för att ni har “fixat” till det.

            _______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

            #191654
            ADDE.H
            Deltagare

              Data-snillen:D :+ :+ 😀

              #191644
              Palm
              Deltagare

                Nu har jag stängt av AD blocking men inte fan funkar menyn för dex( Kankse är dags att bygga ny meny, begöver inte vara “flashigt” bara de funkar!

                #191641
                OzO
                Deltagare

                  Hatar moderniteter och anti-allt-påslaget på datorer… 🙁

                  _______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                  #191649
                  Manor
                  Deltagare

                    Obs! Mitt inlägg var absolut inte ett gnäll på Guran…utan snarare en fråga om vad som ska “slås av” i Norton Internet Security. Jag har tidigare kört ZoneAlarm Pro utan egentliga problem, men man använder väl det man får med hemPC:n :)…på något sätt ska det väl kunna fungera.

                    I övrigt har jag en D-Link 614+ som router med brandvägg. Fördelen med mjukvarubrandvägg är att man får en blänkare när något är på gång…och det har jag blivit glad för mer än en gång (mycket underliga program har man kört i sina dar :D).

                    Som sagt inget gnäll…utan en fråga om någon har ett tips på hur Norton Internet Security ska hanteras.

                    Det underliga är att menyn inte dyker upp ens när den är inaktiv numera…vilket tyder på att det är ytterligare någon inställning som det bör micklas med :-(.

                    mvh Mats N

                    #191662
                    dlehtihet
                    Deltagare

                      Börjar bli less på alla dessa mjukvarubrandäggar… Varför inte investera i någon lämplig FW/Switch och bara släppa igenom trafik på port 80. Jag kör med en Sercomm och har aldrig haft några som helst problem…

                      Tror inte alla inser hur mycket slit Goran lägger ner på att få sidan så bra som den är. SSI har ju fått en hel del beröm ifrån en rad människor, som exempel de flesta jag har stött på på den tyska impreza gt klubben 🙂

                      //Danne

                      >Hatar moderniteter och anti-allt-påslaget på datorer… 🙁
                      >
                      >
                      >_______________________________________________________________________________
                      >:[font
                      >color=”#C0C0C0″]::[font
                      >color=”#404040″]::
                      >[font
                      >color=”#FF0000″]ssiwebmaster

                      >| “I would be unstoppable… if I
                      >could just get started!”
                      | [font
                      >color=”#FF0000″]ssibluepile

                      >:[font
                      >color=”#404040″]::[font
                      >color=”#C0C0C0″]::

                      #191655
                      christopher
                      Deltagare

                        Är det något fel på hemsidan?? Jag kan inte se huvudmenyn??
                        Får gå in bakvägen till Forumet!
                        Eller vad har hänt? Nån som vet?
                        Inga andra sidor verkar konstiga och kör med brandvägg och virus programm, har testat ändra lite med java instaällningar i ie men fukar inte.
                        /
                        fraSSe:-(

                        #191653
                        Manor
                        Deltagare

                          >Fungerade det?

                          Nä, inte för mig. Det måste vara någon mer inställning som behövs…men men jag klarar mig :). Tack för tipset dock.

                          mvh Mats N

                          #191652
                          Manor
                          Deltagare

                            Hej Stefan !

                            Tack för tipset. Jag ska testa detta och se om det biter.

                            mvh Mats N

                            #191651
                            Manor
                            Deltagare

                              >Senaste inlägget finns ju…? Bara att klicka där så
                              >kommer man till forumet! 🙂

                              Tack Göran för ett bra tips. Jag hade ingen tanke på den länken :).

                              mvh Mats N

                              #191650
                              Manor
                              Deltagare

                                Bara ett förslag Göran…kanske en länk till bbs:en bredvid de andra länkarna på huvudbilden? Det skulle underlätta när sådana här j-vla brandväggar sabbar ens Subaru-liv ;).

                                mvh Mats N

                                #191634
                                syke
                                Deltagare

                                  Fungerade det?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.