Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22397
    ADDE.H
    Deltagare

      Har haft samma problem men hittade inte någon lösning fören jag omformaterade hårddisken.

      /Adde

      #191664
      migu
      Deltagare

        Jodå, samma problem här, hemma (men inte på jobbet).
        Misstänker oxo brandväggen/virusskyddet.
        Överambitiös rackare, den där Norton…

        #191656
        christopher
        Deltagare

          Om nån kommer på vad man ska ställa om i branväggen eller vad det nu är så skriv det här så man vet.;-)
          /
          fraSSe

          #191636
          OzO
          Deltagare

            Frasse, vad är det som har gjorts på din burk? För du såg väl menyn förut?

            Till alla, det är lättare att felsöka om jag vet vilka förutsättningar som har ändrats. Jag gör oftast inget om jag ser att det fungerar för mig själv och merparten av alla andra. Tiden finns inte…

            _______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

            #191663
            migu
            Deltagare

              >Frasse, vad är det som har gjorts på din burk? För du såg väl
              >menyn förut?
              >
              >Till alla, det är lättare att felsöka om jag vet vilka
              >förutsättningar som har ändrats. Jag gör oftast inget om jag
              >ser att det fungerar för mig själv och merparten av alla
              >andra. Tiden finns inte…
              >
              >_______________________________________________________________________________
              >:[font
              >color=”#C0C0C0″]::[font
              >color=”#404040″]::
              >ssiwebmaster | [font
              >color=”#808080″]“I would be unstoppable… if I could just
              >get started!”
              | [font
              >color=”#FF0000″]ssibluepile

              >:[font
              >color=”#404040″]::[font
              >color=”#C0C0C0″]::

              Om vi utgår från att vi som har problem alla kör Norton, så
              skulle jag gissa att det är så att det är någon uppgradering
              som skett via LiveUpdate som förändrat beteendet.
              Om jag har rätt så är det ingen som manuellt ändrat något
              utan det är farbror Norton som i sin vishet täppt till det
              säkerhetshål som han uppenbarligen anser vår meny är…
              Det funkade fint med min grundinstallation av Norton, problemet
              uppstod för någon månad sedan (gissningsvis i samband med någon
              LiveUpdate-session)
              Har inte orkat forska i vad som behöver skruvas om i Norton-konfigurationen utan förlitar mig på min browser-history
              för att navigera på siten.

              #191646
              Strat
              Deltagare

                För min del vill jag minnas att problemet kom direkt då jag installerade Norton första gången, för typ 2 år sen. Förrut funkade det dock ibland då man avaktiverade brandvägg och antivirus, men nuförtiden hjälper inte det heller. Kan ju vara nån inställning i browsern som norton ändrat. Eller nåt helt annat :+

                #191657
                christopher
                Deltagare

                  >Frasse, vad är det som har gjorts på din burk? För du såg väl
                  >menyn förut?
                  >
                  >Till alla, det är lättare att felsöka om jag vet vilka
                  >förutsättningar som har ändrats. Jag gör oftast inget om jag
                  >ser att det fungerar för mig själv och merparten av alla
                  >andra. Tiden finns inte…
                  >
                  >_______________________________________________________________________________
                  >:[font
                  >color=”#C0C0C0″]::[font
                  >color=”#404040″]::
                  >ssiwebmaster | [font
                  >color=”#808080″]“I would be unstoppable… if I could just
                  >get started!”
                  | [font
                  >color=”#FF0000″]ssibluepile

                  >:[font
                  >color=”#404040″]::[font
                  >color=”#C0C0C0″]::
                  Tiden finns inte??? Jag trodde ni IT-tekninker satt och rullade tummarna:D 😉
                  Jag har inte gjort något med burken förutom uppdaterat virusprogrammet och det går ju automatiskt…..
                  Man vill inte fråga mr. Norton heller riktigt……..;-)
                  Nån som köpt sitt virusprogram kanske kan fråga :+
                  /
                  fraSSe

                  #191629
                  syke
                  Deltagare

                    frasse, du kör inte norton antispam? Deras popup-stopper och reklamskydd tog bort min meny-rad tidigare. Prova även att gå in i verktyg -> internet alternativ -> gå till avancerat och klicka på ‘Återställ till standard’ eller nått sånt (har min windows på engelska, och där står det ‘restore defaults’.

                    Hoppas det hjälper!

                    #191637
                    OzO
                    Deltagare

                      Näpp, tiden finns inte för det är just nu (och ett år tebaks) som man som IT-mupp måste jobba för att få behålla sitt jobb så man kan fortsätta slösa pengar på dyra leksaker… :+;)

                      Men eftersom alla verkar komma ut ur garderoben nu så får jag ta en närmare titt på detta.

                      Lustigt att så många har så mycket problem men inte har sagt nåt tidigare. Vissa har mailat = svar ja, men långt ifrån alla…

                      _______________________________________________________________________________
                      ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                      #191630
                      syke
                      Deltagare

                        >Näpp, tiden finns inte för det är just nu (och ett år tebaks)
                        >som man som IT-mupp måste jobba för att få behålla sitt jobb
                        >så man kan fortsätta slösa pengar på dyra leksaker… :+;)
                        >
                        >Men eftersom alla verkar komma ut ur garderoben nu så får jag
                        >ta en närmare titt på detta.
                        >
                        >Lustigt att så många har så mycket problem men inte har sagt
                        >nåt tidigare. Vissa har mailat = svar ja, men långt ifrån
                        >alla…

                        Med tanke på Norton Antispams beteende på den här sidan, och andra sidor, så verkar det vara javascriptet som ställer till det hela .. Men problemet var ju lättlösligt, bara att stänga av banner/popup-skyddet.

                        Hur kodar man en popup som inte räknas som en reklampopup?? 😮

                        #191638
                        OzO
                        Deltagare

                          Ingen skillnad nu va? Har uppgraderat med ny version av menyn.

                          _______________________________________________________________________________
                          ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                          #191658
                          christopher
                          Deltagare

                            >Ingen skillnad nu va? Har uppgraderat med ny version av
                            >menyn.
                            >
                            >_______________________________________________________________________________
                            >:[font
                            >color=”#C0C0C0″]::[font
                            >color=”#404040″]::
                            >ssiwebmaster | [font
                            >color=”#808080″]“I would be unstoppable… if I could just
                            >get started!”
                            | [font
                            >color=”#FF0000″]ssibluepile

                            >:[font
                            >color=”#404040″]::[font
                            >color=”#C0C0C0″]::

                            Nope, samma läge. Såg att mn brandvägg blockar vissa saker från sidan men hittar inte hur jag tillåter dessa.
                            Vad heter meny grejan?
                            /
                            fraSSe

                            #191659
                            christopher
                            Deltagare

                              >>Näpp, tiden finns inte för det är just nu (och ett år
                              >tebaks)
                              >>som man som IT-mupp måste jobba för att få behålla sitt
                              >jobb
                              >>så man kan fortsätta slösa pengar på dyra leksaker… :+;)
                              >>
                              >>Men eftersom alla verkar komma ut ur garderoben nu så får
                              >jag
                              >>ta en närmare titt på detta.
                              >>
                              >>Lustigt att så många har så mycket problem men inte har
                              >sagt
                              >>nåt tidigare. Vissa har mailat = svar ja, men långt ifrån
                              >>alla…
                              >
                              >Med tanke på Norton Antispams beteende på den här sidan, och
                              >andra sidor, så verkar det vara javascriptet som ställer till
                              >det hela .. Men problemet var ju lättlösligt, bara att stänga
                              >av banner/popup-skyddet.
                              >
                              >Hur kodar man en popup som inte räknas som en reklampopup??
                              >:o

                              Om det nu är så lätt, kan inte du glida förbi nån dag och fixa mitt enkla problem, så kan jag bjuda dig och “puman” på en tur genom söderledstunneln.
                              Har ett separat popupfilter. Men har avaktiverat det och det hjälper inte. Har återställt standard värden i ie men, men…
                              /
                              fraSSe

                              #191631
                              syke
                              Deltagare

                                >Om det nu är så lätt, kan inte du glida förbi nån dag och
                                >fixa mitt enkla problem, så kan jag bjuda dig och “puman” på
                                >en tur genom söderledstunneln.
                                >Har ett separat popupfilter. Men har avaktiverat det och det
                                >hjälper inte. Har återställt standard värden i ie men,
                                >men…
                                >/
                                >fraSSe

                                Jopp, kan jag göra. Nån dag som passar sämre än någon annan?

                                #191660
                                christopher
                                Deltagare

                                  >>Om det nu är så lätt, kan inte du glida förbi nån dag och
                                  >>fixa mitt enkla problem, så kan jag bjuda dig och “puman”
                                  >på
                                  >>en tur genom söderledstunneln.
                                  >>Har ett separat popupfilter. Men har avaktiverat det och
                                  >det
                                  >>hjälper inte. Har återställt standard värden i ie men,
                                  >>men…
                                  >>/
                                  >>fraSSe
                                  >
                                  >Jopp, kan jag göra. Nån dag som passar sämre än någon
                                  >annan?
                                  >

                                  ja i kväll kanske. Ring om det går
                                  /
                                  fraSSe

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.